Identifying Data 2020/21
Subject (*) Motivation in educational contexts Code 652511203
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Piñeiro Aguin, Isabel
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
Lecturers
Piñeiro Aguin, Isabel
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
Web
General description Esta materia pretende proporcionar ao estudantado as ferramentas conceptuais e aplicadas necesarias para intervir nos procesos motivacionais propios do contexto educativo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Os contidos non se modificarán xa que son enviados a través da plataforma a moodle aos alumnos ao longo do cuatrimestre.


2. Metodoloxías

Para as actividades docentes síncronas manteranse, sempre que sexa posible, os horarios de clase establecidos na programación docente.
Durante a docencia síncrona, gravaranse as sesións para poñelas a disposición do alumnado que teña problemas de conectividade ou de dispoñibilidade limitada de equipos informáticos.

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Explicación por parte da profesora dos contidos mais relevantes do material proporcionado ao alumnado. Simplificaranse na medida do posible a impartición dos contidos da materia, seleccionando os fundamentais de cara a garantir a adquisición das competencias e resultados de aprendizaxe esenciais

*Metodoloxías docentes que se modifican

A explicación dos contidos e dos exemplos explicativos e aclaratorios desde contidos farase de maneira virtual.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramenta: Teams
Temporalización:
* Horario de Titorías: tratarase de adaptar o horario ás necesidades do alumnado na medida do posible por parte do profesorado

Ferramenta: Correo electrónico
* Horario: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos
traballos tutelados


4. Modificacións na avaliación

Metodoloxía Peso na cualificación Descrición

- Análise de fontes documentais 60% (6 puntos) - Analises das diferente fontes
documentais proporcionados polo profesorado
+
- Portafolios do alumno - Pequenas prácticas realizadas na clase
sobre os contidos do temario e recollidas nun portafolio para entregar ao final do curso.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Exame (Sesiòn maxistral) 40% (4 puntos) - Proba de 30
preguntas tipo test con tres alternativas de resposta e onde só una é a correcta.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que: As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspenda a actividade presencial.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios



Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación
A3 Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais.
A9 Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa
A10 Fomentar a investigación-acción para mellorar as prácticas educativas e profesionais favorecendo o traballo cooperativo
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe AJ3
BC4
BC10
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica AJ3
BC4
CC7
Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado AJ2
AJ9
BC9
CC4
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional AJ2
AJ3
AJ9
AJ10
BC4
CC4

Contents
Topic Sub-topic
1. A MOTIVACIÓN NO PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: ASPECTOS XERAIS

2. VARIABLES PERSONAIS DO ALUMNO: O QUE MOVE AO INDIVIDUO A ACTUAR E ESFORZARSE


3. VARIABLES CONTEXTUAIS

4. PRINCIPAIS LIÑAS DE INVESTIGACIÓN, MEDICIÓN E INTERVENCIÓN NO CAMPO MOTIVACIONAL
1.1. Cognición e Mortivación
1.2. A motivación para comprometerse no estudo. ¿de qué depende a motivación do estudante?

2.1. O compoñente motivacional de Expectativa.
2.2. O compoñente motivacional de Valor.
2.3. O compoñente Afectivo: o papel das emocións no
compromiso do estudante

3.1. Qué se ensina e cómo se ensina?
3.2. Factores socioculturais e familiares


4.1. Perfiles Motivacionais
4.2. Tareas (deberes) escolares

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 B9 C4 20 0 20
Document analysis A9 A10 B4 C4 C7 10 20 30
Student portfolio A2 B10 C4 C7 15 30 45
 
Personalized attention 17.5 0 17.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos principais contidos da materia, sustentándose no material seleccionado.
Document analysis Estudo de diferentes fontes documentais seleccionadas sobre a motivación.
Student portfolio O alumnado terá que recoller nun dosier de prácticas todas as actividades e traballos que se desenvolvan ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Student portfolio
Description
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A9 A10 B4 C4 C7 Realizaranse diversos traballos tutelados sobre diferentes fontes documentais seleccionadas polo profesorado 30
Student portfolio A2 B10 C4 C7 Entrega de diferentes actividades prácticas sobre os compoñentes fundamentais da motivación. 30
Guest lecture / keynote speech A3 B9 C4 Realizarase unha proba escrita sobre os contidos impartidos ao longo do curso 40
 
Assessment comments

OPCIÓN
A

Alumnado
con dedicación completa: asistencia/participación nas actividades de clase
igual ou superior ao 85%:

a)
Elaboración e presentación do portafolios e traballos de análise de fontes documentais (30%).

b)
Exame escrito sobre os contidos da materia (70%).

OPCIÓN
B

Alumnado
cunha asistencia/participación nas actividades de clase inferior ao 85% e
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, 
segundo establece a "Norma que regula o réxime de
dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao
e mestrado universitario na Universidade da Coruña"
 (aprobada
en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016):

Exame
escrito sobre os contidos teórico-prácticos da materia (100%).

OBSERVACIÓNS
ADICIONAIS:

Para
o alumnado asistente (opción A):

1.
Para superar a materia é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada
unha das partes obxecto de avaliación (portafolios e exame escrito).

2.
O portafolios presentarase antes da data do exame oficial (para presentarse ao
exame é condición indispensable ter presentado o portafolios).

Para
todo o alumnado (opcións A e B):

1.
A convocatoria de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria
de xaneiro. 

2.
Segundo establecen as "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (aprobada o
19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2: Considerarase como “Non
presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado na materia, non
concorra ás distintas actividades de avaliación que se establecen para o curso
académico. 

Así,
será cualificado como “Non presentado” cando:

a)
Non complete o proceso de avaliación continua, nas condicións que figure na
guía docentes, ou 

b)
Non se presente á proba do período oficial de avaliación. 


Sources of information
Basic González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.