Identifying Data 2022/23
Subject (*) Psychological and educational intervention in learning difficulties Code 652511214
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Psicoloxía
Coordinador
González Fernández, María Dolores
E-mail
m.d.gonzalez@udc.es
Lecturers
González Fernández, María Dolores
E-mail
m.d.gonzalez@udc.es
Web
General description Nesta materia preténdese estudar desde un plano teórico-práctico as principais características das dificultades de aprendizaxe. Preténdese que o alumnado adquira as competencias psicopedagóxicas necesarias para unha axeitada intervención neste eido.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe.
A6 Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación.
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa
B7 Traballar de forma colaborativa
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B12 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
B3 Capacidade de resolución de problemas AJ5
AJ8
BC3
BC7
BC10
BC11
BC12
CC3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BC4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BC6
B2 Aprender a aprender AJ6
BC2

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. CONCEPTO E CLASIFICACIÓN DAS DIFICULTADES DE APRENDIZAXE CONCEPTO
TIPOLOXÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE NA LIANGUAXE ESCRITA DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL NAS DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL NAS DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE NAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A5 A6 A8 B2 B3 1 2 3
Guest lecture / keynote speech A5 A6 10 10 20
Case study B7 B10 B11 B12 C3 10 8 18
Directed discussion A6 A8 B2 8 8 16
Workbook B2 2 2 4
Student portfolio B4 B6 0 10 10
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Proba escrita con preguntas tipo test e de resposta breve.
Guest lecture / keynote speech Explicación por parte do profesor dos contidos teórico-prácticos.
Case study Estudo de casos por grupos
Atención personalizada
Directed discussion Análise de casos
Atención personalizda
Workbook Discusión e reflexión sobre fontes de información
Student portfolio Aplicación de coñecentos a resolución de casos

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Case study
Student portfolio
Description
O alumnado poderá resolver dúbidas respecto á materia no horario de titorías do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook B2 Análisis de lecturas proporcionadas por el profesor 10
Mixed objective/subjective test A5 A6 A8 B2 B3 Proba escrita con preguntas tipo test e preguntas abertas de resposta breve 50
Case study B7 B10 B11 B12 C3 Análise de casos en pequeno grupo
20
Student portfolio B4 B6 Entrega dun dosier coas prácticas realizadas ao longo do curso 20
 
Assessment comments
<p><b>OPCIÓN
A</b></p><p><b>Alumnado
con dedicación completa: asistencia/participación nas actividades de clase
igual ou superior ao 80%:</b></p><p>a)
Elaboración e presentación de traballos (estudo de casos, lecturas, portafolios) (50%).</p><p>b)
Exame escrito (tipo proba mixta) sobre os contidos da materia (50%).</p><p><b>OPCIÓN
B</b></p><p><b>Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia,&nbsp;</b>segundo establece a<b>&nbsp;</b><a href="http://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/dedicacion_estudo_permanencia.pdf">"Norma que
regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a&nbsp;progresión dos
estudantes de grao e mestrado universitario na&nbsp;Universidade daCoruña"</a>&nbsp;(aprobada
en Consello de Goberno do 28 de xuño do 2016)<b><i>:</i></b></p><p>Exame escrito sobre os contidos teórico-prácticos da materia (100%).</p><p><b>OBSERVACIÓNS
ADICIONAIS:</b></p><p>1.
Para superar a materia cómpre obter unha puntuación do 50% do peso de cada
unha das partes obxecto de avaliación.</p><p>2. A convocatoria de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria
de maio.&nbsp;</p><p>2.
Segundo establecen as "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" (aprobada o
19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2: Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado na materia, non concurra ás distintas actividades de avaliación que se establecen para o curso
académico.&nbsp;</p><p>Así,
será cualificado como “Non presentado” cando:</p><p>a)
Non complete o proceso de avaliación continua, nas condicións que figure na
guía docente, ou&nbsp;</p><p>b)
Non se presente á proba do período oficial de avaliación.&nbsp;</p>

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.