Identifying Data 2020/21
Subject (*) Final Year Dissertation Code 652536018
Study programme
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O traballo de fin de mestrado realizarase de forma individual, baixo a dirección dun/a docente da titulación. Deberá reflectir que se adquiriron as competencias propias do resto das materias e poderá ter unha de dúas modalidades: proxecto de dirección ou traballo de investigación.
Contingency plan Modificacións nos contidos Non son necesarias. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Todas. *Metodoloxías docentes que se modifican Ningunha. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado As establecidas por cada titor/a de TFM. En xeral: teléfono, correo electrónico, Foros da materia en Moodle, Teams, e outras ferramentas de vídeo conferencia (Skype, Zoom, ...). 4. Modificacións na avaliación *Observacións de avaliación: De non poderse celebrar o acto público de defensa do TFM no edificio da Facultade, levarase a cabo mediante sesiones síncronas por Teams. Además, e aínda que a posibilidade de realizar o acto na Facultade non estea limitada, o formato telemático tamén poderá utilizarse en casos puntuais, a solicitude do alumnado interesado e previa aprobación pola Comisión Académica do título. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non son necesarias.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A40 E40: Deseñar un proxecto de dirección/investigación nas liñas temáticas establecidas nas diferentes materias do mestrado.
B1 CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, en moitas ocasións nun contexto de investigación.
B3 CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10: Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións.
B9 G4: Xestionar o cambio e a innovación.
B10 G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente.
B13 G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas.
B14 G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos.
B16 G11: Integrar coñecementos e perspectivas para exercer a función directiva de maneira informada, xusta, crítica, comprometida, democrática, distribuída e solidaria.
B17 G12: Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
B18 G13: Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
B20 G15: Deseñar un proxecto de dirección.
C1 T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 T2: Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro.
C3 T3: Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercizo da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: · Desenvolver as competencias do título. · Deseñar un proxecto de dirección / investigar nas liñas establecidas nas diferentes materias do mestrado AC40
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC13
BC14
BC16
BC17
BC18
BC20
CC1
CC2
CC3
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Liñas temáticas establecidas nas diferentes materias do mestrado:
- Organización e autonomía dos centros escolares.
- Convivencia escolar, mediación e resolución de conflitos.
- Liderado e dirección de centros escolares.
- Investigación cualitativa en educación.
- Investigación-acción e innovación.
- Investigación cuantitativa.
- Tratamento da información cualitativa e cuantitativa na investigación, dentro da xestión, avaliación e diagnóstico das institucións escolares.
- Avaliación de materiais curriculares.
- Xestión de calidade nos centros docentes, autonomía, transparencia e rendición de contas: plans de mellora.
- Tecnoloxías dixitais nos centros educativos.
- Escola e demáis axentes educativos: interaccións.
- A construcción histórica do sistema educativo: políticas educativas, reformas e dirección de centros.
- Formación docente e comunidades de aprendizaxe.
- Planificación estratéxica dos procesos na xestión de calidade: proxecto de dirección.
- Xestión de recursos humanos, económicos e administrativos.
- O proxecto de dirección no marco dos proxectos educativos de centro.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A40 B1 B3 B4 B16 B17 C8 C1 3 15 18
Speaking test A40 B3 B4 B6 B13 1 21 22
Supervised projects A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 0 100 100
Workbook B1 B3 B5 B6 B16 B17 B18 C2 C3 0 10 10
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Speaking test Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Speaking test
Supervised projects
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test A40 B3 B4 B6 B13 Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. 30
Supervised projects A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.