Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) O proceso da investigación cualitativa nos estudos sobre a linguaxe, a comunicación e as súas patolo Código 652498043
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral USAL María Cruz Sánchez Gómez mcsago@usal.es y Beatriz Palacios Vicario bpalaciosvi@upsa.es
Plan de continxencia LA DOCENCIA SERÁ VIRTUAL POR TEAMS E DE MODO SINCRÓNICO

1. Modificacións nos contidos:
Non se realizan.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manteñense todas

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se modifica ningunha metodoloxía. As metodoloxías se desenvolverán de xeito virtual. Con apoio de studium

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través de Teams e correo electrónico en horario de titorías.

4. Modificacións na avaliación
Non hai ningunha modificación.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
No hai ningunha modificación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A3 Os alumnos/as saberán realizar a avaliación das dificultades de lectura e de trastornos específicos da linguaxe escrita.
A4 Os estudiantes coñecerán as características diferenciales da intervención na linguaxe e na comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial.
A5 Os alumnos/as saberán realizar unha intervención nos trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Serán capaces de comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadáns e como profesionais.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
C2 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
C4 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
C5 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
C6 Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida.
C7 Os alumnos/as entenderán a importancia da cultura emprendedora e coñecerán os medios ó alcance das persoas emprendedoras.
C8 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1.- Conocer los métodos para la evaluación de las consecuencias de la Deficiencia Auditiva en el niño y el adulto. 2.- Conocer la CIF (Clasificación Internacional del Funcionamiento y la Discapacidad de la OMS) y su aplicación a los trastornos del lenguaje, habla y voz. Entender la importancia de valorar las consecuencias de la enfermedad o de diferentes estados de salud en una perspectiva bio-psico-social, más allá de la deficiencia. 3.Conocer las características generales de la evaluación lingüística en alumnos con problemas del lenguaje y la audición 4.Revisar los distintos modelos, métodos y técnicas a la luz de las nuevas y recientes aportaciones psicolingüísticas. 5.Actualizar los conocimientos en los distintos procedimientos de evaluación normativa AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BP1
BP2
BP3
BP4
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Evaluación audiológica en el niño y en el adulto.


2.- Valoración de la discapacidad en los trastornos del lenguaje, habla, voz y audición.


3.-Características generales de la evaluación del lenguaje

4.-Procedimientos de evaluación del lenguaje

5.-Escalas de desarrollo

6.-Test lingüísticos de habilidades generales

7.-Test lingüísticos de habilidades específicas

8.-El informe de evaluación del lenguaje
Pruebas subjetivas y objetivas.
Audiometría verbal. Escalas audiológicas funcionales.

Aplicación de la Clasificación internacional del funcionamiento y la discapacidad de la OMS (CIF).

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 30 0 30
Sesión maxistral A2 A5 B1 B3 B2 B4 C6 C7 C8 C1 C2 C3 C4 C5 35 0 35
Análise de fontes documentais A1 A2 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos el estudiante será capaz de aplicar, a situaciones específicas, contenidos teóricos trabajados.
Sesión maxistral asistencia a las clases expositivas
Análise de fontes documentais búsqueda, extracción e interpretación de información disponible en bases de datos científicas, controlando el manejo de la citación bibliográfica según la normativa de la American Psychiatric Association. La exposición del trabajo podrá sustituirse por otra actividad complementaria vinculada al contenido de la asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición
Analise de situación


Asimilación conceptoa


dsicusión e reflexión

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A2 Reflexión 60
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 el estudiante será capaz de aplicar, a situaciones específicas, contenidos teóricos trabajados. 30
Sesión maxistral A2 A5 B1 B3 B2 B4 C6 C7 C8 C1 C2 C3 C4 C5 Exposición e asimilación conceptual 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Pereiro, A. X. y Juncos, O. (2003). Comunicación y lenguaje en edades avanzadas. En M.
Puyuelo y J. A. Rondal (Eds.). Adquisición y desarrollo del lenguaje y la
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Juncos, O., Pereiro, A. X. y Facal, D. (2011). Intervención comunicativa y lingüística en el
envejecimiento. En O. Bruna, T. Roig, M. Puyuelo, C. Junqué y A. Ruano (Eds.),
Rehabilitación neuropsicológica. Intervención y práctica clínica (pp. 333-345).
Barcelona: Elsevier-Masson.
Martín Duarte, J.S., Castilla Rilo, J. G. y Morala del Campo, M. J. (2008). Comunicación
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En inglés:
Abrams, L., y Farrell, M. T. (2011). Language processing in normal aging. In J. Guendouzi,
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Thouhy, Th. A. y Jett, K. (2012) (8ª Ed.). Ebersole & Hess' Toward Healthy Aging: Human
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Juncos Rabadán, O., Pereiro Rozas, A. X. y Rodríguez González, M. S. (2006). Narrative
speech in aging: Quantity, information content and cohesion. Brain and Language,
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Juncos-Rabadán, O., Facal, D., y Pereiro, A.X. (2014).
Tip-of-the-tongue in mild cognitive
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Nussbaum, J. F. y Coupland, J. (2004) (2ª Ed.). Handbook of communication and aging
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NJ: LEA.
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Old Age: Multidisciplinary Perspectives (pp. 115-131). NY: Garland Press.
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K.A. Welsh-Bohmer (Eds.). Geriatric Neuropsychology: Assessment and
intervention. N. York: Grilford Press.
Links:
-IMSERSO. Informes Portal de Mayores. Lecciones de Gerontología 2006: XI
Comunicación y lenguaje en la vejez:
http://www.imsersomayores.csic.es/documentos/documentos/juncos-comunicacion-01.pdf
[fecha de acceso: 2/6/2009].

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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