Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Propostas de avaliación e diagnóstico das dificultades na aprendizaxe da lectura e escritura. O caso Código 652498025
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral USAL: Mercedes I. Rueda Sánchez mirueda@usal.es
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As descritas na guía

*Metodoloxías docentes que se modifican
Docencia on-line sincrónica por Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Email, Teams na propia hora de docencia

4. Modificacións na avaliación
Non hai
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A3 Os alumnos/as saberán realizar a avaliación das dificultades de lectura e de trastornos específicos da linguaxe escrita.
A4 Os estudiantes coñecerán as características diferenciales da intervención na linguaxe e na comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial.
A5 Os alumnos/as saberán realizar unha intervención nos trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A6 Saberán realizar unha intervención nas dificultades de lectura e dos trastornos específicos da linguaxe escrita.
A7 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico da avaluación na área da linguaxe e da comunicación.
A8 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico en intervención na área da linguaxe e comunicación.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Serán capaces de comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadáns e como profesionais.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
C2 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
BP1
BP2
BP3
CP1
CP2
CP3

Contidos
Temas Subtemas
-Concepto de dificultad de aprendizaje de la lectura
-Características de los escolares con dificultades de aprendizaje de la lectura.
-Detección temprana de las dificultades de aprendizaje lector
-Criterios de evaluación y diagnóstico
-Propuesta de evaluación
Diagnostico diferencial

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 40 0 40
Lecturas A3 B1 B3 B2 C1 C2 C3 20 0 20
Estudo de casos A3 15 0 15
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral EXPOSICIÓN CONTENIDOS
Lecturas LECTURAS DE FUENTES DOCUMENTALES
Estudo de casos APLICACIÓN PRACTICA

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Guia de asimilación de conceptos, feedback

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A3 Análisis y discusión 95
Lecturas A3 B1 B3 B2 C1 C2 C3 Análisis y reflexión 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías