Identifying Data 2019/20
Subject (*) Internships (Prácticum) Code 652513202
Study programme
Mestrado Universitario en Didácticas Específicas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 - To be able to apply theoretical knowledge related to Specific Didactics, both in research as in innovation and evaluation.
A9 To test and evaluate disciplinary and interdisciplinary teaching projects in real educational contexts and to promote suggestions for improvement related to the obtained results.
B2 To be able to apply the acquired foundations and their problem-solving capabilities in new multidisciplinary contexts related to the specific research areas.
B5 To have the required learning abilities to continue in a life-long-learning and autonomous process.
B6 To be able to analyse and synthesize.
B7 To be able to adapt to new situations.
B8 To work with initiative and in an autonomous way.
B10 To be able to organize and plan in curricular and cross-curricular subjects.
B11 To be able to innovate (creativity) within educational and non-educational contexts.
B12 to behave with ethics and with social and environmental responsibility as a teacher and/or researcher.
B13 To be able to communicate with their peers, educational community and with society in general in the field of their areas of knowledge.
C4 To be able to self-develop for an open, critical, committed, democratic and solidary citizenship.
C7 To assume as a professional and as a citizen the importance of life-long-learning.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación. AJ7
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. AJ9
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BJ2
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. BJ5
Capacidade de análise e síntese. BJ6
Capacidade de adaptación a situacións novas. BJ7
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. BJ8
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. BJ10
Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. BJ11
Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. BJ12
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. BJ13
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CJ4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CJ7

Contents
Topic Sub-topic
Proxectos de innovación aplicados en contextos escolares e non escolares. Desenvolver, na medida do posible, un proxecto aplicado ao contexto no que señalicen as prácticas.
Recursos para a investigación e a innovación en contexto: aplicación de métodos de recollida de información en situacións reais. Estudos de caso, método etnográfico, metodoloxía de proxectos, etc.
Reflexión sobre a práctica observada como recurso para a investigación e a Innovación en Educación Infantil e/ou Primaria Análise crítico sobre a práctica observada.
Avances recentes en investigación e innovación no contexto das Didácticas Específicas. Revisión bibliográfica sobre as últimas investigacións e innovacións en Didácticas específicas e a súa comparación coa realidade.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Events academic / information B7 B8 C4 5 10 15
Field trip A9 B2 B5 B12 B13 C7 75 0 75
Supervised projects A7 B6 B10 B11 0 45 45
Case study A7 A9 B5 4 10 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Events academic / information Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Field trip Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Supervised projects Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Events academic / information B7 B8 C4 Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. 10
Field trip A9 B2 B5 B12 B13 C7 Refírese ao período de asistencia ao centro onde se realizarán as prácticas. Precísase a avaliación positiva do titor/a do centro para poder pasar á segunda fase da avaliación. 45
Supervised projects A7 B6 B10 B11 Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
45
 
Assessment comments

O
proceso de avaliación consta de dúas fases. En primeiro lugar, o/a
titor/a do centro deberá emitir un informe sobre o desenvolvemento das
prácticas que suporá un 45% da nota final. Se o informe é favorable, a
persoa titora da universidade valorará a memoria -45%- e a participación
en xornadas/reunión -10%-. Para aprobar a materia será necesario que o
alumnado supere cada un dos apartados

Para a cualificación da memoria teranse en conta os seguintes aspectos:

* Cuestións formais (10%)

* Proposta de acción (60%)

* Reflexión do proceso e implicacións educativas (30%)


Sources of information
Basic Bernstein, B. (1989). Clase y pedagogías visibles e invisibles. Madrid: Akal Universitaria
Garcia Aretio, L. (2009). Claves para la educación: actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. . Madrid:UNED
Esteve, O., Mellef, K. y Ansina, A. (2010). Creando mi profesión. Una propuesta para el desarrollo profesional del profesorado. . Barcelona: Octaedro.
Camps, V. (2008). Creer en la educacion. La asignatura pendiente.. Barcelona: Península.
Mañu Noain, J. (2010). Docentes competentes. Por una educacion de calidad.. Madrid: Narcea.
Fernández Enguita, M. (2001). Educar en tiempos inciertos. . Madrid: Morata.
Edwards, D., y Mercer, N. (1988). El conocimiento compartido: el desarrollo de la compresión en el aula.. Barcelona: Paidós.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., et al. (1993). El constructivismo en el aula.. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona: Octaedro.
Fernández Enguita, M. (1999). La profesión docente y la comunidad escolar: crónica de un desencuentro.. Madrid: Morata.
Carbonell Sebarroja, J. (2009). La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican.. Barcelona: Graó.
Fernández Pérez, M. (1994). Las tareas de la profesión de enseñar. . Madrid: SXXI
Bolívar, A. (2000). Los centros educativos como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades.. Madrid: La Muralla.
Domenech, J. y Guerrero, J. (2005). Miradas a la educación que queremos. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). . Madrid: Morata.
Castells Cuixart, P. (2011). Tenemos que educar: ideas para acabar con la crisis de autoridad y la mala educacion. . Barcelona: Península.
Carbonell Sebarroja, J. (2008). Una educacion para mañana. Barcelona: Octaedro.

Esta bibliografía complementarase en función da materia curricular na que o alumno/a focalice o seu prácticum e a súa investigación.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.