Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Técnica e Hixiene Vocal para o Uso Correcto da Voz Código 652498048
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Garcia Real, Teresa Juana
Correo electrónico
teresa.greal@udc.es
Profesorado
Garcia Real, Teresa Juana
Correo electrónico
teresa.greal@udc.es
Web
Descrición xeral Con el aprendizaje de esta asignatura, el alumno estará capacitado para conocer las principales medidas de higiene y técnica vocal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C6 Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida.
C8 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
El alumno sabrá la técnica vocal para el uso correcto de la voz y aprenderá las principales medidas de higiene vocal para mantener una voz saludable. AP1
AP2
AP9
AP10
BP1
BP3
BP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: La voz normal y patológica. . Características y parámetros acústicos de la voz.
. Principales errores para el uso incorrecto de la voz.
. Valoración vocal: anamnesis y exploración de la voz.
Tema 2: Disfonías profesionales. . Aspectos clínicos, etiologías y tipos principales.
. Tratamiento vocal: Recursos y principios de terapia vocal.
. Medidas de Higiene vocal.
Tema 3: Técnica vocal: Práctica de errores hiperfuncionales. . Errores del sistema respiratorio.
. Errores del sistema de fonación.
. Errores del sistema de resonancia y articulación.
Tema 4:Técnicas para mejorar la exposición oral de los Trabajos Fin de Máster. . Lenguaje corporal.
. Voz.
. Dicción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B3 B4 C6 C8 17.5 15.75 33.25
Lecturas A9 A10 B1 B4 C6 C8 2 8 10
Portafolios do alumno B1 B4 11 22 33
Prácticas clínicas A9 B4 17 17.25 34.25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se impartirán los contenidos teóricos con los prácticos, de forma consecutiva. Los teóricos se impartirán en sesión magistral con soporte de diapositivas y videos. Y la parte práctica mediante ejercicios prácticos relacionados con la explicación teórica.
Lecturas Los alumnos harán una lectura de un artículo sobre Técnica vocal. Necesitarán buscarlo, encontrarlo en las bases de datos, traducirlo del inglés y hacer un resumen del mismo.
Portafolios do alumno El alumno irá confeccionando un portafolio individual con todos los contenidos teóricos y ejercicios prácticos, de forma que quede como un manual o guía de Técnica vocal.
Prácticas clínicas Servirán para poner ejemplos de problemas vocales y sus efectos laríngeos y acústicos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
Para el portafolio y las prácticas clinicas los alumnos disponen de horas de tutorías para resolver dudas que pudieran surgir.
Durante las sesiones de práctica clínica y estudio de casos la profesora atenderá las cuestiones y dudas existentes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B1 B4 Para a súa avaliación o alumno rexistrará nun portafolios todos os datos e prácticas derivados dos contenidos teóricos. Aprobará con 5 o superior. 100
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é necesario que o alumno/a consiga un 5 o superior.


Fontes de información
Bibliografía básica

Andrews, M. (1999). Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics. 2ª Ed. San Diego: Singular Publising Group.

Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008). El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana.

Bustos Sánchez I, (2003) La voz. La técnica y la expresión., Barcelona. Paidotribo.,

Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003). Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Tomo 1. Barcelona: Solal.

Hirano, M. y Bless D. (1993). Videostroboscopic examination of the larynx. San Diego: Singular Publishing Group.

Irwin, D, Pannbacker, M y Lass, N (2007). Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group.

Jackson Menaldi (2005). La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamenrica.

Jackson Menaldi (2002). La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamericana.

Le Huche, F y Allali, A. (2004). La voz: Terapéutica de los trastornos vocales. 2ª edición. Barcelona: Masson.

Perelló, J. (1982): Canto y dicción. Barcelona: Científico Médica.

Perelló J. y Slavá, J.A. (1980).:Alteraciones de la voz. Barcelona: Científico Médica.

Navarro Tomás, T. (1999). Manual de Pronunciación española. Madrid: CSIF.

Núñez Batalla , F. y Suárez Nieto, C. (1999). Espectrografía de la voz. Oviedo: Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones.

Rubín, J; Sataloff, R. y Korovín, G. (2006). Diagnosis and Treatment of voice disorders. 3º Edición. San Diego: Singular Publishing Group.

Sataloff, R.T (1991). Professonal vocice: The science and art of clinical care. New York: Paven Press.

Studer, J. (1996). Oratoría, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El drac.

Revistas:

Journal of Voice. EEUU.

Larygoscope. EEUU.

Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.

Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.

Journal of Acoustical Society of América. EEUU.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións

Las clases se harán muy prácticas por la práctica de ejercicios vocales y ensayos para mejorar la exposición oral de trabajos académicos , por lo que se pedirá asistencia a las mismas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías