Identifying Data 2019/20
Subject (*) Design of Interdisciplinary  Projects Code 652534004
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Garcia Barros, Susana
E-mail
susana.gbarros@udc.es
Lecturers
Garcia Barros, Susana
Santamaría Recio, María Celina
E-mail
susana.gbarros@udc.es
celina.santamaria@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares.
A2 E2 - Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo.
A3 E3 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos.
A8 E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio.
A9 E9 - Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
B8 G3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
B12 G7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B13 G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C3 T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
C4 T4 - Traballar de forma colaborativa.
C5 T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares.
C6 T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
C9 T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados.
C10 T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente.
C11 T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C12 T12 - Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
C13 T13 - Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e valorar as características da metodoloxía por proxectos. AC1
AC2
BC1
BC8
BC12
CC3
CC4
CC9
Desenvolver proxectos interdisciplinares innovadores orientados ao desenvolvemento das habilidades docentes e de investigación didáctica. AC3
BC2
BC13
CC5
CC10
CC11
Planificar procesos de elaboración de proxectos interdisciplinares que integren de xeito coherente a identidade curricular das didácticas específicas. AC1
AC2
AC3
AC8
AC9
BC2
BC8
CC4
CC5
CC6
CC13
Incorporar os proxectos de innovación, procedementos e criterios para a avaliación conxunta da actividade docente e a aprendizaxe das diferentes didácticas específicas. AC3
AC8
AC9
BC4
BC6
CC12

Contents
Topic Sub-topic
Os proxectos. Súas características .
Deseño, desenvolvemento e avaliación de proxectos interdisciplinares: modelos, principios e estrutura. .
Estratexias metodológicas innovadoras no desenvolvemento de proxectos interdisciplinares. .
Elaboración de proxectos interdisciplinares baseados no traballo colaborativo e en mellóraa da práctica educativa. .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A3 A8 A9 B4 B6 C4 C5 C11 C12 8 8 16
Guest lecture / keynote speech A1 B12 B13 C11 13 20 33
Supervised projects A3 A9 B2 C4 C5 C6 C9 C13 5 27 32
Oral presentation A8 B4 B6 2 2 4
Document analysis A1 A2 B2 B8 B12 B13 C3 0 25 25
Mixed objective/subjective test A1 A2 B1 B8 B12 B13 C3 C10 2 10 12
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral vai acompañada dun intercambio e diálogo continuo co alumnado
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas teórico-prácticas de carácter individual e escrito.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os traballos tutelados serán dirixidos durectamente por o profesor/a da materia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A8 B4 B6 Os traballos tutelados serán presentados e discutidos en gran grupo coa intervención dos demás compañeiros. Será avaliada moi especialmente a capacidade de argumentación do alumnado 25
Document analysis A1 A2 B2 B8 B12 B13 C3 Esta análise mostrarase no traballo tutelado, dado que resulta imprescindible para súa fundamentación 20
Supervised projects A3 A9 B2 C4 C5 C6 C9 C13 Traballo que consistirá na elaboración/diseño dun proxecto de carácter interdisciplinar dirixido a un curso concreto de infantil ou primaria 40
Mixed objective/subjective test A1 A2 B1 B8 B12 B13 C3 C10 Consistirá nunha proba personal dirixida a particularizar a cualificación final do alumando 15
 
Assessment comments
A avaliación nesta materia consistirá na presentación e defensa dun proxecto interdisciplinar, en grupos de dous ou tres estudantes, e excepcionalmente de maneira individual. O traballo consistirá na elaboración dun proxecto interdisciplinar, fundamentalmente centrado nas ciencias da natureza e nas matemáticas (40% + 25% + 20%). Ademais, realizarase unha proba mixta (15%). Se o estudante non alcanza unha asistencia do 80% das clases presenciais, ou conta con dispensa académica de exención de asistencia, será avaliado mediante as mesmas actividades de avaliación pero cada unha delas terá diferente valor: Traballo tutelado (20%); presentación oral (10%); análise de fontes documentáis 10% e proba mixta (60%)

Sources of information
Basic Sanmartí, N. y Márquez, C. (2017). Aprendizaje de las ciencias basado en proyectos: del contexto a la acción. Ápice. Revista de Educación Científica, 1(1) 3-16
Díaz Barahona, J. (2010). El desarrollo de la competencia matemática desde la educación física. Aula de Innovación Educativa, 189, 23-29
Alsina, A (2012). Hacia un enfoque globalizado de la educación matemática en las primeras edades. Numeros, (80),7-24
García Barros, S. Martínez Losada, C (2013). Inmersos en el aire miramos al cielo.. Barcelona: Graó
Mato-Vázquez, D.; López Chao, V. y Pérez-Mato, A. (2015). Interdisciplinaridad entre Matemáticas y Educación Plástica en educación Infantil. XII Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y la Educación Superior In
Cabello, A. España, E. y Blanco A. (2016). La competencia en alimentación. Barcelona: Octaedro
Ramiro, E. (2010). La maleta de la ciencia. 60 experimentos de aire y agua y centenares de recursos para todos.. Barcelona. Graó
López Sancho, J M..; Gómez Díaz, M. J.; Refolio Refolio, M. C.; López Álvarez, J. M.; Moreno Gómez, (). López Sancho, J M..; Gómez Díaz, M. J.; Refolio Refolio, M. C.; López Álvarez, J. M.; Moreno Gómez,.
Hernández, F. (2002). Los proyectos de trabajo. Mapa para navegantes en mares de incertidumbre.. Cuadernos de Pedagogía, 310, 78-82
Majó Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. 2014 (2014). Ocho ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios. Barcelona:Graó

Esta bibliografía completarase no transcurso do curso adaptándose ás necesidades académicas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemáticamente e se non fose posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.