Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Motivación en contextos educativos Código 652511203
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
antonio.valle@udc.es
Profesorado
Freire Rodríguez, Carlos
Piñeiro Aguin, Isabel
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
carlos.freire.rodriguez@udc.es
isabel.pineiro.aguin@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación
A3 Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais.
A9 Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa
A10 Fomentar a investigación-acción para mellorar as prácticas educativas e profesionais favorecendo o traballo cooperativo
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe AP3
AP10
BM9
BM10
CM6
CM8
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica AP3
AP10
BM9
BM10
- Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado AP3
AP9
AP10
BM4
CM6
CM8
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional AP2
AP3
AP9
AP10
BM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
- A dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe
- Os compoñentes da motivación académica
- Avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional
- Indicadores motivacionais
- Metas académicas e motivación
- Autoconcepto e autoeficacia
- Atribucións causais e reaccións emocionais
- Avaliación das variables motivacionais
- Intervención motivacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B9 20 0 20
Análise de fontes documentais A9 A10 B4 10 20 30
Estudo de casos A2 B10 C6 C8 15 30 45
 
Atención personalizada 17.5 0 17.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos principais contidos da asignatura
Análise de fontes documentais Análise de diversos documentos bibliográficos e audiovisuales relacionados cos contidos da asignatura
Estudo de casos Análise de actividades relacionadas coa avaliación e intervención motivacional

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Estudo de casos
Descrición
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula, como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A9 A10 B4 Entrega resumos de documentos audiovisuais e bibliográficos 30
Estudo de casos A2 B10 C6 C8 Entrega de actividades prácticas sobre avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional 30
Sesión maxistral A3 B9 Proba obxectiva na que se avalían os coñecementos adquiridos 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías