Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Inglés Código 652513201
Titulación
Mestrado Universitario en Didácticas Específicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Bobadilla Pérez, María
Correo electrónico
m.bobadilla@udc.es
Profesorado
Bobadilla Pérez, María
Correo electrónico
m.bobadilla@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia ofrecerase unha formación básica na metodoloxía da aprendizaxe integrada de contido e lingua estranxeira (AICLE). Dende o punto de vista teórico, estudaranse os seus precedentes, analizaranse os seus elementos e as súas implicacións curriculares e a súa avaliación. Así mesmo definiranse conceptos tales como multilingüismo, bilingüismo e plurilingüismo e analizaranse modelos de educación bilingüe/plurilingüe e considerarase a normativa europea, nacional e autonómica que a regula. Dende o punto de vista práctico presentaranse diferentes recursos útiles en AICLE, analizaranse boas prácticas educativas en torno a esta metodoloxía e realizarase un proxecto de investigación en torno á súa aplicación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares.
A2 Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo.
A3 Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos
A4 Desenvolver a competencia lingüística en lingua estranxeira orientada cara á docencia nas áreas específicas
A5 Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
A6 Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
A7 Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación.
A8 Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio.
A9 Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
A10 Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas
A12 Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas.
A13 Analizar e valorar criticamente investigacións e proxectos de innovación en ámbitos disciplinares específicos.
A14 Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos
A15 Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador.
A16 Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
A17 Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e a aprendizaxe das diferentes ámbitos disciplinares.
A18 Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de adaptación a situacións novas.
B8 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares.
B13 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
B14 Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados
B15 Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as tendencias actualizadas en didáctica da lingua estranxeira e máis concretamente en AICLE. AP4
AP7
AP10
AP12
AP15
AP17
BP1
BP6
BP13
BP14
BP15
CP7
Afondar nos métodos de planificación, desenvolvemento e avaliación dos procesos de ensino e aprendizaxe en AICLE. AP1
AP3
AP9
AP16
AP17
BP2
BP5
CP2
CP6
Analizar boas prácticas docentes torno ao modelo AICLE. AP2
AP3
AP4
AP7
AP9
AP10
AP13
AP15
BP2
BP4
BP6
BP8
BP9
BP13
BP15
CP2
CP5
CP7
CP8
Coñecer os avances na investigación e innovación de progamas AICLE en distintos contextos. AP1
AP2
AP5
AP7
AP9
AP10
AP12
AP13
AP14
AP15
BP2
BP3
BP15
CP2
CP3
CP6
CP8
Realizar un proxecto de investigación en AICLE AP1
AP4
AP5
AP6
AP8
AP9
AP10
AP12
AP13
AP14
AP16
AP18
BP6
BP8
BP14
CP2
CP3
CP8
Desenvolver proxectos didácticos AICLE innovadores orientados ao desenvolvemento da competencia plurilingüe. AP2
AP3
AP12
AP13
AP15
AP17
AP18
BP2
BP4
BP6
BP7
BP9
BP10
BP13
BP14
BP15
CP2
CP3
CP8
Expoñer, argumentar e defender oralmente os resultados dun proxecto AICLE. AP4
AP7
AP8
AP16
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
BP13
BP14
CP2
CP3

Contidos
Temas Subtemas
1. Tendencias actuais en didáctica da LE
2. Definición de AICLE
3. Multilingüismo, Pluringüismo e bilingüismo
4. Deseño curricular e avaliación en AICLE.
5. Materiais e recursos para AICLE
6. Análise de boas prácticas en AICLE
7.Planificación dun proxecto de investigación en AICLE
8.Teaching in English skills

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A12 A13 A15 A17 A18 B1 B6 B8 B10 B15 C7 27 15 42
Análise de fontes documentais A1 A2 A3 A5 A6 A7 A12 A13 A14 A18 B1 B5 B6 B7 B8 B13 B14 B15 C2 C5 C6 0 25 25
Discusión dirixida A2 A4 A7 A8 A9 A13 A18 B2 B3 B4 B6 B7 B13 B15 C2 C5 C6 10 10 20
Traballos tutelados A1 A2 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A18 B3 B6 B8 C2 C8 0 18 18
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A4 A7 A8 A16 A17 B2 B9 B10 B13 B14 B15 0 35 35
Presentación oral A2 A4 A8 A10 A14 A16 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 C2 C3 C7 C8 5 5 10
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é coñecida tamén como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise destes. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar, a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactuar dun modo ordenado, formulando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos tutelados requiren atención personalizada, por iso as titorías terán unha importancia relevante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A4 A7 A8 A16 A17 B2 B9 B10 B13 B14 B15 Esta proba consiste na elaboración dun proxecto didáctico AICLE, no que se valorarán elementos tales como a calidade deste, a relación de fontes documentais ou os recursos e estratexias utilizadas. 50
Presentación oral A2 A4 A8 A10 A14 A16 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 C2 C3 C7 C8 Esta proba consistirá na presentación e defensa do proxecto CLIL, no que se valorará a calidade do traballo, a claridade na exposición e os recursos utilizados. 20
Traballos tutelados A1 A2 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A18 B3 B6 B8 C2 C8 Esta proba consiste na elaboración de forma individual dun traballo de investigación en torno á aplicación de metodoloxías integradoras de lingua e contido. 30
 
Observacións avaliación

A avaliación nesta materia consistirá en:

1.
A elaboración dun breve proxecto de investigación. Realizarase de forma
individual. Terá unha valoración do 30% da nota final.

2. O traballo colaborador consistirá na elaboración dun proxecto didáctico relacionado coa metodoloxía AICLE. A presentación e defensa dun proxecto AICLE,
realizaranse en grupos ou de dous ou tres estudantes, e
excepcionalmente, de xeito individual. Terá unha valoración do 50% da
nota final.

3. A presentación e defensa oral do proxecto didáctico terá un valor do 20%.

Aqueles alumnos/as con dispensa académica de exención de asistencia
serán evaluados a través de traballo e proba individual, do mesmo xeito
que aqueles que non cumpran a asistencia do 80% das sesións
presenciales. A nota final será a media das cualificacións obtidas,
solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre
10 para aprobar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bentley, K.  2010. The TKT COURSE CLIL MODULE. CAMBRIDGE: CUP

OUTROS:

Baker, Colin. 2001. Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon: Multilingual Matters.

Coyle, D., Hood, P. y Marsh, D. 2010. CLIL.CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING. Cambridge: CUP.

Dale, L. y Tanner, R. 2012. CLIL activities. A resource for subject and language teachers. Cambridge: CUP.

Dalton-Puffer, C. 2007. Discourse in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Classrooms. Amterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Companies.

Madrid, Daniel y Hughes, Stephen (eds.) 2011. Studies in Bilingual Education. Bern: Peter Lang.

Francisco Lorenzo, Fernando Trujillo y José Manuel Vez 2011. Educación bilingüe. Integración de contenidos y segundas lenguas. Madrid: Editorial Síntesis.

Marsh, D., (ed.) 2002. CLIL/EMILE. The European dimension. Actions, trends, and foresight potential. Jyväskylä: University of Jyväskylä.

Bibliografía complementaria

Barrios, Elvira (ed.) 2010. La educación bilingüe en Andalucía: Análisis, experiencias y propuestas. Granada: Grupo Editorial Universitario.

Beacco, Jean-Claude y Byram, Michel 2007. From Linguistic Diversity to Plurilingual education. Guide for the Development of Language Education Policies in Europe: Strasbourg: Council of Europe. Language Policy Division

Beaten Beardsmore, H. 1986. Bilingualism: Basic principles. Clevedon: Multilingual Matters.

Brinton, Donna, Snow, Margarite y Wesche, Marjorie 2003. Content-based second language instruction Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

Crawford, J. 1989. Bilingual Education: History, politics, theory and practice. New Jersey: Trenton, Crane Publishing

Cummins, Jim y Swain, Merril 1986. Bilingualism in Education. London: Longman

Escobar, C. 2004,Content and language integrated learning: Do they learn content? Do they learn language?. Linguistic Perspectives from the classroom: Language

teaching in a multicultural Europe. Eds. J.D., Anderson, J.M. Oro y J. Varela. Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela. 28-38.

Escobar, C. y Sánchez, A. (2009). Language Learning through tasks in a CLIL Science Classroom. Porta Linguarum11: 65- 83

Genesee, Fred 1987. Learning through Two Languages: Studies of Immersion and Bilingual Education. M.A, Cambridge: Newbury House.

Genesee, Fred 1994. Integrating Language and Content: Lessons from Immersion. Santa Cruz: National Center for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning.

Hoffman, Charlotte 1986. An Introduction to Bilingualism. Londres. Longman.

Johnstone, Richard, Dobson, Alan y Pérez Murillo, Mª Dolores 2010. Proyecto de Enseñanza Bilingüe (España). Available at http://www.ite.education.es/w3/form_prof_docs/

britishcouncil/bc_report%20_espanol_final.pdf

Lasagabaster, D. y Ruiz de Zarobe. (ed.) 2010. CLIL in Spain: Implementation, results and teacher training. Newcastle upon Tyne: Cambridge. Scholars Publishing.

potential. Jyväskylä: University of Jyväskylä.

Martínez Agudo, Juan de Dios (ed.) 2012. Teaching and Learning English through Bilingual Education. New Castle Upon Tyne: Cambridge Scholars, pp. 181-121.

Mehisto, Pete, Frigols, Maria Jesus y Marsh, David 2008. Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning and Multilingual Education. Oxford: Macmillan Education

Paulston, C. B. 1980. Bilingual Education: Theories and Issues. Rowley, MA, Newbury House.

Ramos, F. (2009). Una propuesta de AICLE para el trabajo con textos en SegundosIdiomas.Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras12:169-182


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías