Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Practicum Código 652498039
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral Resérvanse 9 créditos obrigatorios para a realización de prácticas en diversos Centros e Servizos especializados na avaliación e intervención sobre os trastornos da comunicación e a linguaxe. Con algúns deles existen convenios ou acordos xa formalizados e con outros estase en fase de tramitación. Se trata de que os estudantes poidan coñecer e colaborar no traballo que se realiza nos distintos contextos de actuación dos profesionais deste ámbito.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Naquelas situacións en que o centro de Prácticas non reciba alumnado, o titor/a do mesmo fará un seguimento on-line das tarefas propostas

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
email

4. Modificacións na avaliación
Non hai
Ainda que de ser ocaso de non ter o alumno/a presencialidade algúns dos items do cuestionario de avaliación deberán ser modificados

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A7 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico da avaluación na área da linguaxe e da comunicación.
A8 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico en intervención na área da linguaxe e comunicación.
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
É capaz de realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico. AP2
AP7
AP8
AP9
AP10
BP3
CP1
CP3

Contidos
Temas Subtemas
Os estudantes deberán realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico. Contextualización
Diagnóstico
Intervención

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A7 A8 A9 A10 B3 C1 C3 7 210 217
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os estudantes non realizarán por cuadrimestre máis dun traballo tutelado. Este computará en todas as materias nas que estea matriculado posto que deberá contemplar as diferentes dimensións tratadas nelas. Todos os profesores/ás implicados actuarán como titores, se ben será o coordinador da titulación quen lle asigne un titor responsable. A relación de estudantes e titores responsables comunicarase a todo o profesorado. Finalizado o traballo todos os titores farán unha valoración (previamente protocolizada para simplificala) que remitirán ao titor responsable quen cualificará o traballo. Dado que en segundo cuadrimestre se acumulan materias, practicum e traballo fin de máster, os estudantes, coa orientación do seu titor e o acordo dos seus profesores poderán abordar un mesmo tema con tres perspectivas. Unha académica para responder á adquisición das competencias fixadas nas materias do plan de estudos. Outra profesional, para responder aos obxectivos do practicum. Unha última investigadora, onde a través da presentación dun proxecto de investigación poderán cumprir os obxectivos do traballo fin de máster. Pódese considerar, polo tanto, como un traballo único con tres partes e tres titores diferentes. Cada un recibirá o traballo completo, se ben cualificará a súa parte dando lugar a tres cualificacións independentes. O traballo deberá estar formalmente divido en tres partes independentes, posto que a parte académica debe ser valorada tamén polo profesorado do segundo cuadrimestre

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor/a tutor/a ira guiando aos estudantes na realización dunha memoria de prácticas desde unha perspectiva profesional

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A7 A8 A9 A10 B3 C1 C3 A cada profesor/a tutor/a se lle fará chegar a calificación otorgada polo profesional do centro de prácticas encargado de tutorizar aos estudantes, que xunto coa valoración da memoria de prácticas permitirá otorgar unha calificación final 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías