Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Intervención psicopedagóxica nas dificultades de aprendizaxe Código 652511214
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Psicoloxía
Coordinación
González Fernández, María Dolores
Correo electrónico
m.d.gonzalez@udc.es
Profesorado
González Fernández, María Dolores
Correo electrónico
m.d.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia preténdese estudar desde un plano teórico-práctico as principais características das dificultades de aprendizaxe. Preténdese que o alumnado adquira as competencias psicopedagóxicas necesarias para unha axeitada intervención neste eido.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe.
A6 Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación.
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa
B7 Traballar de forma colaborativa
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B12 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
B3 Capacidade de resolución de problemas AP5
AP8
BM3
BM7
BM10
BM11
BM12
CM3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BM4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BM6
B2 Aprender a aprender AP6
BM2

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CONCEPTO E CLASIFICACIÓN DAS DIFICULTADES DE APRENDIZAXE CONCEPTO
TIPOLOXÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE NA LIANGUAXE ESCRITA DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL NAS DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL NAS DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE NAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A5 A6 A8 B2 B3 1 2 3
Sesión maxistral A5 A6 10 10 20
Estudo de casos B7 B10 B11 B12 C3 10 8 18
Discusión dirixida A6 A8 B2 8 8 16
Lecturas B2 2 2 4
Portafolios do alumno B4 B6 0 10 10
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba escrita con preguntas tipo test e de resposta breve.
Sesión maxistral Explicación por parte do profesor dos contidos teórico-prácticos.
Estudo de casos Estudo de casos por grupos
Atención personalizada
Discusión dirixida Análise de casos
Atención personalizda
Lecturas Discusión e reflexión sobre fontes de información
Portafolios do alumno Aplicación de coñecentos a resolución de casos

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Portafolios do alumno
Descrición
O alumnado poderá resolver dúbidas respecto á materia no horario de titorías do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas B2 Análisis de lecturas proporcionadas por el profesor 10
Proba mixta A5 A6 A8 B2 B3 Proba escrita con preguntas tipo test e preguntas abertas de resposta breve 50
Estudo de casos B7 B10 B11 B12 C3 Análise de casos en pequeno grupo
20
Portafolios do alumno B4 B6 Entrega dun dosier coas prácticas realizadas ao longo do curso 20
 
Observacións avaliación
<p><b>OPCIÓN
A</b></p><p><b>Alumnado
con dedicación completa: asistencia/participación nas actividades de clase
igual ou superior ao 80%:</b></p><p>a)
Elaboración e presentación de traballos (estudo de casos, lecturas, portafolios) (50%).</p><p>b)
Exame escrito (tipo proba mixta) sobre os contidos da materia (50%).</p><p><b>OPCIÓN
B</b></p><p><b>Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia,&nbsp;</b>segundo establece a<b>&nbsp;</b><a href="http://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/dedicacion_estudo_permanencia.pdf">"Norma que
regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a&nbsp;progresión dos
estudantes de grao e mestrado universitario na&nbsp;Universidade daCoruña"</a>&nbsp;(aprobada
en Consello de Goberno do 28 de xuño do 2016)<b><i>:</i></b></p><p>Exame escrito sobre os contidos teórico-prácticos da materia (100%).</p><p><b>OBSERVACIÓNS
ADICIONAIS:</b></p><p>1.
Para superar a materia cómpre obter unha puntuación do 50% do peso de cada
unha das partes obxecto de avaliación.</p><p>2. A convocatoria de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria
de maio.&nbsp;</p><p>2.
Segundo establecen as "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" (aprobada o
19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2: Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado na materia, non concurra ás distintas actividades de avaliación que se establecen para o curso
académico.&nbsp;</p><p>Así,
será cualificado como “Non presentado” cando:</p><p>a)
Non complete o proceso de avaliación continua, nas condicións que figure na
guía docente, ou&nbsp;</p><p>b)
Non se presente á proba do período oficial de avaliación.&nbsp;</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías