Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) A Análise dos Discursos Narrativos nas Relacións de Apego Código 652498045
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se farán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams no horario de titorías a demanda do alumnado
4. Modificacións na avaliación
non hai
*Observacións de avaliación:
non hai
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
C8 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
XERAIS DA MATERIA Pode reflexionar por escrito acerca dos fundamentos metodolóxicos da investigación sobre a linguaxe e a comunicación. Pode describir os métodos e técnicas de recollida e análises de información tanto cualitativas coma cuantitativas. É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información para programas de intervención en linguaxe e comunicación. É capaz de buscar e seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. É capaz de analizar criticamente as publicacións científicas. Pode comunicar axeitadamente os resultados dunha investigación. É capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. AP9
AP10
BP1
CP8
Los estudiantes sabrán elegir y aplicar los instrumentos de evaluación del apego AP1

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto de apego e postulados básicos da teoría do apego 1.1. Concepto
1.2. Postulados
2. O sistema de apego e a súa relación cos outros sistemas conductuais 2.1. Características xerais dos sistemas conductuais
2.2. Características específicas do sistema de apego: Conductas, Cognicións (Modelo Interno Activo) e Sentimentos
2.3. Interrelacións entre distintos sistemas conductuais
3. Formación e evolución do apego durante a infancia
3.1. Papel do bebé na formación do vínculo afectivo
3.2. Papel do adulto na formación do vínculo afectivo
3.3. Etapas na formación do apego
3.4. Evolución do apego durante a nenez
4. Calidade do vínculo 4.1. Tipos de apego
4.2. Antecedentes dos tipos de apego
4.3. Correlatos e estabilidade do apego
5. Instrumentos de avaliación da calidade do apego infantil 5.1. Probas de laboratorio: a “Situación Extraña”
5.2. Observación no fogar: “Attachment Q-Sort”
5.3. Utilización das producións narrativas: “Attachment Story Completion Task”

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A9 A10 B1 C8 0 20 20
Lecturas A9 B1 0 16 16
Solución de problemas A1 0 20 20
Discusión dirixida A9 A10 B1 C8 16 0 16
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno En cada sesión de clase el estudiante deberá contestar a un cuestionario individual sobre la lectura realizada. En él recogerán igualmente cuantos comentarios, reflexiones o actividades se realicen durante el curso.
Lecturas Lectura reflexiva de la documentación básica del curso, análisis del contenido, crítica y valoración de las mismas en relación a la literatura existente sobre el tema. Los resultados de las lecturas se presentarán oralmente en las sesiones de discusión y se adjuntarán al portafolio
Solución de problemas se presentarán vídeos e instrumentos de evaluación del apego donde el alumnado deberá concluir y razonar el tipo de apego que se deriva en cada situación
Discusión dirixida Se debatirá sobre los contenidos de la materia, previa lectura de la documentación. Los resultados se adjuntarán al portafolios

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
análisis y comentarios sobre los documentos incluidos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 se presentarán vídeos e instrumentos de evaluación del apego donde el alumnado deberá concluir y razonar el tipo de apego que se deriva en cada situación 30
Portafolios do alumno A9 A10 B1 C8 Análise dos documentos entregados 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías