Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Traballo Fin de Máster Código 652536018
Titulación
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral O traballo de fin de mestrado realizarase de forma individual, baixo a dirección dun/a docente da titulación. Deberá reflectir que se adquiriron as competencias propias do resto das materias e poderá ter unha de dúas modalidades: proxecto de dirección ou traballo de investigación.
Plan de continxencia Modificacións nos contidos Non son necesarias. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Todas. *Metodoloxías docentes que se modifican Ningunha. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado As establecidas por cada titor/a de TFM. En xeral: teléfono, correo electrónico, Foros da materia en Moodle, Teams, e outras ferramentas de vídeo conferencia (Skype, Zoom, ...). 4. Modificacións na avaliación *Observacións de avaliación: De non poderse celebrar o acto público de defensa do TFM no edificio da Facultade, levarase a cabo mediante sesiones síncronas por Teams. Además, e aínda que a posibilidade de realizar o acto na Facultade non estea limitada, o formato telemático tamén poderá utilizarse en casos puntuais, a solicitude do alumnado interesado e previa aprobación pola Comisión Académica do título. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non son necesarias.

Competencias do título
Código Competencias do título
A40 E40: Deseñar un proxecto de dirección/investigación nas liñas temáticas establecidas nas diferentes materias do mestrado.
B1 CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, en moitas ocasións nun contexto de investigación.
B3 CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10: Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1: Analizar, organizar, xestionar e interpretar a información e a toma de decisións.
B9 G4: Xestionar o cambio e a innovación.
B10 G5: Organizar, xestionar e coordinar un centro docente.
B13 G8: Comunicar obxectivos e estratexias educativas.
B14 G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos.
B16 G11: Integrar coñecementos e perspectivas para exercer a función directiva de maneira informada, xusta, crítica, comprometida, democrática, distribuída e solidaria.
B17 G12: Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
B18 G13: Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
B20 G15: Deseñar un proxecto de dirección.
C1 T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 T2: Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro.
C3 T3: Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercizo da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: · Desenvolver as competencias do título. · Deseñar un proxecto de dirección / investigar nas liñas establecidas nas diferentes materias do mestrado AM40
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM10
BM13
BM14
BM16
BM17
BM18
BM20
CM1
CM2
CM3
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Liñas temáticas establecidas nas diferentes materias do mestrado:
- Organización e autonomía dos centros escolares.
- Convivencia escolar, mediación e resolución de conflitos.
- Liderado e dirección de centros escolares.
- Investigación cualitativa en educación.
- Investigación-acción e innovación.
- Investigación cuantitativa.
- Tratamento da información cualitativa e cuantitativa na investigación, dentro da xestión, avaliación e diagnóstico das institucións escolares.
- Avaliación de materiais curriculares.
- Xestión de calidade nos centros docentes, autonomía, transparencia e rendición de contas: plans de mellora.
- Tecnoloxías dixitais nos centros educativos.
- Escola e demáis axentes educativos: interaccións.
- A construcción histórica do sistema educativo: políticas educativas, reformas e dirección de centros.
- Formación docente e comunidades de aprendizaxe.
- Planificación estratéxica dos procesos na xestión de calidade: proxecto de dirección.
- Xestión de recursos humanos, económicos e administrativos.
- O proxecto de dirección no marco dos proxectos educativos de centro.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A40 B1 B3 B4 B16 B17 C8 C1 3 15 18
Proba oral A40 B3 B4 B6 B13 1 21 22
Traballos tutelados A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 0 100 100
Lecturas B1 B3 B5 B6 B16 B17 B18 C2 C3 0 10 10
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Proba oral Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Proba oral
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral A40 B3 B4 B6 B13 Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. 30
Traballos tutelados A40 B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B13 B14 B16 B17 B18 B20 C9 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías