Identifying Data 2023/24
Subject (*) Designing training plans Code 652511218
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
E-mail
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
Lecturers
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Rodríguez Machado, Eduardo Rafael
E-mail
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
e.rodriguez.machado@udc.es
Web http://http://www.udcinnova.com/
General description Na seguinte materia de deseño de plans de formación pretendemos os seguintes obxectivos:

- Capacitar aos estudantes para realizar deseños de plans de formación.

- Coñecer as condicións necesarias para poñer en práctica plans e programas de formación.

- Analizar a realidade específica dos deseños e as prácticas curriculares e formativas de institucións/centros de diferentes contextos de intervención.

- Estudar e identificar os diversos enfoques e modelos de planificación da formación.

- Desenvolver e aplicar as diversas operacións e fases que require o deseño dunha proposta formativa.

- Orientar e xestionar a planificación, desenvolvemento e avaliación de plans e programas de formación.

En relación coa bibliografía, esta e o material teórico, práctico e de apoio para abordar os diferentes contidos e bloques temáticos da materia estarán dispoñibles na aula virtual.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario.
A4 Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B7 Traballar de forma colaborativa
B8 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. AJ1
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. AJ8
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CC6
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade AJ4
Traballar de forma colaborativa BC7
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional BC8
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras CC5
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BC9

Contents
Topic Sub-topic
Características, etapas e funcións da formación en distintos contextos. Perspectivas de análisis da formación.
Expectativas e motivacións cara á formación.
Limitacións e problemas asociados á formación.
Componentes dun modelo de formación. Fundamentación, obxectivos, contidos, modalidades, recursos e avaliación.
Modalidades e estratexias de formación Técnicas formativas desde unha perspectiva tecnolóxica.
Técnicas formativas desde unha perspectiva deliberativa.
Planificación, seguimento e avaliación de programas e accións formativas. Escenarios e ferramentas para o deseño da formación.
Estratexias de implementación da formación.
Formatos de avaliación e impacto da formación.
Deseño da formación en líña Fundamentos psicopedagóxicos para o deseño da formación en liña.
Entornos virtuais de ensino-aprendizaxe.
Modalidades de formación en líña: Moocs, PLE e outros sistemas de ecoloxías de aprendizaxe.
Roles e tarefas do formador O formador coma experto e coma asesor.
A formación de formadores.
Aprendizaxe e identidade profesional dos formadores.
Roles e tarefas do formador en liña.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A8 C6 2 0 2
Document analysis A4 B7 2 15 17
Guest lecture / keynote speech B9 9 0 9
Directed discussion B4 B7 B8 C5 2 5 7
Case study A1 A4 A8 B4 B7 C6 6 30 36
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Dirixida a identificar o dominio dos coñecementos básicos da materia.
Document analysis Realizarse un estudio crítico de diversos materiais escritos ou audiovisuais vinculados coa temática da materia.
Guest lecture / keynote speech Exporanse os principios e conceptos básicos da materia.
Directed discussion Proporase o debate sobre aspectos controvertidos e sobre documentos que previamente serán traballados individualmente polos estudantes.
Case study Proporase a análise dun caso que se traballará en grupo baixo a orientación da profesora.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Os estudantes serán orientados nas sesións de tutoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A4 A8 B4 B7 C6 Rigor na análise dos elementos do caso. Coherencia no tipo de estratexia a seguir. Resposta os elementos clave que se presentan no caso. Propostas argumentadas 40
Mixed objective/subjective test A8 C6 Respostas correctas. Argumentación fundamentada. 40
Document analysis A4 B7 Selección das ideas principais e análise crítica dos argumentos e propostas. 20
 
Assessment comments

Os traballos individuais ou grupales do alumnado deberán ser orixinais. Calquera traballo copiado suporá o suspenso da materia e a avaliación na convocatoria correspondente.  A efectos de avaliación, un mesmo traballo non pode ser utilizado para varias materias, excepto nas actividades programadas de forma coordinada.

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario".


Sources of information
Basic

Atienza, L. (1998): Necesidades y expectativas de formación de los profesores de Lenguas en Asturias . Oviedo, Servicio de Publicaciones.

Fuentes Abeledo, E.J. y González Sanmamed, M. (1989): Necesidades formativas y concepciones curriculares: Bases para un diseño de formación en ejercicio. Investigación en la Escuela , 9, 57-66.

González Sanmamed, M. (1995): Necesidades formativas y aprendizaje de la enseñanza. Revista de Investigación Educativa , 25, 91-108.

González Sanmamed, M. (dir) (2006). O EEES: Perspectiva do profesorado das universidades galegas. Santiago de Compostela , Axencia para a Calidad do Sistema Universitario de Galicia. http://www.equipoeira.net/publicaciones/EEESprofesorado.pdf

Montero Mesa, M.L., González Sanmamed, M., Cepeda, O. y Cebreiro, B. (1990): Análisis de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 175-182.

Pose, H. (2007): As necesidades e demandas formativas dos profesionais da acción cultural pública en Galicia: Informe . Santiago de Compostela, Consellería de Cultura e Deporte

Sanchéz, J.; Hidalgo, V.; López, I. (2006): Las necesidades de los docentes andaluces de Educación Secundaria Obligatoria: un instrumento de evaluación. Revista de Educación , 340, 923-942.

http://www.revistaeducacion.mec.es/re340/re340_33.pdf

Complementary

FERNÁNDEZ, C. (1999). El diseño de un plan de formación como estrategia de desarrollo empresarial. Estructura, instrumentos y técnicas. Revista Complutense de Educación, 10 (1), pp. 181-242.

Tejedor, F.J. (1990): Perspectiva metodológica del diagnóstico y evaluación de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 15-37.

Torres, J.J. et al. (2005): Las necesidades formativas docentes de los profesores universitarios. Revista Fuentes . Vol. 6, 97-116

http://www.revistafuentes.es/gestor/apartados_revista/pdf/numeros_anteriores/kawcsxpo.pdf

Web educativas:

Identidade Dixital: https://eventos-edu.xunta.gal/identidade-dixital

EDIXGAL: http://www.edixgal.com

https://www.edu.xunta.es/espazoAbalar/es/noticia/e-dixgal-implantacion-del-libro-digital-en-los-centros-educativos

EspazoAbalar: https://www.edu.xunta.es/espazoAbalar/es

Aula Nova: https://eventos-edu.xunta.gal/aulanova#inicio

STEM LabGalicia:  http://stemlab.gal

Plan de Formación: https://www.edu.xunta.gal/portal/es/taxonomy/term/1627

Proxectos de Formación do profesorado: https://www.edu.xunta.gal/portal/es/taxonomy/term/1630


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.