Identifying Data 2018/19
Subject (*) Projects and research reports Code 652512217
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Gabriel Fernandez, Narciso de
E-mail
narciso.de.gabriel@udc.es
Lecturers
Gabriel Fernandez, Narciso de
Iglesias Galdo, Ana Maria
Pose Porto, Hector Manuel
E-mail
narciso.de.gabriel@udc.es
ana.iglesias@udc.es
hector.pose@udc.es
Web
General description A materia trata de iniciar ó estudantado na redacción de proxectos e informes de investigación no ámbito das ciencias sociais, o que implica abordar, ainda que de forma esquemática, a lóxica do proceso de investigación neste campo de coñecemento. A lectura de informes e a redacción de proxectos son os eixos que vertebran a dinámica de traballo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
B1 Capacidade de análise e síntese
B2 Capacidade de resolución de problemas
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B4 Aprender a aprender
B6 Capacidade de crítica e autocrítica
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
C6 Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Redactar, presentar e defender proxectos e informes de investigación. AJ8
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC12
BC13
BC14
BC15
BC16
CC1
CC6

Contents
Topic Sub-topic
1. A investigación en ciencias sociais

.
2. Proxecto de investigación

.
3. Informe de investigación: estrutura e redacción .
4. Presentación e análise de proxectos e informes de investigación .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis B1 B3 B4 B13 B16 0 27 27
Directed discussion A8 B14 C1 6 0 6
Long answer / essay questions B2 B3 B12 B15 C6 0 15 15
Case study B1 B6 B15 B16 0 10 10
Seminar B1 B6 B14 C1 15 0 15
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Long answer / essay questions Redactar un proxecto de investigación.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Personalized attention
Methodologies
Long answer / essay questions
Description
Asesoramento para a elaboración do proxecto de investigación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B1 B6 B14 C1 Participación no seminario. 20
Directed discussion A8 B14 C1 Participación na discusión dirixida. 10
Long answer / essay questions B2 B3 B12 B15 C6 Redacción dun proxecto de investigación. 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic María José Rubio e Jesús Varas (2004). El análisis de la realidad en la intervención social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid, CCS
Angel J. Gordon e Araceli Serrano (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid, Pearson
Roberto Hernández Sampieri, Carlos Fernández Collado e Pilar Baptista Lucio (2011). Fundamentos de metodología de la investigación. Madrid, McGraw
José Manuel Prellezo e Jesús Manuel García (2003). Investigar. Metodología y técnicas del trabajo científico. Madrid, CCS
C. Wright Mills (1993). La imaginación sociológica. Madrid, FCE
Gloria Pérez Serrano (2001). Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones prácticas. Madrid, Narcea

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.