Identifying Data 2019/20
Subject (*) First Language and Literature Teaching: Research and Innovation Code 652513219
Study programme
Mestrado Universitario en Didácticas Específicas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Cadeira através da cal se efectúa un achegamento, desenvolvemento e estudo cara ao que constitúe o eido da investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura Galegas, así como en relación á innovación didáctica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 To know the theoretical basis which sustain research and innovation in the field of Specific Didactics.
A12 To identify the main research and innovation lines and their evolution in the area of Specific Didactics.
A13 To analyse and critically assess research work and innovation projects in specific disciplinary fields.
A14 To know the different types of methodologies used in educational research considering its appropriateness for problem-solving.
A15 To identify quality and control criteria both in research and in the teaching practice, encouraging a critical, reflective and innovative spirit.
A16 To design, justify and evaluate research and innovation projects in the field of Specific Didactics.
A17 To select, adapt and apply materials, resources and ICTs to improve the teaching and learning in different disciplinary fields.
B1 To have and understand general knowledge to establish foundations and /or opportunities to stand out in the development and implementation of ideas, mainly in an action- research context.
B4 To be able to transfer and communicate their conclusions and opinions in a clear and straight manner both in a specialized and a non-specialized audience.
B6 To be able to analyse and synthesize.
B8 To work with initiative and in an autonomous way.
B9 To work in a collaborative way.
B10 To be able to organize and plan in curricular and cross-curricular subjects.
B11 To be able to innovate (creativity) within educational and non-educational contexts.
B12 to behave with ethics and with social and environmental responsibility as a teacher and/or researcher.
B13 To be able to communicate with their peers, educational community and with society in general in the field of their areas of knowledge.
B14 To incorporate ICTs for the research process, information management, data analysis and for transferability.
C1 To express correctly, both orally and in written texts, in the two co-official languages of the Autonomous Community.
C3 To use the main ICT’s basic tools for their professional development and for their life-long-learning process.
C6 To critically value available knowledge, technology and information to solve problems which students must face.
C8 To value the importance that research, innovation and technical developments have on society’s socio-economical and cultural progress.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Se atendemos ás competencias, ben xerais, ben específicas, principalmente centradas na: - capacidade para resolver problemas - comunicación oral e escrita na propia lingua - habilidade no uso das TIC - capacidade de crítica e autocrítica - compromiso ético - capacidade para aprender a traballar de forma autónoma - comprender e posuír coñecementos - aplicación de coñecementos - capacidade de emitir xuízos - capacidade de comunicar e aptitude social - habilidade para a aprendizaxe - adquisición dunha formación básica en instrumentos, técnicas e recursos para a investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura - aplicar coñecementos básicos na construción de instrumentos de investigación e análise de datos coñecemento e análise do marco epistemolóxico da Didáctica da Lingua e a Literatura - identificación das liñas de investigación na Didáctica da Lingua e a Literatura: investigación centrada en procesos, metodoloxías, contextos, crenzas e contidos - deseño e desenvolvemento dun proxecto de investigación no ámbito da Didáctica da Lingua e a Literatura; estaremos, portanto, a destacar os seguintes obxectivos / resultados da aprendizaxe: - coñecer as características e métodos propios da investigación en Didáctica da Lingua e a Literatura - identificar as principais liñas de investigación nesta Área de Coñecemento - deseñar un proxecto de investigación utilizando unha metodoloxía coherente e adecuada aos obxectivos do estudo - saber describir e contextualizar os problemas específicos relacionados coas metodoloxías de investigación no ámbito das Ciencias Sociais (sen deixar á parte os das Humanidades) AJ10
AJ12
AJ13
AJ14
AJ15
AJ16
AJ17
BJ1
BJ4
BJ6
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
CJ1
CJ3
CJ6
CJ8
Atenderase ao desenvolvemento de proxectos interdisciplinares innovadores orientados á adquisición das habilidades docentes e de investigación didáctica, á planificación de procesos de elaboración de proxectos interdisciplinares que integren de maneira coherente a identidade curricular das didácticas específicas e á icorporación dos proxectos de innovación, procedemientos e criterios para la avaliación conxunta da actividade docente e a aprendizaxe das diferentes didácticas específicas. AJ10
AJ12
AJ13
AJ14
AJ15
AJ16
AJ17
BJ1
BJ4
BJ6
BJ8
BJ11
BJ14
CJ1
CJ3
CJ6
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
1. A INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN LINGÜÍSTICA E LITERARIA

2. INNOVACIÓN PARA UN MELLORAMENTO DO PROCESO EDUCATIVO EN EDUCACIÓN LINGÜÍSTICO-LITERARIA
1. 1. Conceptualización, características e paradigmas. Principais liñas e ámbitos de investigación
2. 1. Conceptos fundamentais en innovación educativa. Modelos e tendencias. Análise de prácticas efectivas e deseño de ferramentas e recursos de innovación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 3 13 16
Collaborative learning C1 C6 C8 7 20 27
Supervised projects A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 11 16 27
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Trátase de presentar a cadeira através do significado da Área e o achegamento bibliográfico, que se ofrecerá, atendendo ás necesidades do alumnado, nas sesións aulares
Collaborative learning Procurarase, através de debates, postas en común, exposicións e/ou participacións activas, que o grupo se implique e descubra o significado da investigación en DLL galega
Supervised projects Ofrecerase un abano amplio para que os alumnos e alumnas elixan o que queren facer, propóndolles a realización dun ou varios traballos que se deberán expor publicamente nas aulas

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Collaborative learning
Supervised projects
Description
Actividades iniciais con traballo bibliográfico e análise de fontes de información. Discusión e desenvolvemento das liñas que rexen no ámbito da DLL, especial e loxicamente no espazo da cultura galega
Traballos titorizados que o propio alumnado decida construír, coa axuda e a guía do docente, que lles proporcionará bibliografía e pautas para o seu desenvolvemento
Aprendizaxe colaborativa através de postas en común, exposicións, discusións e traballos de baleirado de información, resumos e traballos puntuais
Por outra parte, dado que a asistencia é un deber e obriga do alumnado, non se permitirá a dispensa de asistencia ás aulas e valorarase a asistencia e o interese aular

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Introductory activities A10 A12 A13 A14 A17 B4 B6 B9 B10 B12 B13 Consulta e baleirado de fontes bibliográficas e presentación do que é o mundo da investigación en DLL galega 20
Collaborative learning C1 C6 C8 Postas en escena e postas en común, participación aular e demostración de enteireza á hora de afrontar unha sesión aular 20
Supervised projects A15 A16 B1 B8 B11 B14 C3 Realización de traballos titorizados a respecto de resumos, consultas e realización de proxectos que lles poidan ser de interese ao alumnado. Neste sentido, trazarase e acordarase co grupo que tipo de traballos se realizarán, ofrecéndolles variedade e atendendo ás súas necesidades e/ou gustos 60
 
Assessment comments

Consistirá na asistencia ás aulas, na participación aular e na realización dun traballo de investigación ou ben unha proba exame. Sobre disto informarase no primeiro día de aulas. Valorarase, portanto, a participación e a asistencia ás aulas, non estando admitida a dispensa total ás aulas. Xa que logo, para aprobar só se poderá faltar a un 20% das sesións


Sources of information
Basic

A bibliografía de consulta, amais de descubrila nas aulas, entregarase durante o primeiro día, e irase descubrindo ao longo das aulas. Loxicamente, partirase das propias investigacións do docente no ámbito da DLL

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Atenderase especialmente aos conceptos de interdisciplinariedade e investigación no ámbito das Ciencias Sociais e as Humanidades



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.