Identifying Data 2018/19
Subject (*) Función titorial e orientación académica Code 652600002
Study programme
0 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Módulo Xenérico, Innovación Docente e Iniciación á Investigación Educativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 2
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional.
A9 Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia.
A16 Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional AJ7
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade AJ16
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común CC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CC6
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. AJ9

Contents
Topic Sub-topic
Titoría e orientación Aproximación conceptual e relacións
O modelo institucional galego de orientación Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación
Funcións e actividades titoriais * Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros
Planificación da acción titorial O Plan de Acción Titorial (PAT)
A titoría en situacións específicas * No módulo de formación en centros de traballo.
* Nos programas de cualificación profesional inicial.
* Nos programas de diversificación curricular.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Document analysis 2 6 8
Workbook 1 7 8
Student portfolio 4 8 12
Objective test 2 0 2
Oral presentation 4 6 10
Directed discussion 2 0 2
Collaborative learning 4 0 4
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Nas que se tratará de evidenciar os coñecementos previos dos estudiantes e a súa disposición cara a materia.
Document analysis Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos.
Workbook Axeitadas para familiarizarse coa terminoloxía propia da materia.
Student portfolio Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado.
Objective test Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia.
Oral presentation Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
Directed discussion Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns.
Collaborative learning Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Student portfolio
Description
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. 2
Collaborative learning Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. 3
Oral presentation Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal 2
Objective test Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. 30
Workbook Se propondrán algúns textos básicos para súa lectura e análise. 3
Student portfolio No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. 60
 
Assessment comments
<p>1) Se precisa obter o 50% da puntuación na proba obxectiva e no portafolios, como mínimo para sumar as puntuacións. </p><p>2) Aprobará o módulo o estudiante que, cumplindo o anterior, obteña un 5 como mínimo, ao sumar todas as puntuacións. </p><p>3) Os estudiantes teñen que asistir, como mínimo, ao 80% das clases. En caso de ter que faltar algún día, deberán xustificar a súa ausencia. </p>

Sources of information
Basic

&nbsp;

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.