Identifying Data 2020/21
Subject (*) Treatment of Qualitative and Quantitative Information in Research within the Management, Evaluation Code 652536007
Study programme
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros
de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Ningunha
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 E7: Desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos e estratexias e recursos de intervención educativa en distintos contextos.
B1 CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, en moitas ocasións nun contexto de investigación.
B2 CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10: Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións.
B13 G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas.
C1 T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 T3: Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercizo da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero.
C7 T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Encontrar ferramentas para a avaliación do centro docente (tanto cualitativas como cuantitativas). AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC13
CC1
CC3
CC4
CC7
CC8
CC9
Contrastar diferentes instrumentos para a recollida de información de centros docentes. AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC13
CC1
CC3
CC4
CC7
CC8
CC9
Deseñar instrumentos de recollida de información de centros docentes (tanto cuantitativos como cualitativos). AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC13
CC1
CC3
CC4
CC7
CC8
CC9
Aplicar instrumentos de recogida de información. AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC13
CC1
CC3
CC4
CC7
CC8
CC9
Analizar a información tanto cuantitativa como cualitativa que se orixina nos centros docentes. AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC13
CC1
CC3
CC4
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Proceso de recollida de información Recollida de información: aspectos clave.
Responsable/s da recollida e grupo/s destinatario/s.
Momentos da recollida da información: inicial, procesual e/ou final.
Tema 2. Instrumentos de recollida de información cuantitativa e cualitativa. Instrumentos para o análise da información cuantitativa e cualitativa.
Ferramentas para a avaliación docente, tanto cualitativas como cuantitativas.
Tema 3. Análise da información Interpretación e valoración dos resultados.
Redacción e presentación de datos. O informe final.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 B13 2 0 2
Document analysis B2 B3 B5 B6 C7 2 10 12
Directed discussion B2 B3 B14 B15 B18 C1 C3 C4 C8 C9 2 10 12
Oral presentation B2 B3 B4 8 8 16
Collaborative learning B1 B3 5 10 15
Objective test B3 2 10 12
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Oral presentation Presentación dos traballos de clase
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Directed discussion
Objective test
Oral presentation
Description
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning B1 B3 Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
20
Directed discussion B2 B3 B14 B15 B18 C1 C3 C4 C8 C9 Valórase:
A participación activa
Respecto e colaboración
10
Objective test B3 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe,pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
40
Oral presentation B2 B3 B4 Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
10
Document analysis B2 B3 B5 B6 C7 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
20
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase, así como todas as actividades de avaliación.

Os e as estudiantes non asistentes, porsen en contacto coa docente para establecer a metodoloxía de avaliación da materia.

Terase en conta a presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A detección dalgún deles suporá un punto menos na nota final.

A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.


Sources of information
Basic

Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos

Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya
García Samz, M.P. (2012). Fundamentos teóricos y metodológicos de la evaluación de programas. Murcia: DM
Gil Pascual, J.A. (2016). Técnicas e instrumentos para la recogida de información . Madrid: UNED
Grima, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA
Martinez Mediano, C. y Galán González, A. (2014). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED
Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide
Rubio, MJ. y Varas, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas

A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

"Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais".



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.