Identifying Data 2019/20
Subject (*) Technology for professorship of bachelor Code 652602212
Study programme
2 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Tecnoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Perez Rodriguez, Jose Antonio
E-mail
jose.antonio.perez@udc.es
Lecturers
Perez Rodriguez, Jose Antonio
Tobar Vidal, María José
E-mail
jose.antonio.perez@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
General description Na presente asignatura analízanse os contidos fundamentais das materias de Tecnoloxía Industrial I y II de bacharelato, definidas de acordo co Decreto 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria e o bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e o Real Decreto 1105/2014, de 26 de decembro, polo que se establece o curriculo básico da educación secundaria obligatoria e do bacharelato.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 (CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Unha vez completado o curso, o alumno será capaz de analizar e comprender os principais contidos e aspectos de interés das materias de Tecnoloxía Industrial I e II de bacharelato. AJ16
AJ17
AJ18
AJ19
CC6
CC7
CC8
Dun modo complementario, ademais dos coñecementos anteriores, propios da asignatura, o alumno desenvolverá as súas habilidades de traballo en equipo, procura de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análisis crítico, entre outros. AJ19
CC1
CC3
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Fundamentos de Tecnoloxía Industrial Os procesos e os productos da tecnoloxía.
Procesos de fabricación.
Principales materiais de uso industrial.
Elementos de máquinas e sistemas.
Sistemas automáticos: control e programación de sistemas automáticos.
Actuadores: circuitos neumáticos e oleohidráulicos.
Recursos enerxéticos.
Fundamentos de Electrotecnia e Electrónica Fundamentos e fenómenos eléctricos.
Fundamentos e fenómenos electromagnéticos.
Circuitos eléctricos.
Máquinas eléctricas.
Electrónica.
Instalacións eléctricas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A19 C1 C3 C7 C8 2 20 22
Introductory activities A16 1 0 1
Objective test A16 A17 A18 A19 1 10 11
Guest lecture / keynote speech A16 A17 A18 A19 C3 C6 C7 C8 18 20 38
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Os alumnos deberán preparar un traballo de curso analizando en profundidade os contidos, os obxetivos, as metodoloxías e os criterios de avaliación de algún tema ou aspecto específico do temario.
Introductory activities Presentación da materia.
Objective test Os alumnos deberán realizar na data programada polo Centro, un examen final sobre os contidos da materia.
Guest lecture / keynote speech Nas clases maxistrais presentaranse os contidos básicos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Para a consulta de calquer aspecto que os alumnos consideren oportuno os alumnos terán a disposición as seis horas semanais que os profesores dedican con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A16 A17 A18 A19 Os alumnos deberán realizar na data programada polo Centro, un examen final sobre os contidos da materia. 30
Guest lecture / keynote speech A16 A17 A18 A19 C3 C6 C7 C8 Entre outros aspectos valorarase a asistencia e a participación activa nas clases. 5
Supervised projects A19 C1 C3 C7 C8 Os alumnos deberán preparar un traballo de curso analizando en profundidade os contidos, os obxetivos, as metodoloxías e os criterios de avaliación de algún tema ou aspecto específico do temario. 65
 
Assessment comments
De acordo con a normativa vixente no Máster, para a superación da materia, os alumnos deberán asistir como mínimo ao 80% das clases presenciais, caso no que se evaluará de acordo cos baremos indicados na parte superior.

Como excepción, no caso de que algún alumno conte con dispensa académica que o exima de asistencia a clase, deberá comunicalo ós profesores da materia a principio de curso e para supera-la materia, ademáis de entrega-lo traballo tutelado, deberá realizar unha proba obxetiva específica na data establecida polo Centro, cunha ponderación do 50% da nota final, estando reservado o outro 50% para o traballo.


Sources of information
Basic A. Sedra, C. Smith (2006). Circuitos Microelectronicos. 5ª edición. Mc Graw Hill
Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. Xunta de Galicia (2015). Decreto 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece o currículo da educación secundaria e o bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia. Doga
J. E. Shigley, R. Budynas, K. Nisbett (2008). Diseño en Ingeniería Mecánica de Shigley.8ª edición. McGraw Hill
K. Ogata (2009). Ingeniería de Control Moderna. 5ª edición. Pearson
S. Kalpakjian, S. R. Schmid (2008). Manufactura, Ingeniería y Tecnología. 5ª edición. Prentice Hall
J. Fraile Mora (2008). Máquinas Eléctricas. 6ª edición. Mc Graw Hill
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2015). Real Decreto 1105/2014, de 26 de diciembre, por el que se establece el currículo básico de la Educación Secundaria Obligatoria y del Bachillerato. BOE
S. Val, J. A. González, J. Ibáñez, J. L. Huertas, S. Torres (2008). Tecnología Industrial II. Mc Graw Hill

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.