Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos |
A8 |
Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A11 |
Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicala correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación |
A15 |
Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e a aprendizaxe das diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permita continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B7 |
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
B8 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
B11 |
Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
B12 |
Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
B14 |
Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
B15 |
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Conocer y analizar las dificultadas asociadas a los distintos tipos de lenguaje y su interrelación en la educación matemática. |
AP1 AP2 AP8 AP11 AP16 AP17
|
BP6 BP7 BP8 BP10 BP13 BP14 BP15
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Conocer los principios, técnicas y recursos didácticos para dar respuesta a las dificultadas asociadas al uso de los distintos lenguajes en matemáticas |
AP3 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP11 BP12
|
CP1 CP8
|
Conocer la influencia de las componentes afectivas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la matemática |
AP2 AP3 AP8 AP11 AP15
|
BP6 BP7 BP9 BP12 BP13
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Adquirir la capacidad de resolver situaciones prácticas relativas a las dificultades del aprendizaje de la matemática |
AP1 AP2 AP3 AP8 AP9 AP16 AP17
|
BP6 BP7 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP15
|
CP1 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Los lenguajes de la matemática.
|
|
Componentes afectivas.
|
|
Análisis y estudio de casos prácticos. |
|
Metacognición en matemáticas |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A11 A15 A17 B3 B5 B8 B15 C3 C6 |
0 |
15 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 A17 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C1 |
8 |
8 |
16 |
Discusión dirixida |
A8 A11 A15 A17 B4 B6 B9 B12 B13 |
3 |
5 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 B10 B13 C1 |
1 |
3 |
4 |
Actividades iniciais |
A1 A2 B2 B6 |
4 |
2 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos de toda tipoloxía, aplicables e relacionados coas didácticas específicas (primarias, secundarias e terciarias: arquivísticos, bibliográficos, audiovisuais, hemerográficos, arqueolóxicos, orais, textuais, literarias, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o traballo coasmesmas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realización de traballos en grupos. |
Discusión dirixida |
Posta en común dos contidos analizados nas fontes documentáis.
Discusión sobre a súa aplicabilidade. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Exposición verbal, coa utilización dos recursos expositivos adecuados, que debe reflectir todas as fases do proceso de creación e desenvolvemento dos traballos titelados. |
Actividades iniciais |
Presentación das liñas xerais da materia e toma de contacto cos estudantes, os seus intereses e expectativas. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Traballo en equipo ou individual sobre un tema de interese.
Terase en conta a dificultade do tema elixido, a metodoloxía seguida na súa realización, a exposición dos resultados atopados e a argumentación das conclusións, entre outras cousas. |
60 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 B10 B13 C1 |
O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa dun traballo.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que se formulen.
|
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 A17 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C1 |
Terase en conta a participación razoada, a realización razoada das tarefas e a aportación ás dinámicas de grupo. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Si
el estudiante no llega a una asistencia del 80% de las clases
presenciales deberá ser evaluado además de por el trabajo, por una
prueba individual. En este caso los dos ítems de la evaluación (trabajo y
prueba individual) tendrán una ponderación del 50% exigiéndose en cada
una de ellas la nota igual o superior a 5 sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Desoete, A.
(2007) Evaluating and improving the mathematics teaching-learning process
throught metacognition. Journal of Research in Education Psychology, N 13, vol
5(3), pp. 705-730. Garofalo, Joe
& Lester, Frank K. (1985) Metacognition, Cognitive Monitoring, and
Mathematical Performance. Journal for Research in Mathematics Education,Vol.
16, No. 3 pp. 163-176. KRAMARSKI, BRACHA;
MEVARECH, ZEMIRA R. and MARSEL ARAMI (2002)
The effects of metacognitive instruction on solving mathematical authentic
tasks. Educational Studies in Mathematics
49: 225–250. MATURANO, CARLA INÉS, SOLIVERES, MARÍA AMALIA y MACÍAS,
ASCENSIÓN (2002) Estrategias cognitivas y metacognitivas en la comprensión de
un texto de ciencias. Enseñanza de las
Ciencias, 20 (3), 415-425 PIFARRÉ, MANOLI y SANUY, JAUME (2001) La enseñanza de
estrategias de resolución de problemas matemáticos en la ESO: un ejemplo
concreto. Enseñanza de las Ciencias, 19 (2), 297-308. Ribeiro, María Filomena1 y Neto, António José (2008) La
enseñanza de las ciencias y el desarrollo de destrezas de pensamiento: un
estudio metacognitivo con alumnos de 7º de primaria. Enseñanza de las
Ciencias, 26(2), 211–226. Rigo Lemini, Mirela1, Páez, David Alfonso y Gómez, Bernardo
(2010 ) Prácticas metacognitivas que el
profesor de nivel básico promueve en sus clases ordinarias de matemáticas. Un
marco interpretativo. Enseñanza de las Ciencias, 28(3), 405–416. Zemira
Mevarech & Shimon Fridkin (2006) The effects of IMPROVE on mathematical
knowledge, mathematical reasoning and meta-cognition. Metacognition
Learning 1: 85–97 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|