Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Intervención psicopedagógica en los trastornos del desarrollo Código 652511213
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Optativa 4.5
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinador/a
Baña Castro, Manuel
Correo electrónico
m.bcastro@udc.es
Profesorado
Baña Castro, Manuel
Correo electrónico
m.bcastro@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Planificar programas, proyectos y servicios de intervención para la mejora de los miembros de la comunidad educativa, aplicables a diferentes contextos y grupo destinatario.
A2 Ser capaz de asesorar a centros, profesionales, familias e instituciones con el fin de ayudar a resolver problemas educativos y promover la innovación.
A3 Capacidad para considerar las múltiples variables intrapersonales, interpersonales y contextuales que inciden en el proceso de enseñanza-aprendizaje y para evaluar e intervenir en la mejora de los recursos motivacionales
A4 Capacidad para coordinar, facilitar e impulsar la utilización de medios y recursos didácticos y multimedia favorecedores de atención a la diversidad.
A5 Planificar la intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando las dificultades y trastornos que puedan surgir en el proceso de enseñanza aprendizaje
A6 Dominar el marco legislativo que regula el funcionamiento de las diversas instituciones y adoptar un marco teórico de referencia que respalde los criterios de selección de los diferentes instrumentos y estrategias de diagnóstico, intervención y evaluación.
A7 Potenciar la justicia curricular mediante el uso de estrategias didácticas respetuosas con la diversidad social, cultural y ambiental, analizando críticamente la experiencia histórica de exclusión educativa, y elaborando las adaptaciones del curriculum que garanticen una perspectiva inclusiva de la educación.
A8 Diseñar, implementar y evaluar prácticas educativas, programas y servicios que den respuesta a las necesidades de las personas, organizaciones y colectivos específicos, promoviendo la presencia, participación y éxito de todo el alumnado en entornos educativos y sociolaborales
A9 Desarrollar estrategias, técnicas y recursos para la prevención, detección y evaluación de necesidades específicas de atención educativa
A10 - Fomentar la investigación-acción para la mejora de las prácticas educativas y profesionales favoreciendo el trabajo cooperativo.
A11 Redactar, presentar, defender informes y otros documentos básicos que contribuyan a una óptima comunicación en contextos multidisciplinares
A12 Comprender la necesidad de incorporar el enfoque de género y diseñar propuestas de orientación profesional que integren esta dimensión.
A13 Ser capaz de diseñar, desarrollar y evaluar procesos de investigación educativa, utilizando los métodos más apropiados a la naturaleza del problema, a la finalidad de la investigación y los criterios científicos más adecuados, con especial énfasis a los procesos de investigación en el aula
A14 Conocer las necesidades formativas básicas en los diferentes contextos escolares y sociolaborales, poniendo especial atención a aquellas competencias que favorezcan el trabajo en entornos multiculturales
A15 Conocer y valorar las competencias que buscan el desarrollo del potencial individual, los procedimientos que se utilizan para su concreción práctica, el contenido y nivel de cualificación, así como la necesidad de la educación a lo largo de la vida.
A16 Conocer los principios básicos del comportamiento, sus alteraciones, y colaborar en el diseño de programas de promoción de la salud.
B1 Capacidad de creatividad e innovación
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidad de resolución de problemas.
B4 Capacidad de aplicar conocimientos en la práctica psicopedagógica.
B5 Capacidad para exponer las ideas elaboradas, de forma oral y escrita.
B6 Trabajar de forma autónoma y con iniciativa.
B10 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B12 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer as características diferenciais dos Trastornos do desenvolvemento, factores e causas dos memos B2 T4 Recoñecer os niveis de explicación acerca dos trastornos e as áreas implicadas desde un punto de vista actual e actualizado B4T6 Ser capaz de desenvolver estratexias e apoios adecuados para cada persoa acordes ás suas necesidades así como plantexar a sua millora e estimulación continua T3 B2 Desenvolver programas persoais adaptados aos entornos e circunstancias de vida de cada unha das persoas así como promover situacións de vida ricas e estimulantes para o seu desenvolvemento e aprendizaxe B4 T4 Investigar na acción e utilizar documentos rigurosos e científicos con respecto á avaliación e intervención en trastornos do desenvolvemento Actuar de forma autonoma e responsable coas persoas obxeto de axuda establecendo vínculos que reforcen a sua capacidade así como determinen a sua millora aprendizaxe e desenvolvemento B2 T3 Procurar a formación continuada e actual así como desenvolver estratexias continuadas de millora profesional que redunden nas boas prácticas e na calidade de atención e servizo B4T4 AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
AP11
AP12
AP13
AP14
AP15
AP16
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM10
BM12

Contenidos
Tema Subtema
1. Factores e características do desenvolvemento humán: implicacións actuais e contemporáneas: principais rasgos diferenciais do desenvolvemento humán
2. Concepto e niveis de explicación dos Trastornos do Desenvolvemento, caracteroloxía, factores desencadeantes, tipoloxía e investigacións contemporáneas así como clasificación internacional.
3. A investigación actual e principais hipótesis de traballo acerca da casuística e afectación nas persoas con Trastornos do Desenvolvemento
4. O nivel de explicación psicolóxica dos Trastornos do Desenvolvemento. Tipos de caracteríticas dos trastornos, niveis de incidencia e casuística
5. A intervención psicopedagóxica nos trastornos do desenvolvemento:
Paradigmas e Principios contemporáneos
1.1 Flexibilidade e organización da información.
1.2. Neuroplasticidade do cerebro humán
1.3. Funcionalidade e sentido na construcción de coñecemento
1.4. O social e o cultural do desenvolvemento humán
1.5. A modificabilidade cognitiva 2.1. Historia dos trastornos do desenvolvemento
2.2. Caracteroloxía
2.3. Factores e niveis de explicación actual
2.4. Clasificación e caracteristicas diferenciais
2.5. O estado da investigación actual Características diferenciais dos trastornos do DesenvolvementoNiveis de análise en canto á sua explicación 3.1. Causas comúns e factores implícitos
3.2. Explicacións e hipótesis de investigación
3.3. Analise diferencial dos Trastornos
3.4. Modelos e teorías explicativas
3.5. Un factor común explicativo
4. 1. Teoría da Mente
4.2. A intersubxectividade
4.3. A coherencia central
4.4. A función executiva
4.5. Acerca dunha hipótese de traballo na explicacións dos Trastornos do Desenvolvemento.
4.6. Tipoloxía e clasificación dos Trastornos do Desenvolvemento. 5.1. Atención e intervención psicopedagóxica: concepto e definición
5.2. o princpio de normalización
5.3. paradigma de apoios e paradigma de coidados
5.4. A calidade de vida e a vida autodeterminada
5.5. Concepción actual da discapacidade intelectual

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prácticas a través de TIC A2 A3 A1 A13 B1 B2 B3 B6 7.5 5 12.5
Estudio de casos A4 A5 A6 A7 A8 A14 B4 B10 5 25 30
Prueba de ensayo/desarrollo A9 A11 B5 3 9 12
Aprendizaje colaborativo A12 A15 6 24 30
Esquema A3 A4 A10 A13 B12 3 12 15
Prueba objetiva A3 A6 A9 A14 A16 2 0 2
Actividades iniciales A3 A1 A4 1 0 1
 
Atención personalizada 10 0 10
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prácticas a través de TIC Exporanse e visualizaranse casos públicos de coñecemento xeral co obxeto de proceder á sua avaliación e práctica analizando mediante observación directa e categorizada
Estudio de casos Exporanse informes ficticios sobre casos o mais achegados á realidade pretendendo a súa análise, avaliación e intervención en propostas
Prueba de ensayo/desarrollo Realizarase un seguemento do traballo de clase que se entregará unha vez finalizado o curso cun informe por parte do alumno/a acerca da sua aprendizaxe, seguemento e análise da información
Aprendizaje colaborativo Será fundamental aprender a colaborar así como as prácticas de debate e análise conxunta co obxeto de procurar a aprendizaxe colaborativa
Esquema Mediane informes científicos procurarase a utilización de prácticas profesionais e rigurosas así como a elaboración e entrenamento destes informes en forma de esquemas de traballo e acción
Prueba objetiva Será realizada sobre os contidos manexados da asignatura e procurará o traballo de reflexión e centramento da información
Actividades iniciales Co obxeto de procurar a aprendizaxe da empatía e o pilar de ética neste entorno procurarase unha análise persoal de cada caso así como o achegamento á realidade da teoría da mente

Atención personalizada
Metodologías
Prácticas a través de TIC
Descripción
Tratarase de visualizar, analizar a información así como procurar ferramentas de axuda e apoio psicoeducativo con respecto as ferramentas da comunicación e o seu achegamento na intervención en trastornos de desenvolvemento de forma directa, posibilitando a participación do alumnado, solicitando axuda e determinando as millores prácticas e millora na aprendizaxe

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Estudio de casos A4 A5 A6 A7 A8 A14 B4 B10 procurarase facer unha análise de cada caso así como unha proposta de millora tanto a nivel persoal como profesional e investigador 10
Prueba de ensayo/desarrollo A9 A11 B5 Tratarase de desenvolver un caso ou tema por escrito seguindo as pautas de rigor dos ensaios científicos gardando as pautas da escritura e desenvolvéndoo de forma que responda aos seguintes criterios: Dominio e precisión conceptual e terminolóxica, rigor científico, sistematicidade e claridade expositiva e adecuación da resposta que serán explicitado na clase e colgados en moddle da asignatura 25
Aprendizaje colaborativo A12 A15 Analizarase e avaliarase a capacidade e interés de aprendizaxe conxunta, de traballo en grupo, de esforzo polo traballo coordinado e flexible asi como a aprendizaxe en conxunto 15
Esquema A3 A4 A10 A13 B12 Avaliarase a capacidade sintéctica de traballo, o seguemento, autoorganización e disciplina en canto ao rigor co que se plantexa o traballo individual e a disposición para elo así como a sua presentación e defensa pública para a comunicación e o desenvolvemento 15
Prueba objetiva A3 A6 A9 A14 A16 Formularase en función dunha exposición e proba de avaliación dos contidos, da sua estructura así como da adquisición, asimiliación e claridade dos contidos e a sua aplicación 35
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

·

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