Identifying Data 2019/20
Subject (*) Dissertation Code 652512208
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Bueno Aguilar, Juan Jose
Cruz Lopez, Laura
Espiñeira Bellon, Eva Maria
Fernandez Prieto, Marta
Iglesias Galdo, Ana Maria
Mendez Garcia, Rosa Maria
Perea Vega, Gustavo Ariel
Pose Porto, Hector Manuel
Ríos de Deus, María Paula
Sanchez Bello, Ana
Sanchez Blanco, Concepcion
Teasley Severino, Cathryn
Torres Santomé, Jurjo
E-mail
alicia.arias.rodriguez@udc.es
juan.j.buenoa@udc.es
laura.cruz@udc.es
eva.espineira@udc.es
marta.prieto1@udc.es
ana.iglesias@udc.es
rosa.mendez@udc.es
gustavo.perea@udc.es
hector.pose@udc.es
paula.rios.dedeus@udc.es
ana.sanchez.bello@udc.es
concepcion.sanchez.blanco@udc.es
cathryn.teasley1@udc.es
jurjo.torres@udc.es
Web http://http://www.educacion.udc.es/index.php?pagina=table&id_titulacion=600
General description O Traballo de Fin de Máster é unha materia obrligatoria do Plan de Estudos, de 6 créditos e supoón a realización por parte do alumnado dun proxecto, memoria o estudo, no que aplique e desenvolva os coñecementos adquiridos no Máster. O Traballo deberá estar orientado á aplicación das competencias asociadas á titulación.
Para poder presentar o TFM o estudante deberá ter aprobado o 60% dos créditos, entre elos incluiránse os de carácter obrigatorio.
O TFM consistirá nun proxecto innovador, persoal e original sobre temáticas relacionadas co programa do Máster. O alumnado presentarálo ante un tribunal do Máster e deberá ir avaliado obrigatoriamente por o/a tutor/a do traballo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ser capaz de identificar os diferentes fundamentos teóricos e metodolóxicos dun proxecto de educación democrática e crítica, facendo especial énfase nos dereitos humanos e a igualdade de xénero, desenvolvendo culturas da mediación e da paz.
A2 Utilizar modelos colaborativos de acción socioeducativa que promovan verdadeiras comunidades de aprendizaxe, favorecendo o traballo en contornos multiprofesionais
A3 Elaborar plans estratéxicos a nivel directivo e operativo para asegurar o incremento da calidade nas organizacións ou institucións educativas.
A4 Identificar os principios, modelos de excelencia e normas de xestión da calidade, aplicar os seus procedementos e redactar cartas de servizos.
A5 Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos.
A6 Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade.
A7 Ser capaz de establecer estratexias de liderado e empoderamento dos distintos axentes sociais que favorezan un clima institucional óptimo.
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
A9 Capacidade para desenvolver procedementos e metodoloxías que potencien a interdependencia e unha comunicación fluída entre diferentes axentes educativos e culturais tanto a nivel interno como co social más amplo.
A10 Ser capaz de impulsar e desenvolver estratexias que impulsen a cultura de traballo en rede.
A11 Capacidade para fomentar e liderar a creatividade e innovación nas entidades e institucións promovendo proxectos orientados ao cambio de culturas profesionais.
A12 Ser capaz de detectar necesidades de formación continua e da súa institucionalización como requisito asociado á mellora educativa.
A13 Ser capaz de detectar axentes locais e as súas políticas culturais e educativas activas así como as súas prácticas máis innovadoras.
A14 Adquirir destrezas para o diagnóstico de perfís competenciais idóneos dos equipos directivos, ofrecendo respostas axustadas a esa realidade.
B1 Capacidade de análise e síntese
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B4 Aprender a aprender
B7 Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias
B10 Traballo autónomo
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
C2 Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinais) relacionados coas súas áreas de estudo.
C6 Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para indagar e producir coñecemento nun determinado campo AJ1
AJ3
AJ4
AJ5
AJ7
AJ8
AJ9
AJ11
AJ12
AJ13
AJ14
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC2
CC6
Capacidade para comunicar o coñecemento adquirido a unha audiencia AJ2
AJ6
AJ10
BC1
BC3
BC4
BC7
BC10
CC1

Contents
Topic Sub-topic
Procedemento para a elección de temas:
1-O profesorado presentará unha proposta de temas ou liñas para o TFM. Esas liñas serán publicadas na páxina web do mestrado
2-Ao comezo das clases o alumnado/a terá ese listado de temas ou liñas
3-Durante o primeiro mes de clases o alumnado/a, coa lista de temas, porase en contacto co profesor/a para acordar a dirección do TFM (lembrar que un profesor/a non pode dirixir máis de dous TFM).
4-o alumnado/a deberá elaborar unha proposta de proxecto. Esta proposta debe presentarase nos prazos que faga pública a Comisión Académica e dirixiranse ao Coordinador do Mestrado. Unha vez aprobado pola Comisión Académica publicarase unha lista cos alumnos/as, o/a titor/a e o título do Proxecto aprobado.
5-A comisión académica aprobará as datas tanto de preisncripción dos TFM, como tribunais dos TFM. Dita información aparecerá no taboleiro do mestrado, páxina web e a través do correo electrónico ao profesorado director dos TFM.
O Traballo Fin de Mestrado consistirá na realización por parte do alumnado dun traballo de cuxo obxectivo final é demostrar a suficiencia académica para a obtención do título de Mestrado. Esta materia está diseñada como estudo de profundización nalgún tema concreto dos tratados ao longo do Mestrado.
O estudante deberá utilizar para isto o conxunto de habilidades, destrezas e actitudes adquiridas ao longo das ensinanzas, valorándose o progreso e resultado da aprendizaxe dos aspectos igualmente importantes: dun lado, a orientación científica referida aos contidos e, doutro, a aprendizaxe das técnicas de investigación procura de información, selección de lecturas, sistema de fichas, citas a pé de páxina, etc.).
Asimismo valorarase a defensa pública ante un Tribunal cualificado composto por Doctores.
Nesta exposición pública, o alumno demostra as súas capacidades na expresión oral, na argumentación e capacidade de respuesta ás cuestións plantexadas polo tribunal avaliador así como das competencias específicas sinaladas no seu apartado correspondente.
Cada alumno terá un titor que dirixirá o proceso e o asesorará no seu desenvolvemento.
O traballo de fin de mestrado computará 6 créditos ECTS, que corresponderán, en exclusiva, ao traballo personal do alumno.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B3 B4 B10 0 137 137
Oral presentation A14 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C6 1 9 10
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Segundo a temática acordada co seu titor/a.
Oral presentation SOLICITUDE DE DEFENSA:
Unha vez finalizado o proceso de elaboración do TFM, e unha vez obtido o informe favorable do director/a do mesmo, o alumnado terá que presentar, no prazo e lugar establecido polo centro, 4 exemplares, así coma o impreso de solicitude de defensa
DEFENSA:
Unha vez que se faga púbica a convocatoria do tribunal, o alumnado debe presentarse á hora indicada e agardar a ser chamado polo secretario/a do mesmo.
Para a exposición, que será pública, disporá dun tempo de 15 minutos e o tribunal disporá de 15 minutos para realizar as preguntas que estimen oportunas e debatir co alumno/a.
O alumnado poderá utilizar canto material sexa preciso para exposición.
Traballos tutelados O alumnado realizara o TFM baixo a supervisión e guía da súa dirección académica.
A dirección será responsable de expoñerlle ao estudantado as características do traballo, e orientalo no seu desenvolvemento. Realizará un seguimento da elaboración do TFM e velará polo cumprimento dos obxectivos fixados. Unha vez finalizada a elaboración autorizar a presentación e defensa do TFM.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Unha vez publicada a listaxe definitiva de asignación de temáticas e dirección académica, o alumnado terá que poñerse en contacto coa súa dirección académica.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A14 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C6 Avaliación global emitida polo tribunal sobre a adquisición de competencias reflectidas na presentación e defensa oral do TFG 30
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B3 B4 B10 Avaliación global emitida polo tribunal sobre a adquisición de competencias reflectidas no traballo tutelado (contido e formato), unha vez obtido o visto e prace da dirección académica do mesmo para a súa presentación e defensa. 70
 
Assessment comments
A cualificación outorgarase en función da seguinte escala numérica de 0 a 10, con
expresión dun decimal, á que poderá engadirse o seu correspondente cualificación
cualitativa:
? 0 ? 4,9: Suspenso (SS).
? 5,0 ? 6,9: Aprobado (AP).
? 7,0 ? 8,9: Notable (NT).
? 9,0 ? 10: Sobresaliente (SB).
A Comisión Avaliadora cumprimentara a correspondente Acta de Cualificación. O/A
Presidente/a fará pública e a remitirá ao Coordinador do Mestrado.
Cada Comisión Avaliadora poderá propoñer en acta separada a concesión motivada da
mención de "Matrícula de Honra" a Traballos de Fin de Mestrado que foran avaliados y
cunha cualificación igual ou superior a 9. A Comisión Académica do Mestrado, a vista
dos informes, decidirá sobre a asignación destas mencións e o Coordinador de
Mestrrado elevará un Acta Complementaria do acordo á Secretaría do Centro. O
número destas mencións non poderá exceder do cinco por cento dos alumnos
matriculados na correspondente materia TFM, salvo que o número de alumnos
matriculados sexa inferior a 20, en cuxo caso poderá conceder unha soa "Matrícula de
Honra"; sempre de acordo á normativa da UDC.

No caso de non realizar a presentación e defensa oral do Traballo Fin de Grao, tendo o informe
favorable da dirección académica, a cualificación recibida será a de NON PRESENTADO

Sources of information
Basic Durán Martínez, Ramiro;Gómez Gonçalves, Alejandro; Sánchez Sánchez, Miguel Elias (2017). Guía didáctica para la elaboración de un trabajo académico. Salamanca: Iberoprinter
Cunha Fanego, Iria da (2016). El trabajo de fin de grado y de máster : redacción, defensa y publicación. Barcelona : Universitat Oberta de Catalunya
Muñoz-Alonso López, Gemma (2012). Estructura, metodología y escritura del trabajo de fin de máster. Madrid : Escolar y Mayo
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona : Editorial UOC

Bibliografía relacionada coa temática elixida polo estudante (consultar bibliografía das diferentes materias do mestrado).

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndanse os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.