Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticum Código 652536017
Titulación
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Consultar Plan de Practicum
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Non hai 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Traballos tutelados *Metodoloxías docentes que se modifican Na medida do posible o alumnado procurará incorporarse á práctica do equipo de dirección que se desenvolva no seu centro de destino de xeito virtual. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Realizarase utilizando correo electrónico ou Microsoft Teams 4. Modificacións na avaliación No caso de disminuir ou perder a presencialidade no centro de Practicum, valorarase a necesidade de sustituir a presencia no centro por un suposto práctico que prantexará o titor académico do alumno/a. *Observacións de avaliación: A Memoria de Practicum, complementarase, se fose preciso, co suposto práctico e o conxunto de ambas supoñerá o 100% da puntuación. Si o alumno/a ten a oportunidade de compartir as prácticas virtuais co equipo de dirección do seu centro, esta pode ser o obxecto da súa memoria de Practicum. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A34 E34: Describir situacións que suceden nun centro docente en relación coa súa dirección.
A35 E35: Interpretar e analizar o modelo de dirección seguido nun centro docente.
B2 CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións.
B7 G2: Facilitar a mediación, xestión e resolución de conflitos, fomentando a non violencia, a prevención da conflictividade e a convivencia.
B8 G3: Liderar e fomentar o traballo en equipo.
B9 G4: Xestionar o cambio e a innovación.
B10 G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente.
B11 G6: Controlar e supervisar centros educativos.
B12 G7: Motivar a equipos de profesionais da educación.
B13 G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas.
B14 G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos.
B15 G10: Promover a formación do profesorado e a creación de redes de aprendizaxe colaborativo intra e interinstitucionais.
B16 G11: Integrar coñecementos e perspectivas para exercer a función directiva de maneira informada, xusta, crítica, comprometida, democrática, distribuída e solidaria.
B19 G14: Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
B20 G15: Deseñar un proxecto de dirección.
C1 T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 T3: Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercizo da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero.
C6 T6: Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: ·Apreciar o desenvolvemento da dirección nos centros docentes. ·Interpretar o sucedido no centro docente en relación coas diferentes materias do mestrado. ·Analizar o significado das experiencias da dirección dos centros docentes a nivel profesional. ·Relatar a súa experiencia nunha memoria. AM34
AM35
BM2
BM3
BM4
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
BM19
BM20
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Os contidos que se abordarán nos diferentes destinos de prácticas estarán básica e intimamente relacionados coa dirección, xestión e innovación de institucións escolares e as labores inherentes a elas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A34 B2 B3 B4 B6 C1 C3 C4 C8 C9 0 34 34
Saídas de campo A35 B20 B19 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C6 C7 100 0 100
Lecturas B6 B16 C8 0 4 4
Seminario A35 B3 B6 B16 C8 2 0 2
Análise de fontes documentais A35 B3 B6 B16 C8 C4 0 10 10
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Consiste nunha memoria que o alumnado entregará contendo os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno no periodo de prácticas.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición

Cada alumno/a contará cunha persoa titora no centro de prácticas e outro/a na Facultade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A34 B2 B3 B4 B6 C1 C3 C4 C8 C9 Consiste nunha memoria que o alumnado entregará contendo os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno no periodo de prácticas. 60
Saídas de campo A35 B20 B19 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C6 C7 Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías