Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
AJ15 AJ17
|
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
AJ17
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. O papel das Ciencias Experimentais na Sociedade |
1.1. A Auga
1.2. A Enerxía |
Tema 2. Percepción pública da Ciencia |
2.1. A Ciencia nos medios de comunicación
2.2. Análise de casos |
Tema 3. Importancia formativa das Ciencias na formación secundaria. |
3.1. Leer Ciencia
3.2. Aplicacións da Ciencia |
Tema 4. Consideraciones sobre a evolución da Ciencia |
4.1.En Ciencia as cousas non suceden por casualidade:
a importancia da actitude dos grupos de poder, a actuación sobre as masas, etc, exemplos de hoxe e de sempre.
4.2 Do científico polivalente á necesidade dos grupos interdisciplinares: O desenvolvemento da ciencia, a base matemática, o gran descubrimento do cero e outros aspectos históricos da ciencia. |
Tema 5. O método científico |
5.1 Relación entre os descubrimentos científicos e o método de investigación. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A15 A17 C8 |
9 |
27 |
36 |
Document analysis |
A15 A17 C4 C5 C7 C8 |
3 |
12 |
15 |
Oral presentation |
C1 C3 C4 |
1 |
7 |
8 |
Collaborative learning |
A15 A17 C1 C3 C4 C5 C6 |
5.5 |
5.5 |
11 |
Objective test |
A15 A17 C1 C3 C4 C6 |
2 |
2 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Document analysis |
|
Description |
O traballo do alumno en cada unha das metodoloxías propostas será atendido polo profesor de forma individual e personalizada |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A15 A17 C1 C3 C4 C6 |
Examen final sobre os contenidos da materia.
Valorarase:
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
50 |
Oral presentation |
C1 C3 C4 |
Presentación dun tema en base o material docente suministrado polo profesor.
Valorarase:
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
40 |
Document analysis |
A15 A17 C4 C5 C7 C8 |
Elaboración dun traballo sobre contidos e metodoloxías aplicadas ao ámbito científico.
Valorarase:
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
10 |
|
Assessment comments |
A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria. Na primeira oportunidade a cualificación final será a media ponderada das notas dos traballos e da proba obxectiva. Se o alumno non alcanza o 80% de asistencia non se avaliará o traballo realizado ao longo do curso e a cualificación será de non presentado. O alumnado que na primeira oportunidade obtivese unha nota inferior a 5 deberá repetir as actividades obxecto de avaliación e realizar a proba obxectiva de segunda oportunidade. A cualificación final será a media ponderada das notas obtidas.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase realizar todas as entregas *telemáticamente; se non é posible reducir o uso de plásticos, impresións a dobre cara e uso de papel reciclado; débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos sobre o medio natural; débese ter en conta a a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|