Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Asesoramiento y desarrollo profesional Código 652511202
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Obligatoria 4.5
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinador/a
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Correo electrónico
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
Profesorado
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Correo electrónico
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Planificar programas, proyectos y servicios de intervención para la mejora de los miembros de la comunidad educativa, aplicables a diferentes contextos y grupo destinatario.
A2 Ser capaz de asesorar a centros, profesionales, familias e instituciones con el fin de ayudar a resolver problemas educativos y promover la innovación.
A8 Diseñar, implementar y evaluar prácticas educativas, programas y servicios que den respuesta a las necesidades de las personas, organizaciones y colectivos específicos, promoviendo la presencia, participación y éxito de todo el alumnado en entornos educativos y sociolaborales
A14 Conocer las necesidades formativas básicas en los diferentes contextos escolares y sociolaborales, poniendo especial atención a aquellas competencias que favorezcan el trabajo en entornos multiculturales
B3 Capacidad de resolución de problemas.
B6 Trabajar de forma autónoma y con iniciativa.
B7 Trabajar de forma colaborativa.
B11 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. AP1
Coñecer as necesidades formativas básicas nos diferentes contextos escolares e sociolaborais, poñendo especial atención naquelas competencias que favorezan o traballo en contornos multiculturais AP14
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. BM11
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras CM5
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida CM7
Traballar de forma autónoma e con iniciativa BM6
Traballar de forma colaborativa BM7
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación AP2
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. AP8
Capacidade de resolución de problemas BM3

Contenidos
Tema Subtema
A formación orientada ó desenvolvemento persoal, profesional, social e cultural dos docentes. -Fundamentación disciplinar e contextual da formación
-Características e principios da formación e o desenvolvemento profesional.
-Teorías e modelos de aprendizaxe e socialización profesional.
Deseño, desenvolvemento e avaliación de programas para o desenvolvemento profesional en contextos educativos. -A relación teoría-práctica na formación.
-A planificación da formación: condicións, componentes e procesos.
-O desenvolvemento de programas formativos: estructuras, estratexias e fases.
-A avaliación da formación: principios, sistemas e técnicas.
O asesoramiento como sistema de apoio ó profesorado e ós centros: principios, modelos e estratexias. -Modelos de asesoramento
-Organización e coordinación dos sistemas de asesoramento.
Redes de colaboración entre institucións e profesionais da educación para a producción e intercambio de coñecemento. -O apoio interno e externo á innovación: limitacións e posibilidades.
-Sistemas de colaboración en rede: ferramentas para o traballo colaborativo.
Roles e funcións dos asesores: configuración da identidade do psicopedagogo como asesor. -Características dos asesores: selección e formación.
-Funcións e competencias dos asesores.
-Aprendizaxe e identidade profesional dos asesores.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Discusión dirigida A8 B3 B7 B11 6 0 6
Estudio de casos A2 A1 A14 C5 C7 10 40 50
Sesión magistral A2 C5 12.5 0 12.5
Prueba mixta A1 B3 3 0 3
Lecturas A14 B6 0 15 15
Análisis de fuentes documentales A2 A8 B6 0 20 20
 
Atención personalizada 6 0 6
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Discusión dirigida Realizaranse discusións e debates sobre temáticas nas que se poidan expoñer e defender diferentes puntos de vista
Estudio de casos Proporase a análise dun caso que se traballará en grupo baixo a orientación da profesora.
Sesión magistral Exporanse os principios e conceptos básicos da materia
Prueba mixta Referida a verificar a adquisición dos contidos básicos da materia.
Lecturas Seleccionaranse documentos coas ideas e conceptos básicos da materia. Os estudantes despois da súa lectura realizarán unha ficha recollendo os aspectos fundamentais dos textos.
Análisis de fuentes documentales Realizarse un estudio crítico de diversos materiais escritos ou audiovisuais vinculados coa temática da materia.

Atención personalizada
Metodologías
Estudio de casos
Descripción
Os estudantes, a través das tutorías, recibirán orientacións e apoio para a realización destas actividades.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba mixta A1 B3 Respostas correctas. Argumentación fundamentada. 50
Análisis de fuentes documentales A2 A8 B6 Selección das ideas principais e análise crítica dos argumentos e propostas. 10
Estudio de casos A2 A1 A14 C5 C7 Rigor na análise dos elementos do caso. Coherencia no tipo de estratexia a seguir. Resposta os elementos clave que se presentan no caso. Propostas argumentadas 40
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

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