Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Proxectos TIC para a innovación educativa Código 652512212
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Bueno Aguilar, Juan Jose
Correo electrónico
juan.j.buenoa@udc.es
Profesorado
Bueno Aguilar, Juan Jose
Correo electrónico
juan.j.buenoa@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade.
A10 Ser capaz de impulsar e desenvolver estratexias que impulsen a cultura de traballo en rede.
A12 Ser capaz de detectar necesidades de formación continua e da súa institucionalización como requisito asociado á mellora educativa.
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B4 Aprender a aprender
B8 Traballo colaborativo
B9 Capacidade de innovar
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
G3, G4, G5: - Ser capaz de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. AP6
AP10
AP12
BM3
BM4
BM9
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
T3. T4, T9: - Adquirir habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas - Ser capaz de aprender a aprender - Ser capaz de innovar BM8
CM3
CM4
CM5
GB6, GB7, GB8, GB9, GB10: - Adquiri capacidade de crítica e autocrítica - Ser capaz de elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias - Ser capaz de traballar de xeito colaborativo - Adquiri a capacidade de innovar - Ser capaz de traballar de xeito autónomo AP10

Contidos
Temas Subtemas
I.- Sociedade do Conocimiento e as TIC


II.- Análise Proxectos TIC


III.- Proxectos TIC innovadores
Competencias e estándares de formación en TIC para directivos. Innovación educativa e TIC.
Proopostas e proyectos innovadores en TIC para materias, ciclos, áreas e departamentos dos centros educativos
Tecnoloxías emerxentes e entornos virtuais para o desenvolvemento de proyectos educativos innovadores.
Colaboración e dinamización de proyectos TIC innovadores e emprendedores. Cooperación e participación en diferentes sectores sociais e educativos.
Financiaciación e planificación das TIC nun centro educativo
Formación en rede de participación do profesorado, diseño de programas, entornos e recursos de formación on line.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A6 A10 B4 1 7 8
Análise de fontes documentais A10 2 8 10
Obradoiro A12 B3 B8 4 8 12
Sesión maxistral A10 2 10 12
Traballos tutelados A10 B9 B12 B13 C3 C4 C5 2 10 12
Presentación oral A10 C3 2 4 6
Foro virtual B14 B15 B16 C3 1 2 3
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas lecturas propostas nas fontes documentais
Análise de fontes documentais análise de materias audividual e TIC
Obradoiro seminario de traballo activo por parte de todos os membros da aula
Sesión maxistral algúns temas por as súas características se corresponderan cunha exposición maxistral por parte do profesor
Traballos tutelados Todos los trabajos de las materias serán tutelados directamente por el profesor
Presentación oral Algunos de los temas serán presentados oralmente por el alumnado
Foro virtual analise de algúns temas referentes aos contidos de maneira virtual

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Análise de fontes documentais
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
Horarios de tutorias
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212). Este alumando desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 e na “Atención personalizada”, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación sobre a flexibilidade de asistencia-participación e os requisitos para superar a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A10 Presentación de análisis de algunas fuentes documentales propuestas en la bibliografía y otros documentos 10
Presentación oral A10 C3 presentación ecplícita para el grupo clase de alguna de las temáticas propuestas durante el curso 45
Traballos tutelados A10 B9 B12 B13 C3 C4 C5 Presentación y valoración de un trabajo sobre las temáticas del módulo con una propuesta educativa perfectamento organizada y estructurada 45
 
Observacións avaliación


El alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,

segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO

DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212), debe ponerlo en conocimiento al profesor

Es aconsejable disponer de ordenador portátil con conexión wifi en el aula.

Para superar a materia é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación con maior procentaxe: traballos tutelados e proba mixta.

Para presentarse ao exame é condición indispensable ter presentados os traballos.

El alumnado deberá tener aprobados tanto el Trabajo Tutelado como la Prueba de Examen (obtener al menos el 50% de la nota) para poder hacer nota media.

"O alumnado con recoñecemento oficial de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, deberá acudir as titorías
para fixar as sesións interactivas e expositivas nas que poderá estar
presente co fin de determinar os traballos sustitutorios, se fose o
caso."

Los alumnos que non sigan ECTS
Proba de exame: 40%.
Traballo proposta educativa: 50%
Traballos complementarios: 10% y deberá tener aprobados tanto el Trabajo Tutelado como la Prueba de
Examen (obtener al menos el 50% de la nota) para poder hacer hacer media.

Alumnado Repetidor: conservarase a calificación do traballo tutelado-proposta educativa
sempre e cando o tivese aprobado na convocatoria anterior. (Esta
conservación da nota do traballo tutelado só sera durante un ano).


Fontes de información
Bibliografía básica Area Moreira, Manuel (2008). Alfabetizaciones y tecnologías de la información y comunicación.. Síntesis
Sacristan Ana (Comp.) (2013). Sociedad del conocimiento, Tecnología y Educacion. Morata

Bibliografia Básica

 

Area Moreira, Manuel , Futuro imperfecto: novas tecnoloxías e igualdade de oportunidades, Revista Galega de Educación, nº32, pp.13-19, 1999, Revista,

Area Moreira, M.(2008): Alfabetizaciones y tecnologías de la información y comunicación. Editorial Síntesis.

Area, M. (2008): Introducción a la tecnología educativa. Manual electrónico.Universidad de La Laguna.

Area, M. (2007): Algunos principios para el desarrollo de buenas prácticas con TIC en el aula.Revista de Comunicación y Pedagogía. Nuevas tecnologías y recursos didácticos.ISSN 1136-7733, nº222, 42-47.

Area, M. (200): Las redes sociales en Internet como espacios para la formación del profesorado. Razón y Palabra,21, México.

Area Moreira, Manuel, Las tecnologías de la información y comunicación en la educación. De la enseñanza asistida por ordenador al e-learning., Pirámide, 2004, Libro,

AAVV , Contenidos multimedia interactivos al servicio de la educación, CNICE. Revista Red Digital, nº6, 2006, Revista,

AAVV, Las tic en el ámbito educativo, Revista cuadernos de Pedagogía, nº363, Diciembre, 2006, Revista,

AAVV., Educamadrid. Integración curricular. Las tecnologías de la información y comunicación en la educación Infantil y Primer Ciclo de Educación Primaria. Reflexiones y propuestas. , http://www3.comadrid.é/edupubli/pdf/1474, 2006, Web,

Albarellos Codesido, X.C., Competencias dixitais para una nova escola galega 2.0., Revista Galega de Educación, nº38., 2007, Revista,

Cabero Almenara, J. y Román Graván, P. , E-actividades: un referente básico para la formación en Internet. , Alcalá e Guadaira, Sevilla. MAD., 2006, Libro,

Cabero,J (Coord).(2007): Diseño y producción de TIC para la formación. Nuevas tecnologías de la información y comunicación. Editorial UOC

Casado Ortiz, R., Las claves de la alfabetización digital, Fundación telefónica. Editorial Ariel, 2006, Libro,

-Casamayor, G. (Coord.) (2008): La formación on line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning... Editorial Grao.

-Cebrian de la Serna, M. y Gallego Arrufat, D. (Coord.)(2011): Procesos educativos con TIC en la sociedad del conocimiento. Editorial Pirámide

Cid Fernández. J.M. y Rodríguez Rodríguez, X., A fenda dixital e as súas implicacions educativas, Nova Escola Galega., 2007, Libro,

-Monereo, C., Internet y competencias básicas: aprender a colaborar, a comunicarse a participar, a aprender, Barcelona, Grao., 2005, Libro,

-Ortega Carrillo, J.A. y Chacón Medina, A. , Nuevas tecnologías para la educación en la era digital, Pirámide., 2007, Libro,

-Palomo López, R. y otros, Las Tic como agentes de innovación educativa., Consejería de Educación de la Junta de Andalucía, 2006, Libro,


-Palomo López, R.(2008): Enseñanza con TIC en el siglo XXI. Eduforma, Editorial MAD S.L.


Segovia García, N., Aplicación de las tic a la docencia. Usos prácticos de las nuevas tecnologías en el proceso de enseñanza-aprendizaje. , Editorial Ideaspropias., 2006, Libro,

Instituto de Tecnologías Eductivas: http://plataforma.cep-marbellacoin.org/moodle/mod/resource/view.php?id=1892

Internet en el Aula: http://ares.cnice.mec.es/mcs/web/secciones.php?seccion=1

Portal para profesores: http://www.profes.net

TIC para enseñanza básica y media: http://www.eduteka.org/

Portal de recursos educativos: http://www.educaguia.com/

Portal educativo: http://www.portaldidactico.net

Comunidades virtuales de aprendizaje colectivo: http://www.educar.org

Portal educativo general: http://www.aldeaeducativa.com/

Revistas educativas sobre TIC

http://cent.uji.es/canals/octeto

http://www.cica.es/aliens/revfuentes/indice.htm

http://www.quipus.com.mx/artant.htm

http://www.quadernsdigitals.net/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías