Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Practicum Código 652498039
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Obligatoria 9
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descripción general Resérvanse 9 créditos obrigatorios para a realización de prácticas en diversos Centros e Servizos especializados na avaliación e intervención sobre os trastornos da comunicación e a linguaxe. Con algúns deles existen convenios ou acordos xa formalizados e con outros estase en fase de tramitación. Se trata de que os estudantes poidan coñecer e colaborar no traballo que se realiza nos distintos contextos de actuación dos profesionais deste ámbito.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Naquelas situacións en que o centro de Prácticas non reciba alumnado, o titor/a do mesmo fará un seguimento on-line das tarefas propostas

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
email

4. Modificacións na avaliación
Non hai
Ainda que de ser ocaso de non ter o alumno/a presencialidade algúns dos items do cuestionario de avaliación deberán ser modificados

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias, alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales, trastornos del espectro autista, etc.
A7 Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación.
A8 Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico en intervención en el área del lenguaje y la comunicación.
A9 Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas.
A10 Los alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, las hipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datos y su consecuente análisis y discusión.
B3 Los estudiantes podrán comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
É capaz de realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico. AP2
AP7
AP8
AP9
AP10
BP3
CP1
CP3

Contenidos
Tema Subtema
Os estudantes deberán realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico. -El alumno será capaz de plasmar y reflejar el trabajo realizado.
-Será capaz de mantener une estilo literario que se ceñirá a la metodología seguida en los documentos de naturaleza científica

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Trabajos tutelados A2 A7 A8 A9 A10 B3 C1 C3 7 210 217
 
Atención personalizada 8 0 8
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Trabajos tutelados Os estudantes non realizarán por cuadrimestre máis dun traballo tutelado. Este computará en todas as materias nas que estea matriculado posto que deberá contemplar as diferentes dimensións tratadas nelas. Todos os profesores/ás implicados actuarán como titores, se ben será o coordinador da titulación quen lle asigne un titor responsable. A relación de estudantes e titores responsables comunicarase a todo o profesorado. Finalizado o traballo todos os titores farán unha valoración (previamente protocolizada para simplificala) que remitirán ao titor responsable quen cualificará o traballo. Dado que en segundo cuadrimestre se acumulan materias, practicum e traballo fin de máster, os estudantes, coa orientación do seu titor e o acordo dos seus profesores poderán abordar un mesmo tema con tres perspectivas. Unha académica para responder á adquisición das competencias fixadas nas materias do plan de estudos. Outra profesional, para responder aos obxectivos do practicum. Unha última investigadora, onde a través da presentación dun proxecto de investigación poderán cumprir os obxectivos do traballo fin de máster. Pódese considerar, polo tanto, como un traballo único con tres partes e tres titores diferentes. Cada un recibirá o traballo completo, se ben cualificará a súa parte dando lugar a tres cualificacións independentes. O traballo deberá estar formalmente divido en tres partes independentes, posto que a parte académica debe ser valorada tamén polo profesorado do segundo cuadrimestre

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
O profesor/a tutor/a ira guiando aos estudantes na realización dunha memoria de prácticas desde unha perspectiva profesional

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados A2 A7 A8 A9 A10 B3 C1 C3 A cada profesor/a tutor/a se lle fará chegar a calificación otorgada polo profesional do centro de prácticas encargado de tutorizar aos estudantes, que xunto coa valoración da memoria de prácticas permitirá otorgar unha calificación final 100
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías