Identifying Data 2019/20
Subject (*) Dissertation Code 652511210
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Psicoloxía
Coordinador
E-mail
Lecturers
Baña Castro, Manuel
Barca Enríquez, Eduardo
Castro Rodríguez, Mª Montserrat
Digon Regueiro, Alba Patricia
Espiñeira Bellon, Eva Maria
Fernández Fernández, Pilar
Fernandez Mendez, Juan Carlos
Garcia Real, Teresa Juana
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Losada Puente, Luisa
Malheiro Gutiérrez, José Manuel
Mendiri Ruiz de Alda, Paula Maria
Nuñez Mayan, Maria Teresa
Rebollo Quintela, Nuria
Ríos de Deus, María Paula
Rivas Barros, Isabel
Rodriguez Martinez, Susana
Torres Santomé, Jurjo
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
m.bcastro@udc.es
e.barcae@udc.es
maria.castror@udc.es
patricia.digon@udc.es
eva.espineira@udc.es
mariapilar.fernandez@usc.es
juan.carlos.fernandez.mendez@udc.es
teresa.greal@udc.es
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
luisa.losada@udc.es
jose.malheirog@udc.es
paula.mendiri@udc.es
teresa.nunez.mayan@udc.es
nuria.rebollo@udc.es
paula.rios.dedeus@udc.es
isabel.rivas@udc.es
susana.rodriguez1@udc.es
jurjo.torres@udc.es
pilar.vieiro@udc.es
Web http://http://www.educacion.udc.es/index.php?pagina=table&id_titulacion=500
General description Consultar Regulamento na dirección web do Mestrado

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa
A11 Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares
A13 Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula
B1 Capacidade de creatividade e innovación
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B5 Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita
B7 Traballar de forma colaborativa
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B12 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B13 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa AJ9
AJ11
AJ13
Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares AJ11
Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula AJ13
Capacidade de creatividade e innovación BC1
Capacidade de resolución de problemas BC3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BC4
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita BC5
Traballar de forma colaborativa BC7
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BC9
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BC10
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades BC12
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. BC13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autó CC1
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade CC8

Contents
Topic Sub-topic
Deseño e/ou implementación dun proxecto de innovación educativa - Deseño e/ou implementación dun proxecto de innovación educativa.
- Análise dunha experiencia psicopedagóxica e proposta de mellora.
Deseño e/ou implementación dun programa de intervención Psicopedagóxica -No ámbito Curricular
- No ámbito extracurricular, integrando escola, familia e/ou entorno sociocultural.
Elaboración dun proxecto ou desenvolvemento dunha investigación no ámbito psicopedagóxico Elaboración dun proxecto ou desenvolvemento dunha investigación no ámbito psicopedagóxico
Planificación da atención Psicopedagóxica: análese, deseño, desenvolvemento e avaliación de propostas ou plans Plan de Acción Titorial
plan de Orientación Académica e Profesional
Plan de Atención á Diversidade
Plan de Convivencia
Adaptacións Curriculares de Centro, aula, individuais
Procesos de detección, diagnóstico e avaliación de Necesidades Específicas de Apoio Educativo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A9 A11 A13 B12 B13 B10 B9 B7 B5 B4 B3 B1 C1 C8 0 150 150
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O Traballo Fin de Mestrado consiste nunconsite na elaboración dunha investigación ou reflexión final que ten como finalidade acreditar que o estudante ten adquiridas as competencias asociadas ao título . Debe ser orixinal e inédito e realizarase baixo a supervisión dun titor ou titora académico.
Pode adoptar diversas modalidades:
Traballo de investigación no ámbito psicopedagóxico
Planificación dea atención psicopedagóxica: análise, deseño, desernvolvemento e avaliación de propostas ou plans.
Proxecto de innovación educativa no ámbito psicopedagóxico
Proxecto de intervención extracurricular que integre a escola, familia e entorno sociocultural
Análise dunha experiencia psicopedagóxica e proposta de mellora.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
El profesor se encargará de fijar horarios de tutorías, con la finalidad de ir completando el TFM.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A9 A11 A13 B12 B13 B10 B9 B7 B5 B4 B3 B1 C1 C8 A titorización do Traballo Fin de Mestrado será realizada por un profesor ou profesora do Mestrado, ou das áreas con docencia no mesmo. 100
 
Assessment comments

A avaliación do Traballo Fin de Mestrado será realizada por un Tribunal formado por tres profesores ou profesoras do Mestrado ou das áreas con docencia no mesmo, que se constituirá ao efecto cada curso.

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.