Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A14 |
E14: Xustificar a organización dos centros escolares por proxectos. |
B2 |
CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B14 |
G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos. |
C1 |
T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero. |
C5 |
T5: Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de:
· Propoñer proxectos educativos.
|
AM14
|
BM2 BM3 BM4 BM14
|
CM1 CM4 CM9
|
· Argumentar a importancia da xestión do centro por proxectos. |
AM14
|
BM3 BM4
|
CM1 CM8
|
· Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo. |
AM14
|
BM2
|
CM9
|
· Planificar e levar a cabo propostas pedagóxicas innovadoras basadas na equidade, na democracia e na inclusión. |
|
BM14
|
CM1 CM5 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O proxecto educativo como eixe da innovación educativa para a transformación social.
2. Organización do centro por proxectos.
3. Ferramentas para a avaliación, reflexión e mellora dos documentos institucionais dos centros escolares.
|
· Análise diagnóstico do centro docente.
· Áreas de mellora.
· Obxectivos do proxecto.
· Plans de actuación e a súa temporalización.
· Recursos e organización do centro para acadar os obxectivos.
· Seguimento e avaliación do proxecto: indicadores de logro. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 B3 B14 |
7 |
18 |
25 |
Portafolios do alumno |
B2 B4 C1 C5 C8 C9 |
2 |
16 |
18 |
Proba mixta |
A14 B2 B3 B14 C1 |
2 |
10 |
12 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A14 B2 B3 |
6 |
0 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
C7 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Profesionais das equipas directivas de distintos centros da comunidade autónoma participarán nas clases. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento do traballo do alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse realizaranse por teams ou na clase se fose preciso.
* No caso de indicacións xerais a todo o grupo (realizaranse nas clases expositivas).
* A grupos de traballo pequeno
* Individuais.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B2 B4 C1 C5 C8 C9 |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.
Traballo en equipos. |
60 |
Proba mixta |
A14 B2 B3 B14 C1 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Traballo individual. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Criterios para superar a materia: 1. Os portafolios subiranse á Campus Virtual (Será valorada a parte individual e a grupal). 2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (portafolios e proba mixta). 3. Entregar os portafolios na data que se indique. SITUACIÓNS: O alumnado con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar entregar os
portafolios, aínda que estes últimos poderán presentalos de maneira
individual. A proba obxectiva será a mesma para todos/as. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Montero Alcaide, A. (2007). Proyecto de dirección y ejercicio directivo. Las Rozas: Wolters Kluwer España
San Fabián Maroto, José Luis (2013). Autoevaluación de centros educativos: cómo mejorar desde dentro. Madrid: Síntesis
García Cabrera, María del Mar (2016). Vivir la escuela como un proyecto colectivo: manual de organización de centros educativos. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|