Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Escola e os demais Axentes Educativos: Interaccións Código 652536013
Titulación
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Pose Porto, Hector Manuel
Correo electrónico
hector.pose@udc.es
Profesorado
Pose Porto, Hector Manuel
Correo electrónico
hector.pose@udc.es
Web
Descrición xeral Preténdese nesta materia facer ver a imperiosa necesidade de interactuar a escola cos diversos axentes domunitarios así como outros de maior territorialidade. A interdependencia entre concello, escolas e axentes locais achega beneficios a moitos niveis.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos serán os mesmos en caso de ter que variar a modalidade docente a non presencial, mais pasaranse os contidos en powerpoints grabados e todos os materiais dixitalizados.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Cambiarán as discusións comúns respecto dos materiais por reflexións/recensións individuais., mais non haberá problema algún. Todo será consensuado co alumnado.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha, pois todas as previstas poderán ser desenvoltas polo alumnado á marxe da modalidade.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, teléfono, skype, correo electrónico e teams

4. Modificacións na avaliación
Ningunha, e se houbese algunha sería de mutuo acordo profesor-alumnado
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Todas as referencias que achegará o profesor na clase son alcanzables on line

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 E7: Desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos e estratexias e recursos de intervención educativa en distintos contextos.
A8 E8: Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: · Entender o feito educativo no contexto da cidade. AM7
BM10
· Coñecer as potencialidades educativas e culturais dos axentes da comunidade. AM7
CM9
· Incluir no quefacer directivo propostas de naturerza educativa cara a culturización do alumnado. AM8
BM4

Contidos
Temas Subtemas
1. A pedagoxía urbana
2. Os municipios como axencias educativas
3. Outros axentes que educan no municipio: interacción e iniciativas
4. Elementos de innovación na xestión dos centros en relación con ditos axentes locais
1.1 Filosofía, conceptos, autore/as.
2.1 A filosofía das Cidades Educadoras
2.2 Experiencias e boas prácticas como referentes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A7 3 24 27
Análise de fontes documentais B10 3 29 32
Discusión dirixida C9 3 0 3
Traballos tutelados A8 B4 2 0 2
Sesión maxistral C9 9 0 9
Presentación oral C9 1 1 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Presentaranse varias boas prácticas para ver o seu deseño, desenvolvemento e resultados
Análise de fontes documentais Propondranse observar detidamente tanto documentos visuais como textuais.
Discusión dirixida Propondranse exemplos e modos de actuación
Traballos tutelados Deberán aportar unha acción determinada de implementación no centro escolar
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
Presentación oral O alumnado deberá presentar e defender as súas propostas

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
Trataranse de ver casos prácticos e modos de actuar profesionais.
As argumentacións do alumnado serán decisivas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida C9 Tratarase de ver como se desenvolveo o/a alumno/a ante experiencias ou casos prácticos 10
Traballos tutelados A8 B4 O lumno/a deberá entregar e/ou defender o seu traballo individual 90
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías