Identifying Data 2022/23
Subject (*) Organization and application of the activities in physical education and in the school sport Code 652603311
Study programme
3 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Educación Física
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Educación Física e Deportiva
Coordinador
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Lecturers
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Web
General description A través desta materia o alumnado mellorará a súa formación e competencia profesional no ámbito da xestión da Educación Física no seo escolar. Analizaranse as estruturas organizativas dos centros educativos, así como a lexislación actual e normas de aplicación. Todo iso permitiralle adquirir un coñecemento máis profundo da normativa e marco legal que engloba a práctica docente na materia de Educación Física.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A22 (CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A24 (CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
A27 (CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer e comprender a organización dun centro educativo, con especial atención aos aspectos relacionados coa docencia na área de Educación Física. AJ2
AJ4
AJ15
AJ17
AJ18
AJ19
AJ20
AJ22
AJ24
AJ25
AJ26
AJ27
AJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer a lexislación de aplicación ao centro educativo máis relacionada coa materia de Educación Física. AJ4
AJ15
AJ17
AJ18
AJ20
AJ22
AJ24
AJ25
AJ26
AJ27
AJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
A organización do centro escolar - Organigrama do centro educativo e a súa relación coa materia de Educación Física.
- Plans do centro: Lector, TIC, Convivencia, Proxectos de Vida Activa...
Lexislación educativa e a súas implicación para a materia de Educación Física.
- Leyes educativas. Evolución y normativa vigente.
- Decretos de aplicación.
- Outras normas de aplicación.
Actividades complementarias e extraescolares e organización do deporte en idade escolar. - A organización das actividades complementarias e extraescolares.
- A organización do deporte en idade escolar e a súa relación coas actividades dos centros educativos.
- Seguridade nas saídas do centro educativo. Análisis do risco e do impacto ambiental. Consentimento informado.
A organización da Formación Profesional relacionada coa Educación Física. - Os estudos de Formación Profesional pertencentes das actividades físicas e deportivas.
- A docencia nos estudos de Formación Profesional.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 15 25
Supervised projects A2 A4 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 24 30
Short answer questions A15 A18 A19 A26 A27 C1 C3 C8 2 8 10
Document analysis A2 A4 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 25 30
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Supervised projects
Description
Titorías individualizadas para solventar dudas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A2 A4 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliación da análise que realiza o alumnado de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como sínteses de contidos de carácter teórico ou práctico.
40
Supervised projects A2 A4 A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
40
Short answer questions A15 A18 A19 A26 A27 C1 C3 C8 Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo. 20
 
Assessment comments

Primeira oportunidade: Para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a participación no 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles.

Segunda oportunidade: Ao alumnado que participou nun80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo. Poderase solicitar ao alumnado que realice as probas de forma individual.

O alumnado que non participe no 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnado a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas oportunidades: traballo tutelado (100%) ou exame (100%), entregado na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e no que se deberá demostrar o dominio dos contidos da materia. O profesorado da materia poderá solicitar a realización dunha presentación oral do traballo, que computará de forma integrada dentro deste ítem de avaliación.

En ambas oportunidades a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida no resto das actividades de avaliación.


Sources of information
Basic

Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia.

Ensinanzas

- Lei Orgánica 8/1985, de 3 de xullo, reguladora do Dereito a Educación (BOE 04-07-1985).

- LOE Texto consolidado coas incorporacións dá LOMCE (BOE 30-12-2013).

- Lei orgánica 5/2002, do 19 de xuño, dás cualificacións e dá formación profesional (BOE 20/6/2002, Suplemento nº 7 01/07/2002).

- Lei 2/2011, do 4 de marzo, de economía sustentable. (BOE, 05/03/2011).

- Lei orgánica 4/2011, do 11 de marzo, complementaria dá Lei de economía sustentable, pola que se modifican as leis orgánicas 5/2002, do 19 de xuño, dás cualificacións e dá formación profesional,2/2006, do 3 de maio, de educación, e 6/1985, do 1 de xullo, do poder xudicial.(BOE, 12/03/2011).

- Lei orgánica 3/2020, de 29 de decembro, pola que se modifica a Ley Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación (BOE 30/12/2020).

- Real Decreto 1147/2011, do 29 de xullo, polo que se establece a ordenación xeral da formación profesional do sistema educativo. (BOE 30/07/2011).

Currículo

- Real Decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria e do Bacharelato (BOE,03/01/2015). 

- Real decreto lei 5/2016, do 9 de decembro, de medidas urxentes para a ampliación do calendario de implantación dá Lei orgánica 8/2013, do 9 de decembro, para a mellora dá calidade educativa (BOE 10-12-2016).
 
- Decreto 86/2015, do 25 de xuño, polo que se establece ou currículo da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia. (DOG 29/06/2015). 

- Orde do 19 de abril de 2018 pola que se regulan aspectos relativos á organización dás materias do bacharelato establecido non Decreto 86/2015, do 25 de xuño, para vos centros docentes dá Comunidade Autónoma de Galicia. (DOG25/04/2018). 

- Orde ECD/65/2015, do 21 de xaneiro, pola que se describen as relacións entre as competencias, vos contidos e vos criterios de avaliación da educación primaria, a educación secundaria obrigatoria e ou bacharelato. (BOE 29/01/2015). 

- Real Decreto 127/2014, do 28 de febreiro, polo que se regulan aspectos específicos da Formación Profesional Básica dos ensinos de formación profesional do sistema educativo, apróbanse catorce títulos profesionais básicos, fíxanse os seus currículos básicos e modifícase o Real Decreto1850/2009, do 4 de decembro, sobre expedición de títulos académicos e profesionais correspondentes aos ensinos establecidos na Lei Orgánica 2/2006,do 3 de maio, de Educación. (BOE 05/03/2014). 
 
- Real Decreto 356/2014, do 16 de maio, polo que se establecen sete títulos de Formación Profesional Básica do catálogo de títulos dos ensinos de Formación Profesional. (BOE, 29/05/2014). 

- Decreto 107/2014, do 4 de setembro, polo que se regulan aspectos específicos da formación profesional básica das ensinanzas de formación profesional do sistema educativo en Galicia e establécense 21 currículos de títulos profesionais básicos. (DOG 15/09/2014).

Regulamentos orgánicos dos centros

- Decreto 324/1996, do 26 de xullo, polo que se aproba o Regulamento orgánico dos institutos de educación secundaria. (DOG 09/08/1996). 

- Orde do 1 de agosto de 1997 pola que se dictan instruccións para o desenvolvemento do Decreto 324/1996 polo que se aproba O Regulamento orgánico dos institutos de educación secundaria e se establece a súa organización e funcionamento. (DOG 02/09/1997). 

- Decreto 7/1999, do 7 de xaneiro, polo que se implantan e regulan os centros públicos integrados de ensinanzas non universitarias. (DOG 26/01/1999). 
- Orde do 3 de outubro de 2000 pola que se dictan instruccións para o desenvolvemento do Decreto 7/1999 polo que se implantan e regulan os centros públicos integrados de ensinanzas non universitarias. (DOG 02/11/2000). 

- Decreto 266/2007, do 28 de decembro, polo que se regulan os centros integrados de formación profesional na Comunidade Autónoma de Galicia. (DOG 28/01/2008).
- Decreto 77/2011, do 7 de abril, polo que se establece o Regulamento orgánico dos centros integrados de formación profesional competencia da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. (DOG 10/05/2011). 

 - Orde do 29 de xullo de 2011 pola que se desenvolve o Decreto 77/2011, do 7 de abril, polo que se establece o Regulamento orgánico dos centros integrados de formación profesional competencia da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. (DOG 08/08/2011).
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
The learning in the physical education based on competitions/652603321

Subjects that continue the syllabus
Final Dissertation/652603307

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.