Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Tratamento da información na xestión e avaliación das institucións Código 652512205
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Salvador González, Xabier de
Correo electrónico
javier.desalvador@udc.es
Profesorado
Salvador González, Xabier de
Correo electrónico
javier.desalvador@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos.
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
B1 Capacidade de análise e síntese
B2 Capacidade de resolución de problemas
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B7 Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias
B8 Traballo colaborativo
B10 Traballo autónomo
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B17 Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B18 Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e deseñar as principais técnicas de recollida da información nos procesos de intervención socioeducativa. AP5
AP8
BM3
BM7
BM8
BM10
BM12
BM13
BM14
BM16
CM3
CM6
Coñecer, planificar e executar as principais técnicas de análise da información nos procesos de intervención socioeducativos. AP5
BM1
BM2
BM8
BM10
BM15
BM17
BM18
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. A recollida e a análise da información no proceso de panificación e desenvolvemento da xestión, avaliación e investigación dos centros, programas e servizos escolares ou socioeducativos.
2. Principais técnicas de recollida e análise da información.
3. Análise e interpretación de datos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A5 A8 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 20 35 55
Aprendizaxe colaborativa B8 C6 C7 C8 10 0 10
Proba mixta A5 B1 B2 B7 B10 B12 B14 B15 B17 B18 C3 2.5 0 2.5
Prácticas a través de TIC B3 B1 C3 C6 C8 10 25 35
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas resolución de problemas
Aprendizaxe colaborativa traballo en grupos pequenos
Proba mixta proba individual
Prácticas a través de TIC prácticas con programas de ordenador

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Aprendizaxe colaborativa
Proba mixta
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B3 B1 C3 C6 C8 0
Solución de problemas A5 A8 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 0
Aprendizaxe colaborativa B8 C6 C7 C8 0
Proba mixta A5 B1 B2 B7 B10 B12 B14 B15 B17 B18 C3 0
 
Observacións avaliación

prácticas en aula: 40%

proba: 60%

Fontes de información
Bibliografía básica RUBIO, MJ. y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
GRIMA, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías