Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Xestión de recursos humanos Código 652512213
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Profesorado
Garcia-Fuentes de la Fuente, Carmen
Correo electrónico
carmen.garcia-fuentes@udc.es
Web
Descrición xeral A lo largo de los 4.5 créditos se afronta la prespectiva general sobre Recursos Humanos y su gestión, la descripción de modelos organizacionales. los elementos de la organización educativa,el diagnóstico de sus perfiles competenciales, la identificacion del clima laboral, la comunicación externa e interna y la evaluación de necesidades formativas de los componentes de la organización.
Se contemplan componentes teóricos fundamentadores de la practica. Se especifica el tipo organizacional de las instituciones públicas y de las privadas.En la totalidad de los contenidos se incluyen apliacciones prácticas.
Ao longo dos 4.5 créditos afróntase a prespectiva xeral sobre Recursos Humanos e a súa xestión, a descrición de modelos organizacionais. Os elementos da organización educativa,o diagnóstico dos seus perfís competenciais, a identificacion do clima laboral, a comunicación externa e interna e a avaliación de necesidades formativas dos compoñentes da organización.
Contémplanse compoñentes teóricos fundamentadores de practícaa. Especifícase o tipo organizacional das institucións públicas e das privadas.Na totalidade dos contidos inclúense apliacciones prácticas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Ser capaz de establecer estratexias de liderado e empoderamento dos distintos axentes sociais que favorezan un clima institucional óptimo.
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
A9 Capacidade para desenvolver procedementos e metodoloxías que potencien a interdependencia e unha comunicación fluída entre diferentes axentes educativos e culturais tanto a nivel interno como co social más amplo.
A14 Adquirir destrezas para o diagnóstico de perfís competenciais idóneos dos equipos directivos, ofrecendo respostas axustadas a esa realidade.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica
B7 Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias
B8 Traballo colaborativo
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de identificar el modelo organizacional de la Comunidad Educativa como Institución pública y/o privada, valorando la gestion de recursos humanos. AP7
AP9
AP14
Revisar en grupo, cuestionarios de evaluación de un Centro Educativo, identificando los aspectos relacionados con Recursos Humanos y realizar al gran grupo, propuestas de mejora de esos Cuestionarios. AP8
BM6
BM7
BM8
BM14
CM8
Trabajar con Cuestionarios de evaluacion de la Comunicación en el C Educativo AP9
BM8
BM14
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.Gestión de Recursos humanos: modelos organizacionales.
2. Componentes d ela Comunidad Educativa: instituciones públicas y privadas.
3. El clima laboral.
4.Identificación de las necesidades de formación d elos componentes de la Institución Educativa.
1.Gestión de Recursos humanos: modelos organizacionales.
1.2. Identificación, caracterización y evaluación en la práctica de los diferentes modelos aplicables.

2. Componentes de la Comunidad Educativa: instituciones públicas y privadas.

2.1 Estudio especial de los componentes competenciales de cada perfil personal posible según la organización que se estudie.

3. El clima laboral.
3.1. identificación del mismo a través de instrumentos adecuados.
3.2. importancia de la comuniacción interna y externa.
4.Identificación de las necesidades de formación d elos componentes de la Institución Educativa.
4.1. Elaboración y aplicación de instrumentos de evaluación de necesidades.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A7 B6 B14 C8 4 22 26
Aprendizaxe colaborativa A7 12 2 14
Estudo de casos A8 A14 8 0 8
Lecturas A7 2 20 22
Proba mixta A9 2 10 12
Simulación A7 B8 B7 4 1 5
Sesión maxistral A9 14 8 22
 
Atención personalizada 3.5 0 3.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Los adecuados a cada contenido
Aprendizaxe colaborativa Trabajo en grupo e interactuación.
Estudo de casos Relacionados con la temática
Lecturas Relacionadas con la temática
Proba mixta Prueba de contenidos y aplicacion practica. Responder a temáticas sobre preguntas cortas y resolución de situaciones reales plannteadas como ejercicio practico.
Simulación Realización de rolle playingo sobre situaciones tipicas de la dirección educativa y los recursos humankos del centro educativo
Sesión maxistral La programada en el cronograma

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
O alumnado disporá de titorías para comprobar os seus avances nos estudos de casos que se presenten.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A8 A14 Escala de estimación de la intervención y participación 8
Aprendizaxe colaborativa A7 Pauta de observación 8
Análise de fontes documentais A7 B6 B14 C8 Observación 8
Proba mixta A9 Preguntas de respuesta sintética y corta. 36
Sesión maxistral A9 Prueba de tipo Test 30
Lecturas A7 Observación 10
 
Observacións avaliación

Preguntas cortas sobre los contenidos y aplicación y resolución de casos practicos.


Fontes de información
Bibliografía básica Fuente Pis, Garcia-Fuentes,Graña,Menéndez (20o1). Dirección de Centros Educativos. CA Gallega
Dave Ulrich, Michael Losey, Gerry Lake (2007). El futuro de la dirección de recursos humanos. Deusto ediciones
Gairin Sallan (2007). Estudio de las necesidades de Formación para la Direccion. Articulo
cord. Cristopher.Smith (2012). Management ssiglo XXI. Ed Brandsmith

Outras publicacions indicadas no dia adia da docencia.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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