Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) O Proceso de Investigación nas Dificultades da Linguaxe: Orientacións para o TFM Código 652498046
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral USAL: Cristina Jenaro del Río crisje@usal.es

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico en intervención na área da linguaxe e comunicación.
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Al terminar la asignatura, el alumno habrá aprendido a: - Definir un problema de investigación. - Revisar la literatura a través de acceso a bases de datos - Formular la introducción y planteamiento de un problema. - Formular hipótesis u objetivos. - Determinar criterios de selección o de desarrollo de instrumentos de medida. - Conocer los criterios para la selección de participantes. - Denominar diferentes diseños de investigación. - Emplear diferentes procedimientos de análisis. - Utilizar las Normas APA. AP8
AP9
AP10
BP1
CP1

Contidos
Temas Subtemas
1. El método científico
1.2 Desarrollo de un proyecto de investigación
1.3 Selección y definición de un problema de investigación
1.3.1 Revisión de la literatura
1.4 Introducción y planteamiento del problema
1.5 Formulación de hipótesis u objetivos
1.6 Selección de instrumentos de medida
1.7 Selección de participantes
1.8 Selección del diseño de investigación
1.8.1 Diseño de investigación cuantitativo y análisis estadísticos
1.8.2 Investigación cualitativa
1.9 Selección de variables y de procedimientos de análisis
1.10 Especificación del procedimiento
1.11. Análisis y resultados
1.11.1. Estudio piloto
1.11.2 Principios éticos
1.12. Conclusiones y discusión
1.13 Referencias bibliográficas
1.13.1 Normas APA

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B1 C1 25 0 25
Discusión dirixida A8 5 0 5
Lecturas A9 5 0 5
Sesión maxistral A8 A9 40 0 40
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC
Discusión dirixida
Lecturas
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A8 A9 33
Prácticas a través de TIC B1 C1 33
Discusión dirixida A8 34
 
Observacións avaliación

Participación en y entrega de actividades de clase            33,3%

Participación en foros (actividades TIC)                          33,3%

Entrega
de documentos y realización de Test online 33,3%


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria

Pinto, M. (2004). Iniciación a la investigación (Disponible en: http://www.mariapinto.es/e-coms/ini_inves.htm)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

El aprovechamiento de la clase es muy superior cuando se cuenta con un ordenador para uso personal por cada alumno



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías