Identifying Data 2022/23
Subject (*) The sport in the school age Code 652603322
Study programme
3 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Educación Física
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Educación Física e Deportiva
Coordinador
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Lecturers
Arufe Giraldez, Victor
E-mail
v.arufe@udc.es
Web
General description O tratamento do deporte en relación as diferentes etapas evolutivas na concordancia ca cronoloxía relacionada ca escolarización. Hora ben, habemos de diferenciar os diferentes ámbitos que sobre esas eades vinculanse, pasando a analizar consecuentemente o proceso de iniciación deportiva en edades cedas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A22 (CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A24 (CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
A27 (CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Os alumnos acadarán os coñecementos actualizados sobre os diferentes ámbitos, etapas e obxectivos vinculados ao proceso de iniciación deportiva, tanto no contexto escolar como extraescolar. AJ15
AJ17
AJ18
AJ19
AJ25
AJ26
Ser capaces de redactar y sintetizar información técnica de artigos científicos no eido do deporte escolar AJ20
AJ22
AJ24
AJ27
AJ28
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1.- Actualidade do deporte en idade escolar

Analise do deporte en idade escolar dende o seu pasado, actualidade e futuro.
2.- Estudo e Análise dos programas de deporte en idade escolar Comprensión dos programas e elementos configuradores
3.- Creación de propostas para promover a práctica de actividade física no entorno escolar, familiar, recreativo e federativo
Diseño de programas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Practical test: C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Workbook A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 2 17 19
Guest lecture / keynote speech A12 A15 B5 B12 14 28 42
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Practical test: Os alumnos presentaranse a resolución dun caso práctico pra comprobar si han adquirido las competencias requiridas
Workbook Os alumnos deberán establecer unha relación de textos y artígos relacionados cos diferentes contidos, extraendo así diferentes puntos de vista sobre diferentes temáticas ou pareceres en relación ca idade e ámbito de uso no proceso de iniciación deportiva
Guest lecture / keynote speech Nelas se expoñerán distintas argumentacións sobre la idade de inicio do deporte, o papel dos pais e titores, os comportamentos dos equipos técnicos, as distintas ofertas iniciáticas... promulgando o debate sobre cales se consideran más o menos axeitadas.

Personalized attention
Methodologies
Practical test:
Description
Todos e cada uns dos alumnos deberán pasar para determinar as sus lecturas e atender sus dubidas por titorías establecidas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A12 A15 B5 B12 A asistencia es obrigatoria en un 70%. O que determinará unha parte da cualificación ca dita asistencia. Partindo de isto todo aquel que supere dito 70% da asistencia obterá un incremento de su nota de forma exponencial ata un máximo de 2 puntos. 20
Practical test: C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá na resolución dun caso práctico. O alumno deberá de dar resposta a la problemática presentada en relación a un deporte o xogo deportivo. Teñerá un valor de 50% da nota final. 50
Workbook A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 Os alumnos deberán de elixir y ler 10 artígos actualizados sobre a temática da disciplina. Para posteriormente presentar sus conclusións os mesmos antes da realización da proba práctica. 30
 
Assessment comments

Para poder optar a la suma de las diferentes partes de la evaluación, el alumno deberá superar en su 50% la prueba práctica. De no ser así, se considerará suspenso.


Sources of information
Basic

Consultar ao docente

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.