Identifying Data 2016/17
Subject (*) Intervención psicopedagóxica nas dificultades de aprendizaxe Code 652511214
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinador
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
Lecturers
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe.
A6 Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación.
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa
B7 Traballar de forma colaborativa
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B12 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
B2 Aprender a aprender AJ6
BC2
B3 Capacidade de resolución de problemas AJ5
AJ8
BC3
BC7
BC10
BC11
BC12
CC3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BC4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BC6

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. CONCEPTO Y CLASIFICACIÓN DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE CONCEPTO
TIPOLOGÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LENGUAJE ESCRITO DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions B2 B3 B4 1 2 3
Guest lecture / keynote speech A6 B2 B3 B4 10 10 20
Case study A5 A8 B6 10 10 20
Directed discussion B2 B3 B4 B6 8 8 16
Workbook B2 B4 2 2 4
Student portfolio B3 B7 B10 B11 B12 C3 0 10 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Prueba tipo test con tres alternativas de respuesta 30% asignatura
Guest lecture / keynote speech explicación por parte del profesor de los contenidos teórico-prácticos. Asistencia 10%
Case study Estudio de casos por grupos valor 20%
Directed discussion Análisis de casos
Atención personalizda
Workbook Discusión y reflexión sobre fuentes de información
Student portfolio Aplicación de conocimientos a resolución de casos

Personalized attention
Methodologies
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions B2 B3 B4 PRUEBA DE OPCIÓN MÚLTIPLE SOBRE LOS CONTENIDOS: VALOR (3) 30
Guest lecture / keynote speech A6 B2 B3 B4 ASISTENCIA Y PARICIPACIÓN A SESIONES MAGISTRALES 10
Case study A5 A8 B6 CASOS EN GRUPO
EXPOSICIÓN
20
Student portfolio B3 B7 B10 B11 B12 C3 ENTREGA DOSSIER 30
Directed discussion B2 B3 B4 B6 INTERACCIÓN DOCENTE-ALUMNADO
PLANTEAMIENTO Y DISCUSIÓN DE INTERROGANTES EN LECTURAS
10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic GARCÍA, N (1997). INSTRUCCIÓN, APRENDIZAJE Y DIFICULTADES. LU
JIMÉNEZ (1999). PSICOLOGÍA DE LA DIFICULTADES DE APRENDIZAJE. SÍNTESIS
VIEIRO, P (2007). PSICOPEDAGOGÍA DE LA ECSRITURA. PIRÁMIDE

Complementary VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA. PEARSON


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.