Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Técnica e Hixiene Vocal para o Uso Correcto da Voz Código 652498048
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Garcia Real, Teresa Juana
Correo electrónico
teresa.greal@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura dirixida a coñecer a hixiene vocal elos principais recursos técnicos para correxir a voz o para mellorarla.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno coñecerá en xeral os principais trastornos funcionais da voz, que precisan de técnica e hixiene vocal (causas principais (erros funcionais, tóxicos e disparadores), tipos clínicos e os principais métodos de avaliación e diagnóstico. Os alumnos coñecerán a técnica de hixiene e voz para corrixir erros hiperfuncionais ou mellorar as destrezas orais. A1
A1
A1
A1
A1
A1
A1
A1
A1
A1
B1
B1
B1
B1
B1
B1
B1
C1
C1
C1
Os alumnos practicarán a presentación oral como antecedente ao Traballo Fin de Mestrado A1
A1
A1
A1
A1
A1
A1
B1
B1
B1
B1
B1
B1
C1
C1
C1

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: A voz normal e patolóxica. . Características e parámetros acústicos da voz.
. Principais errores para o uso incorrecto da voz.
. Valoración vocal: anamnesis e exploración da voz.
Tema 2: Disfonías profesionales e hixiene vocal. . Aspectos clínicos, etioloxías e tipos principales.
. Tratamiento vocal: Recursos e principios de terapia vocal.
. Medidas de Hixiene vocal.
Tema 3: Técnica vocal: Práctica de errores hiperfuncionales e de técnicas específicas. . Errores do sistema respiratorio.
. Errores do sistema de fonación.
. Errores do sistema de resonancia e articulación.
. Técnica de resonancia e tracto semi-ocluído.
Tema 4:Técnicas para mellorar a exposición oral dos Traballos Fin de Mestrado. . Linguaxe corporal.
. Voz.
. Dicción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 17.5 15.75 33.25
Recensión bilbiográfica A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 2 8 10
Presentación oral A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 11 22 33
Prácticas clínicas A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 17 17.25 34.25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Os contidos teóricos ensinaranse cos temas prácticos de forma consecutiva. Os teóricos impartiranse nunha sesión maxistral co apoio de diapositivas e vídeos. E a parte práctica a través de exercicios prácticos relacionados coa explicación teórica.
Recensión bilbiográfica Os estudantes realizarán unha investigación sobre un tema de técnica vocal ou de hixiene. Esta actividade entregarase por escrito e servirá para a introdución ou o fundamento teórico na presentación oral.
Documento escrito: 3-4 páxinas (un lado) para sintetizar o máis relevante e actualizado sobre o tema. Criterios de avaliación: 1) Riqueza bibliográfica, é dicir, número de artigos de revistas científicas de calidade científica internacional ou nacional, desde bases de datos Web of Science, Scopus, Medline, PubMed, 2) Síntese e organización de ideas desenvolvidas e precisión na narración e 3) regras APA e ortográficas correctas.
Presentación oral Os alumnos presentarán un traballo de intervención vocal (fundamentos teóricos e obxectivos, metodoloxía con deseño, instrumentos e procedemento, resultados, discusión, conclusións e referencias bibliográficas).
A presentación farase a través da presentación oral e axudará con diapositivas, individualmente.
Tempo de exposición 15 minutos e preguntas de 10 minutos.
Criterios de avaliación: 1) Contido preciso, organización do traballo, dominio do tema presentado, 2) Voz sonora e dicción intelixible para seguir o discurso, 3) Calidade e elaboración das diapositivas, 4) Axuste do tempo dispoñible e 5) Razoamento e defensa nas preguntas.
Prácticas clínicas Servirán para dar exemplos de problemas vocais e os seus efectos larínxicos e acústicos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Para a preparación da presentación oral o alumnado dispoñen de horas de tutorías para resolver dúbidas que puideran surxir durante o proceso de elaboración.
Durante as sesiones de práctica clínica a profesora atenderá as cuestiones e dúbidas existentes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 Documento escrito: 3-4 páxinas (un lado) para sintetizar o máis relevante e actualizado sobre o tema estudiado.
Criterios de avaliación: 1) Riqueza bibliográfica, é dicir, número de artigos de revistas científicas de calidade científica internacional ou nacional, desde bases de datos Web of Science, Scopus, Medline, PubMed, 2) Síntese e organización de ideas desenvolvidas e precisión na narración e 3) regras APA e ortográficas correctas.
Esta actividad para aprobarse tiene se conseguir el alumnado un 2 o superior.
40
Presentación oral A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 Os alumnos presentarán un traballo de intervención vocal (fundamentos teóricos e obxectivos, metodoloxía con deseño, instrumentos e procedemento, resultados, discusión, conclusións e referencias bibliográficas).
A presentación farase a través da presentación oral e axudará con diapositivas, individualmente.
Tempo de exposición 15 minutos e preguntas de 10 minutos.
Criterios de avaliación: 1) Contido preciso, organización do traballo, dominio do tema presentado, 2) Voz sonora e dicción intelixible para seguir o discurso, 3) Calidade e elaboración das diapositivas, 4) Axuste do tempo dispoñible e 5) Razoamento e defensa nas preguntas.
60
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é necesario que o alumno/a consiga un 2 en recesión bibliográfica y un 3 en la presentación oral, es decir aprobar (50%) cada parte.


Fontes de información
Bibliografía básica

Andrews, M. (1999). Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics. 2ª Ed. San Diego: Singular Publising Group.

Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008). El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana.

Bustos Sánchez I, (2003) La voz. La técnica y la expresión., Barcelona. Paidotribo.,

Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003). Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Tomo 1. Barcelona: Solal.

Hirano, M. y Bless D. (1993). Videostroboscopic examination of the larynx. San Diego: Singular Publishing Group.

Irwin, D, Pannbacker, M y Lass, N (2007). Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group.

Jackson Menaldi (2005). La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamenrica.

Jackson Menaldi (2002). La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamericana.

Le Huche, F y Allali, A. (2004). La voz: Terapéutica de los trastornos vocales. 2ª edición. Barcelona: Masson.

Perelló, J. (1982): Canto y dicción. Barcelona: Científico Médica.

Perelló J. y Slavá, J.A. (1980).:Alteraciones de la voz. Barcelona: Científico Médica.

Navarro Tomás, T. (1999). Manual de Pronunciación española. Madrid: CSIF.

Núñez Batalla , F. y Suárez Nieto, C. (1999). Espectrografía de la voz. Oviedo: Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones.

Rubín, J; Sataloff, R. y Korovín, G. (2006). Diagnosis and Treatment of voice disorders. 3º Edición. San Diego: Singular Publishing Group.

Sataloff, R.T (1991). Professonal vocice: The science and art of clinical care. New York: Paven Press.

Studer, J. (1996). Oratoría, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El drac.

Revistas:

Journal of Voice. EEUU.

Larygoscope. EEUU.

Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.

Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.

Journal of Acoustical Society of América. EEUU.

Bibliografía complementaria

Revistas de interés:


1. Journal of Voice.
2. Logopedics Phoniatrics Vocology.
3. European Journal of Disorders of Communication.
4. Folia Phoniatrica e Logopeadica.

Bases de datos:
Web of Science.
Scopus
Medline
PubMed.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións
Este curso úsase para preparar a voz e a dicción para presentacións orais, como o TFM.

Recoméndase a asistencia ás clases debido ao seu elevado contido práctico.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías