Identifying Data 2017/18
Subject (*) Initiation to the educational investigation(research) Code 652602E12
Study programme
2 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Tecnoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatoria 2
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Rodicio Garcia, Maria Luisa
E-mail
m.rodicio@udc.es
Lecturers
Rodicio Garcia, Maria Luisa
E-mail
m.rodicio@udc.es
Web http://http://www.educacion.udc.es/dptos/fmide/index.php
General description Con este curso pretendemos que el estudiante del máster se familiarice con las diferentes investigaciones en el ámbito educativo; que conozca, comprenda y valore las características de la metodología científica y, además, comprenda los procedimientos para la realización de investigaciones en educación y en el aula.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Os estudantes serán capaces de recoñecer a estrutura dos diferentes traballos de investigación AJ28
Os estudantes serán capaces de identificar e comprender as diferentes fases e actividades que requiere a actividade investigadora AJ28
Os estudantes serán capaces de realizar propostas e deseños metodolóxicos acordes coa temática concreta que queiran investigar AJ28
CC8
Serán competentes para deseñar e desenvolver un proxecto de investigación AJ39
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. A investigación avaliativa: O problema de investigación 1.1. Plantexamiento do problema
1.2. As hipóteses de traballo e os obxectivos
Tema 2. Metodoloxías e técnicas da investigación educativa 2.1. A metodoloxía cuantitativa
2.2. A metodoloxía cualitativa
2.3. Técnicas de recollida de información
Tema 3. Deseños de proxectos de investigación educativa 3.1. Elaboración dun proxecto de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A28 C8 1 3 4
Guest lecture / keynote speech A28 C8 6 8 14
Supervised projects A28 C8 12 18 30
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Consistirá nunha proba tipo test con 3 alternativas de resposta que versará sobre os contidos teóricos e prácticos traballados
Guest lecture / keynote speech Na que se traballarán os conceitos básicos da materia acompañados de exemplos propios das disciplinas dos estudantes
Supervised projects Nos que se elaborará un proxecto de investigación sobre unha temática suxerida polos estudantes

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Para desenvolver a proposta de proxecto de investigación que se plantexa como actividade central na asignatura, os estudantes contarán co apoio da profesora. Para elo, se realizarán titorías tanto presenciais como virtuais e poderán plantexarse de forma individual ou grupal.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A28 C8 Consistirá nun test de resposta múltiple con tres alternativas de resposta múltiple 30
Supervised projects A28 C8 Os estudantes deberán elaborar un proxecto investigador xustificando cada decisión tomada no mesmo. Poderase presentar de xeito individual ou grupal. Na avaliación do grupo se tendrá en conta a calidade do traballo e o seu carácter innovador. Na avaliación individual tamén se terá en conta a participación de cada estudante no traballo do grupo así como a asistencia as diferentes sesións que se puntuará como máximo con 1 punto.
70
 
Assessment comments

A cualificación de Non Presentado se otorgará a todos aqueles estudantes que non se presenten á proba de resposta múltiple e non teñan presentado o traballo tutelado, na convocatoria oficial. A calificación de Non Apto otorgarase a aqueles estudantes que non acadaran a metade da puntuación en cada unha das metodoloxías sinaladas, é dicir, a lo menos un 1,5 na proba de resposta múltiple, e un 3 no traballo tutelado. O punto restante correspóndese coa asistencia e terá que ser alomenos do 80% das sesións do curso para poder sumar as outras dúas notas.  

No caso de non asistir ao 80% das sesións, o estudante só terá dereito a facer a proba final de resposta múltiple, que será máis ampla que a que deben realizar os asistentes e que puntuará sobre 9. Para aprobar a asignatura será preciso conquerir alomenos un 4,5 sobre 9. 

Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial seguirán o mesmo sistema de avaliación que os estudantes presenciais; pero coa diferenza de que terán un seguimento coa asistencia a dúas titorías coa profesora.  

No caso de non obtener a cualificación de 5 na primeira convocatoria, se conservará a nota do traballo tutelado para a seguinte convocatoria. A partir da terceira convocatoria, xa se deberá ir só á proba de resposta múltiple. 


Sources of information
Basic Schettini, P. y Cortazzo, I. (2016). Análisis de datos cualitativos en la investigación social. Venezuela: Editorial La Cátedra
Quezada, N. (2014). Estadística con SPSS 22. Perú: Ed. Macro
Carvajal Sánchez, J. (Coord.) (2012). Iniciación a la investigación. Colombia: INICIEN
Mártinez-Fernández, J.R. (2014). Introducción al análisis de datos cuantitativos en Ciencias Sociales. Madrid: Pearson
Arana, F (2014). Método experimental para principiantes.. Madrid: Fondo de Cultura Económica
Fernández C.; Hernández, R.; Baptista P. (2006). Metodología en la investigación. México: Mcgraw Hill

Complementary (). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. 


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.