Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos |
A8 |
Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A12 |
Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas. |
A14 |
Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos |
A16 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
B11 |
Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
B15 |
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Desarrollar proyectos interdisciplinares innovadores orientados al desarrollo de las habilidades docentes y de investigación didáctica. |
AP1 AP2 AP12 AP14 AP16
|
BP1 BP2 BP9 BP10 BP11 BP15
|
CP3 CP7 CP8
|
Planificar procesos de elaboración de proyectos interdisciplinares que integren de manera coherente la identidad curricular de las didácticas específicas. |
AP1 AP2 AP3 AP8 AP12 AP14 AP16
|
BP1 BP2 BP9 BP10 BP11 BP15
|
CP3 CP7 CP8
|
Incorporar los proyectos de innovación, procedimientos y criterios para la evaluación conjunta de la actividad docente y el aprendizaje de las diferentes didácticas específicas. |
AP3 AP8 AP9
|
BP4
|
CP1 CP3 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Diseño, desarrollo y evaluación de proyectos interdisciplinares: modelos, principios y estructura. |
. |
Estrategias metodológicas innovadoras en el desarrollo de proyectos interdisciplinares. |
. |
Elaboración de proyectos interdisciplinares basados en el trabajo colaborativo y en la mejora de la práctica educativa. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A8 |
0 |
8 |
8 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 A16 B2 B9 B10 B11 |
0 |
25 |
25 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A8 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A12 A14 B15 C8 |
11 |
9 |
20 |
Presentación oral |
A16 B4 C3 C1 |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 B1 B2 B9 B10 C7 |
3 |
10 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
. |
Traballos tutelados |
. |
Discusión dirixida |
. |
Sesión maxistral |
. |
Presentación oral |
. |
Aprendizaxe colaborativa |
. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren atención personalizada por iso as titorías terán unha importancia relevante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A3 A8 A9 A16 B2 B9 B10 B11 |
. |
70 |
Presentación oral |
A16 B4 C3 C1 |
. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación nesta materia consistirá na presentación e defensa
dun proxecto interdisciplinar, en grupos de dous ou tres estudantes, e
excepcionalmente de maneira individual. O traballo consistirá na
elaboración dun proxecto interdisciplinar. O
traballo escrito terá unha valoración do 70% da nota final e a presentación oral unha valoración do 30%. Se o estudante non alcanza unha asistencia do 80% das clases presenciais deberá ser avaliado ademais de
polo traballo individual e a súa presentación, por unha proba tamén individual. Neste caso os dous ítems da
avaliación (traballo máis presentación e proba individual) terán unha ponderación do 50%
esixíndose en cada unha delas a nota igual ou superior a 5 sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García, E.R., Cervantes, C.T. y de la Torre Navarroa, E. (2012). (Trans)formar docentes, (trans)formar personas. Una experiencia interdisciplinar para democratizar el aula universitaria. Estudios Pedagogicos, 38 (ESPECIAL), pp. 347-370.
Majó Masferrer, F., Baqueró Alòs, M. (2014). 8 ideas clave: los proyectos interdisciplinarios.. Barcelona: Graó
Chen, W., Cone, T.P., Cone, S.L. (2007). A collaborative approach to developing an interdisciplinary unit. Journal of Teaching in Physical Education, 26 (2), pp. 103-124
Arbonés, J. y Milrud, P. (2001). La armonía es numérica. Música y matemáticas. . España: RBA.
Pérez Aldeguer, S. y Leganés Lavall, E. N. (2012). La Música como herramienta interdisciplinar: un análisis cuantitativo en el aula de Lengua Extranjera de Primaria.. Revista de Investigación en Educación, 10 (1), 127-143.
Egan, K. (2010). Learning in Depth. A Simple Innovation That Can Transform Schooling. . Chicago/London: The University of Chicago Press.
Méndez, A. y Fernández-Río, J. (2010). Los juegos tradicionales infantiles: un marco privilegiado para el trabajo interdisciplinar y competencial. Tándem. Didáctica de la Educación Física, 33, pp. 67-76.
Hernández, F. (2002). Los proyectos de trabajo. Mapa para navegantes en mares de incertidumbre.. Cuadernos de Pedagogía, 310: 78-82.
Cuenca López, J.M. (2010). Máster y doctorado de Didácticas Específicas. Líneas formativas y de investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales. . Zaragoza: Institución "Fernando el Católico" CSIC.
Liern, V., Queralt, T. (2008). Música y Matemáticas: La Armonía de los Números. Día escolar de las matemáticas. . Badajoz, Servicio de publicaciones de la FESPM.
Fernández-Carrión, M. (2011). Música y Matemáticas: La Armonía de los Números. Día escolar de las matemáticas. . http://recursostic.educacion.es/artes/
Arias Correa, A. et al. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria.. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
Majó Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. (2014). Ocho ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios . Graó Barcelona
Edo, M. (2012). Situaciones interdisciplinarias para el desarrollo del pensamiento matemático en Educación Infantil en la formación de maestros. . Ciudad Real: SEIEM. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|