Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Deseño de proxectos interdisciplinares Código 652513205
Titulación
Mestrado Universitario en Didácticas Específicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Composición
Didácticas Específicas
Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Couto Cantero, Pilar
Correo electrónico
pilar.couto@udc.es
Profesorado
Bas López, María Begoña
Chao Fernandez, Rocio
Couto Cantero, Pilar
Fraguela Vale, Raul
Garcia Barros, Susana
Macho Eiras, Javier
Mato Vázquez, Mª Dorinda
Correo electrónico
begona.bas@udc.es
rocio.chao@udc.es
pilar.couto@udc.es
raul.fraguela@udc.es
susana.gbarros@udc.es
javier.macho@udc.es
m.matov@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares.
A2 Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo.
A3 Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos
A8 Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio.
A9 Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
A12 Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas.
A14 Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos
A16 Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B9 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares.
B11 Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
B15 Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desarrollar proyectos interdisciplinares innovadores orientados al desarrollo de las habilidades docentes y de investigación didáctica. AP1
AP2
AP12
AP14
AP16
BP1
BP2
BP9
BP10
BP11
BP15
CP3
CP7
CP8
Planificar procesos de elaboración de proyectos interdisciplinares que integren de manera coherente la identidad curricular de las didácticas específicas. AP1
AP2
AP3
AP8
AP12
AP14
AP16
BP1
BP2
BP9
BP10
BP11
BP15
CP3
CP7
CP8
Incorporar los proyectos de innovación, procedimientos y criterios para la evaluación conjunta de la actividad docente y el aprendizaje de las diferentes didácticas específicas. AP3
AP8
AP9
BP4
CP1
CP3
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Diseño, desarrollo y evaluación de proyectos interdisciplinares: modelos, principios y estructura. .
Estrategias metodológicas innovadoras en el desarrollo de proyectos interdisciplinares. .
Elaboración de proyectos interdisciplinares basados en el trabajo colaborativo y en la mejora de la práctica educativa. .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A2 A8 0 8 8
Traballos tutelados A2 A3 A8 A9 A16 B2 B9 B10 B11 0 25 25
Discusión dirixida A1 A2 A8 5 0 5
Sesión maxistral A1 A12 A14 B15 C8 11 9 20
Presentación oral A16 B4 C3 C1 2 2 4
Aprendizaxe colaborativa A3 B1 B2 B9 B10 C7 3 10 13
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais .
Traballos tutelados .
Discusión dirixida .
Sesión maxistral .
Presentación oral .
Aprendizaxe colaborativa .

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos tutelados requiren atención personalizada por iso as titorías terán unha importancia relevante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A3 A8 A9 A16 B2 B9 B10 B11 . 70
Presentación oral A16 B4 C3 C1 . 30
 
Observacións avaliación

A avaliación nesta materia consistirá na presentación e defensa
dun proxecto interdisciplinar, en grupos de dous ou tres estudantes, e
excepcionalmente de maneira individual. O traballo consistirá na
elaboración dun proxecto interdisciplinar. O
traballo escrito terá unha valoración do 70% da nota final e a presentación oral unha valoración do 30%.

Se o estudante non alcanza unha asistencia do 80% das clases presenciais deberá ser avaliado ademais de
polo traballo individual e a súa presentación, por unha proba tamén individual. Neste caso os dous ítems da
avaliación (traballo máis presentación e proba individual) terán unha ponderación do 50%
esixíndose en cada unha delas a nota igual ou superior a 5 sobre 10.


Fontes de información
Bibliografía básica García, E.R., Cervantes, C.T. y de la Torre Navarroa, E. (2012). (Trans)formar docentes, (trans)formar personas. Una experiencia interdisciplinar para democratizar el aula universitaria. Estudios Pedagogicos, 38 (ESPECIAL), pp. 347-370.
Majó Masferrer, F., Baqueró Alòs, M. (2014). 8 ideas clave: los proyectos interdisciplinarios.. Barcelona: Graó
Chen, W., Cone, T.P., Cone, S.L. (2007). A collaborative approach to developing an interdisciplinary unit. Journal of Teaching in Physical Education, 26 (2), pp. 103-124
Arbonés, J. y Milrud, P. (2001). La armonía es numérica. Música y matemáticas. . España: RBA.
Pérez Aldeguer, S. y Leganés Lavall, E. N. (2012). La Música como herramienta interdisciplinar: un análisis cuantitativo en el aula de Lengua Extranjera de Primaria.. Revista de Investigación en Educación, 10 (1), 127-143.
Egan, K. (2010). Learning in Depth. A Simple Innovation That Can Transform Schooling. . Chicago/London: The University of Chicago Press.
Méndez, A. y Fernández-Río, J. (2010). Los juegos tradicionales infantiles: un marco privilegiado para el trabajo interdisciplinar y competencial. Tándem. Didáctica de la Educación Física, 33, pp. 67-76.
Hernández, F. (2002). Los proyectos de trabajo. Mapa para navegantes en mares de incertidumbre.. Cuadernos de Pedagogía, 310: 78-82.
Cuenca López, J.M. (2010). Máster y doctorado de Didácticas Específicas. Líneas formativas y de investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales. . Zaragoza: Institución "Fernando el Católico" CSIC.
Liern, V., Queralt, T. (2008). Música y Matemáticas: La Armonía de los Números. Día escolar de las matemáticas. . Badajoz, Servicio de publicaciones de la FESPM.
Fernández-Carrión, M. (2011). Música y Matemáticas: La Armonía de los Números. Día escolar de las matemáticas. . http://recursostic.educacion.es/artes/
Arias Correa, A. et al. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria.. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
Majó Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. (2014). Ocho ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios . Graó Barcelona
Edo, M. (2012). Situaciones interdisciplinarias para el desarrollo del pensamiento matemático en Educación Infantil en la formación de maestros. . Ciudad Real: SEIEM.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías