Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Prevención das Dificultades Lecto-escritoras no Ámbito Educativo Código 652498052
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Os alumnos/as saberán realizar a avaliación das dificultades de lectura e de trastornos específicos da linguaxe escrita.
A4 Os estudiantes coñecerán as características diferenciales da intervención na linguaxe e na comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial.
A5 Os alumnos/as saberán realizar unha intervención nos trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A6 Saberán realizar unha intervención nas dificultades de lectura e dos trastornos específicos da linguaxe escrita.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Serán capaces de comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadáns e como profesionais.
C2 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
C4 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
CLASE MAGISTRAL AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
PRÁCTICAS DE AULA AP5
AP6
BP1
BP2
CP3
CP4
LECTURAS Y TRABAJO AP3
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
CP2
CP3
CP4

Contidos
Temas Subtemas
1.-Del lenguaje oral al lenguaje escrito. El aula como espacio de intervención
2.- Programas para mejorar el desarrollo de la conciencia fonológica
3.- La comprensión lectora en el ámbito educativo
4. Contextos de desarrollo y lectura
Lectura fonológica
lectura y desarrollo
Prerrequisitos lectores

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A3 A4 A5 A6 10 20 30
Lecturas A3 A4 A5 A6 0 2 2
Proba práctica A3 A4 A5 A6 B1 B2 C2 C3 C4 0 6 6
Sesión maxistral A3 A4 A5 A6 12 0 12
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos visionado y estudio de caso
Lecturas lectura de artículos y elaboración escrita del trabajo
Proba práctica Exposiciones y discusión de los trabajos 6 horas
Sesión maxistral Fundamentos teórico-prácticos

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba práctica
Sesión maxistral
Estudo de casos
Lecturas
Descrición
Seguimento indiviadualizado e grupal con titoría

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A4 A5 A6 Exposición contenidos 10
Estudo de casos A3 A4 A5 A6 Resolución de casos aplicando las bases teóricas adquiridas 50
Lecturas A3 A4 A5 A6 Lectura de documentos 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
- Cuetos, F. (2009) Psicología de escritura. Madrid: Wolters Kluwer España - Mayor, M. A. y Zubiauz, B. (2011) LOLE: Del lenguaje oral al lenguaje escrito. Madrid: TEA El resto de información (artículos, documentos, etc.) estarán disponibles en la plataforma Moodle del Master.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Los videos de los casos sólo estarán disponibles en las sesiones presenciales


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías