Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Proxectos e informes de investigación Código 652512217
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral A materia trata de iniciar ó estudantado na redacción de proxectos e informes de investigación no ámbito das ciencias sociais, o que implica abordar, ainda que de forma esquemática, a lóxica do proceso de investigación neste campo de coñecemento. A lectura de informes e a redacción de proxectos son os eixos que vertebran a dinámica de traballo.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
B1 Capacidade de análise e síntese
B2 Capacidade de resolución de problemas
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B4 Aprender a aprender
B6 Capacidade de crítica e autocrítica
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
C6 Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Redactar, presentar e defender proxectos e informes de investigación. AP8
BM1
BM2
BM3
BM4
BM6
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
CM1
CM6

Contidos
Temas Subtemas
1. A investigación en ciencias sociais

.
2. Proxecto de investigación

.
3. Informe de investigación: estrutura e redacción .
4. Presentación e análise de proxectos e informes de investigación .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais B1 B3 B4 B13 B16 0 27 27
Discusión dirixida A8 B14 C1 6 0 6
Proba de ensaio B2 B3 B12 B15 C6 0 15 15
Estudo de casos B1 B6 B15 B16 0 10 10
Seminario B1 B6 B14 C1 15 0 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Proba de ensaio Redactar un proxecto de investigación.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Descrición
Asesoramento para a elaboración do proxecto de investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario B1 B6 B14 C1 Participación no seminario. 20
Discusión dirixida A8 B14 C1 Participación na discusión dirixida. 10
Proba de ensaio B2 B3 B12 B15 C6 Redacción dun proxecto de investigación. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica María José Rubio e Jesús Varas (2004). El análisis de la realidad en la intervención social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid, CCS
Angel J. Gordon e Araceli Serrano (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid, Pearson
Roberto Hernández Sampieri, Carlos Fernández Collado e Pilar Baptista Lucio (2011). Fundamentos de metodología de la investigación. Madrid, McGraw
José Manuel Prellezo e Jesús Manuel García (2003). Investigar. Metodología y técnicas del trabajo científico. Madrid, CCS
C. Wright Mills (1993). La imaginación sociológica. Madrid, FCE
Gloria Pérez Serrano (2001). Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones prácticas. Madrid, Narcea

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías