Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Investigación en didáctica das artes visuais Código 652513217
Titulación
Mestrado Universitario en Didácticas Específicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
A6 Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
A7 Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación.
A9 Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
A10 Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas
A14 Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B8 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B11 Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
B14 Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados
B15 Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Conocer las diferentes metodologías de investigación e innovación en el campo de la didáctica de las artes visuales. - Adquirir metodologías de investigación, innovación y acción docente basadas en las artes visuales. - Analizar y valorar diferentes modelos de investigación e innovación docente basadas en las artes visuales en los contextos formales y no-formales. AP5
AP6
AP7
AP9
AP10
AP14
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP8
BP11
BP14
BP15
CP3
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
? Líneas contemporáneas de investigación e innovación en didáctica de las artes visuales: Definición, temáticas, estructura, problemas y propuestas.
? La investigación Educativa basada en las Artes en Educación Infantil, Primaria y Secundaria, así como en museos y galerías de arte.
? Proyectos artísticos de investigación e innovación docente en la didáctica de las artes visuales.
Revisión y ejecución de proyectos reales en la investigación educativa basada en las artes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Investigación (Proxecto de investigación) A5 A6 A7 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B14 20 35 55
Lecturas A9 A10 A14 B1 B15 C3 C4 C6 C8 1 4 5
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Investigación (Proxecto de investigación) Realización e iniciación a un posible proyecto de investigación educativa basada en las artes
Lecturas Lecturas para la comprensión de los fenómenos propias de la investigación educativa basada en las artes

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
Supervisión personal de los proyectos individuales

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A5 A6 A7 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B14 Innovación, coherencia y argumentación del proyecto de investigación propuesto 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

ABAD MOLINA, Javier; PALACIOS GARRIDO, Alfredo (2008): “Escribir el lugar: collaborative

projects in public spaces.” International Journal od Education through art. (4) 2, 195-206.

CARPENTER, B. S. ; TAVIN, K. M: (2010) “Drawing (past, present and future) together: a (graphic)

look at the reconceptualization of art education.” Studies in Art Education. 51 (4) 327-352.

EISNER, Elliot W.; DAY, M. D.: (2004) Handbook of Research and Policy in Art Education.

National Art Education Association y Lawrence Erlbaun, Nahwah (New Jersey).

HICKMAN, Richard (ed.) (2008): Research in Art & Design Education. Issues and exemplars.

Bristol, UK, Intellect.

MARIN VIADEL, Ricardo (coord.) (2005): Investigación en Educación Artística. Granada,

Universidad de Granada.

MARÍN [VIADEL], Ricardo; ROLDÁN [RAMÍREZ], Joaquín (2010): “Photo essays and photographs

in visual arts based educational research.” International Journal of Education

through Art. 6 (1), 7-23.

NAEA [National Art Education Association] (2008): Creating a Visual Arts Education Research

Agenda for the 21st Century: Encouraging Individual and Collaborative Research.

(http://www.naea-reston.org/research/NAEA_Research_Agenda_December2008.pdf) 01/09/2010.

UNESCO (2006): “Hoja de ruta para la Educación Artística. Conferencia Mundial sobre

la Educación Artística: construir capacidades creativas para el siglo XXI.”

(http://portal.unesco.org/culture/es/files/40000/12581058825Hoja_de_Ruta_para_la_

Educaci%F3n_Art%EDstica.pdf/Hoja%2Bde%2BRuta%2Bpara%2Bla%2BEducaci%F3n

%2BArt%EDstica.pdf) 10/09/2010.

www.unesco.org/culture/en/artseducation

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías