Identifying Data 2020/21
Subject (*) Master Thesis  Code 652534007
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación e Innovación en Didácticas Específicas para Educación Infantil e Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 9
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
Arufe Giraldez, Victor
Bobadilla Pérez, María
Bugallo Rodríguez, Ánxela
Chao Fernández, Aurelio
Chao Fernandez, Rocio
Fraguela Vale, Raul
Garcia Barros, Susana
García Morís, Roberto
Mendiri Ruiz de Alda, Paula Maria
Mesías Lema, José María
E-mail
v.arufe@udc.es
m.bobadilla@udc.es
anxela.bugallo@udc.es
aurelio.chao@udc.es
rocio.chao@udc.es
raul.fraguela@udc.es
susana.gbarros@udc.es
roberto.garcia.moris@udc.es
paula.mendiri@udc.es
jose.mesias@udc.es
Web
General description O traballo fin de mestrado é unha materia obrigatoria do plan de estudos, de 9 créditos. Supón a realización por parte do alumnado dun proxecto, memoria ou estudo que terá que ser individual, innovador, persoal e orixinal, que supoña unha iniciación á investigación dentro dunha das áreas de Didáctica Específica do mestrado, ou de varias, se se optase por lle dar un carácter interdisciplinar.
Deberá estar orientado á aplicación das competencias asociadas á titulación e á adquisición das competencias relacionadas coa aprendizaxe autónoma, coa dirección dun/dunha profesor/a.
Para a elaboración do TFM terase en conta o realizado durante o Practicum que será considerado, dentro do posible, como o traballo de campo deste TFM.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos Non hai cambios
2. Metodoloxías
- Metodoloxías docentes que se manteñen. Non hai cambios
- Metodoloxías docentes que se modifican.

Os cambios non radican nas metodoloxías definidas (Investigación -Proxecto de investigación-; Traballos tutelados, Análises de fontes documentais; Presentación oral), senón basicamente no tipo de traballo que debe realizar o alumnado, que ha de promover a iniciación á investigación educativa, centrada en áreas curriculares de Educación Infantil e Primaria.
Preténdese que o traballo de investigación teña carácter empírico sendo, no posible, o practicum un marco idóneo no que se poidan solicitar datos da realidade educativa, que serán analizados posteriormente. Nunha situación excepcional de pandemia, que imposibilite a posta en práctica de deseños de proxectos en aula ou telemáticamente, e a obtención dos correspondentes datos, necesarios para realizar un traballo empírico, propóñense como alternativa: a) un traballo de investigación documental ou b) o deseño, xustificado e fundamentado dun proxecto de investigación educativa en temas concreto de carácter curricular.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. O alumnado debe manter un contacto directo co seu titor/á través das vías telemáticas. O profesorado responderá as súas dúbidas por estas mesmas vías. Tamén seguirá as directrices do documento marco, estando atento/á os posibles cambios do mesmo.

4. Modificacións na avaliación. A avaliación modifícase en función do tipo de Traballo Fin de Máster acometido. No apartado de observacións especifícase en detalle este particular.

* Observacións de avaliación: Para as alternativas consideradas en caso de pandemia, mantense o “peso” da presentación oral, contemplando a argumentación e adecuación das respostas ás cuestións formuladas polo tribunal (40% da cualificación final). Con todo, modifícase o valor dos aspectos estimados na memoria de TFM presentada, ao non poder avaliar a análise dos resultados empíricos. Máis concretamente valórase:
- Cuestións formais 10%
- Obxectivos e fundamentación 25%
- Metodoloxía no caso de proxectos de investigación ou resultados no de investigación documental 25%

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Mantense a bibliografía que será actualizada polo titor e caso necesario.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
A6 E6 - Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
A8 E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio.
A10 E10 - Coñecer os fundamentos teóricos que sustentan a investigación e innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
A12 E12 - Identificar as principais liñas de investigación e innovación e a súa evolución nas Didácticas Específicas.
A15 E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador.
A16 E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas.
A18 E18 - Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
B9 G4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
B10 G5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
B11 G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B12 G7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B13 G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 T1 - Capacidade de análise e síntese.
C2 T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas.
C3 T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
C5 T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares.
C6 T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
C7 T7 - Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador.
C8 T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C9 T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados.
C10 T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente.
C11 T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C13 T13 - Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Establecer unha investigación/innovación en Educación Infantil e/ou Primaria no ámbito das didácticas específicas, desenvolvida con datos empíricos. AC5
AC6
AC10
AC12
AC16
BC1
BC2
BC3
BC4
BC9
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
CC9
CC10
CC11
CC13
Recoñecer a investigación no ámbito das didácticas específicas como ferramenta de innovación e mellora educativa e social. AC8
AC15
AC18
BC5
BC6
BC10
BC11
BC12
BC13
CC7
CC9
CC10
CC11
CC13

Contents
Topic Sub-topic
Deseño dun proxecto de investigación/innovación para a Educación Infantil e/ou Primaria.

.
Desenvolvemento do proxecto para a obtención de datos empíricos e conclusións .
Presentación oral e escrita e defensa do traballo realizado. .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Research (Research project) A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 0 40 40
Oral presentation A8 A15 B4 B6 C7 C8 C13 1 1 2
Supervised projects A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 10 60 70
Document analysis A5 A10 A12 B3 B5 B10 B11 B12 B13 C1 C3 C9 C10 C13 0 102 102
 
Personalized attention 11 0 11
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Research (Research project) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Oral presentation Presentación e discusión argumentada do traballo tutelado
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Supervised projects
Description
O Traballo fin de Mestrado require una atención personalizada por parte do titor ou titora do mesmo que farase de xeito presencial ou telemático si fora o caso

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A8 A15 B4 B6 C7 C8 C13 O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa do seu Traballo Fin de Mestrado, ante o tribunal asignado.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que os membros do tribunal lle poidan formular.
40
Supervised projects A5 A6 A8 A15 A16 A18 B1 B2 B9 C2 C5 C6 C7 C8 C11 O TFM será avaliado por un tribunal que será nomeado pola comisión do Mestrado, formado por tres profesores/as do equipo docente do título. Nesta avaliación terase en conta o rigor, a adecuación ao formato esixido, a incorporación das referencias bibliográficas oportunas, a fundamentación teórica, a coherencia, a orixinalidade e os resultados e conclusións, e todos aqueles que se especifiquen no documento marco. 60
 
Assessment comments
O estudante deberá exponer o traballo e defendelo ante un tribunal que será nomeado pola comisión do mestrado.
Para defender o traballo fin de mestrado será necesario haber superado as totalidade dos demáis créditos do título

Sources of information
Basic Rodríguez, Mª L., Llanes, J. (coords.) (2013). Cómo elaborar, tutorizar y evaluar un trabajo de fin de máster.. Barcelona: Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.
Ferrer, V., Carmona, M., Soria, V. (2012). El Trabajo de Fin de Grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores.. Madrid: McGrawHill-Interamericana de España.
Muñoz Alonso, G. (2011). Estructura, metodología y escritura del Trabajo de Fin de Máster.. Madrid: Escolar y Mayo.
García Sanz, Mª P., Martínez Clares, P. (coords.) (2012). Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster . Murcia: Universidad de Murcia
O titor/a poderá aportar a os estudantes a bibliografía necesaria para desenvolver o TFM na área de coñecemento específica
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemáticamente e se non fose posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Usarase linguaxe non sexista.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.