Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Intervención psicopedagóxica nas dificultades de aprendizaxe Código 652511214
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe.
A6 Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación.
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa
B7 Traballar de forma colaborativa
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B11 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B12 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
B2 Aprender a aprender AP6
BM2
B3 Capacidade de resolución de problemas AP5
AP8
BM3
BM7
BM10
BM11
BM12
CM3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BM4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BM6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CONCEPTO Y CLASIFICACIÓN DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE CONCEPTO
TIPOLOGÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LENGUAJE ESCRITO DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta múltiple B2 B3 B4 1 2 3
Sesión maxistral A6 B2 B3 B4 10 10 20
Estudo de casos A5 A8 B6 10 10 20
Discusión dirixida B2 B3 B4 B6 8 8 16
Lecturas B2 B4 2 2 4
Portafolios do alumno B3 B7 B10 B11 B12 C3 0 10 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta múltiple Prueba tipo test con tres alternativas de respuesta 30% asignatura
Sesión maxistral explicación por parte del profesor de los contenidos teórico-prácticos. Asistencia 10%
Estudo de casos Estudio de casos por grupos
Atención personalizada
Discusión dirixida Análisis de casos
Atención personalizda
Lecturas Discusión y reflexión sobre fuentes de información
Portafolios do alumno Aplicación de conocimientos a resolución de casos

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Portafolios do alumno
Discusión dirixida
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple B2 B3 B4 PRUEBA DE OPCIÓN MÚLTIPLE SOBRE LOS CONTENIDOS 50
Sesión maxistral A6 B2 B3 B4 ASISTENCIA 10
Estudo de casos A5 A8 B6 CASOS EN GRUPO
EXPOSICIÓN DE LA TEMÁTICA DE MODO ALEATORIO EN LAS DISTINTAS SESIONES PRÁCTICAS
10
Portafolios do alumno B3 B7 B10 B11 B12 C3 ENTREGA DOSSIER Y EVLAUCIÓN DEL MISMO EN CHERENCIA, PERTINENCIA Y ORIGINALIDAD 20
Discusión dirixida B2 B3 B4 B6 EXPOSICIÓN GRUPAL DE ANÁLISIS DE LECTUA 10
 
Observacións avaliación
Presentación con fundamentación du aspecto do temario a elexir segundo os contidos da materia propostos pola profesora

Fontes de información
Bibliografía básica GARCÍA, N (1997). INSTRUCCIÓN, APRENDIZAJE Y DIFICULTADES. LU
JIMÉNEZ (1999). PSICOLOGÍA DE LA DIFICULTADES DE APRENDIZAJE. SÍNTESIS
VIEIRO, P (2007). PSICOPEDAGOGÍA DE LA ECSRITURA. PIRÁMIDE

Bibliografía complementaria VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA. PEARSON


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías