Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Función titorial e orientación académica Código 652600002
Titulación
0 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Módulo Xenérico, Innovación Docente e Iniciación á Investigación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional.
A9 Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia.
A16 Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional AP7
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade AP16
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común CM4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. AP9

Contidos
Temas Subtemas
Titoría e orientación Aproximación conceptual e relacións
O modelo institucional galego de orientación Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación
Funcións e actividades titoriais * Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros
Planificación da acción titorial O Plan de Acción Titorial (PAT)
A titoría en situacións específicas * No módulo de formación en centros de traballo.
* Nos programas de cualificación profesional inicial.
* Nos programas de diversificación curricular.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Análise de fontes documentais 2 6 8
Lecturas 1 7 8
Portafolios do alumno 4 8 12
Proba obxectiva 2 0 2
Presentación oral 4 6 10
Discusión dirixida 2 0 2
Aprendizaxe colaborativa 4 0 4
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Nas que se tratará de evidenciar os coñecementos previos dos estudiantes e a súa disposición cara a materia.
Análise de fontes documentais Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos.
Lecturas Axeitadas para familiarizarse coa terminoloxía propia da materia.
Portafolios do alumno Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado.
Proba obxectiva Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia.
Presentación oral Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
Discusión dirixida Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns.
Aprendizaxe colaborativa Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Portafolios do alumno
Descrición
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. 2
Aprendizaxe colaborativa Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. 3
Presentación oral Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal 2
Proba obxectiva Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. 30
Lecturas Se propondrán algúns textos básicos para súa lectura e análise. 3
Portafolios do alumno No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. 60
 
Observacións avaliación
<p>1) Se precisa obter o 50% da puntuación na proba obxectiva e no portafolios, como mínimo para sumar as puntuacións. </p><p>2) Aprobará o módulo o estudiante que, cumplindo o anterior, obteña un 5 como mínimo, ao sumar todas as puntuacións. </p><p>3) Os estudiantes teñen que asistir, como mínimo, ao 80% das clases. En caso de ter que faltar algún día, deberán xustificar a súa ausencia. </p>

Fontes de información
Bibliografía básica

&nbsp;

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías