Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) O deporte na idade escolar Código 652603322
Titulación
3 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Educación Física
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Educación Física e Deportiva
Coordinación
Dulsat Ortiz, Carles
Correo electrónico
carles.dulsat.ortiz@udc.es
Profesorado
Dulsat Ortiz, Carles
Correo electrónico
carles.dulsat.ortiz@udc.es
Web
Descrición xeral O tratamento do deporte en relación as diferentes etapas evolutivas na concordancia ca cronoloxía relacionada ca escolarización. Hora ben, habemos de diferenciar os diferentes ámbitos que sobre esas eades vinculanse, pasando a analizar consecuentemente o proceso de iniciación deportiva en edades cedas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A22 (CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A24 (CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
A27 (CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Os alumnos acadarán os coñecementos actualizados sobre os diferentes ámbitos, etapas e obxectivos vinculados ao proceso de iniciación deportiva, tanto no contexto escolar como extraescolar. AP15
AP17
AP18
AP19
AP25
AP26
Ser capaces de redactar y sintetizar información técnica de artigos científicos no eido do deporte escolar AP20
AP22
AP24
AP27
AP28
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Actualidade do deporte en idade escolar

Analise do deporte en idade escolar dende o seu pasado, actualidade e futuro.
2.- Estudo e Análise dos programas de deporte en idade escolar Comprensión dos programas e elementos configuradores
3.- Creación de propostas para promover a práctica de actividade física no entorno escolar, familiar, recreativo e federativo
Diseño de programas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba práctica C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Lecturas A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 2 17 19
Sesión maxistral A12 A15 B5 B12 14 28 42
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba práctica Os alumnos presentaranse a resolución dun caso práctico pra comprobar si han adquirido las competencias requiridas
Lecturas Os alumnos deberán establecer unha relación de textos y artígos relacionados cos diferentes contidos, extraendo así diferentes puntos de vista sobre diferentes temáticas ou pareceres en relación ca idade e ámbito de uso no proceso de iniciación deportiva
Sesión maxistral Nelas se expoñerán distintas argumentacións sobre la idade de inicio do deporte, o papel dos pais e titores, os comportamentos dos equipos técnicos, as distintas ofertas iniciáticas... promulgando o debate sobre cales se consideran más o menos axeitadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba práctica
Descrición
Todos e cada uns dos alumnos deberán pasar para determinar as sus lecturas e atender sus dubidas por titorías establecidas.

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A12 A15 B5 B12 A asistencia es obrigatoria en un 70%. O que determinará unha parte da cualificación ca dita asistencia. Partindo de isto todo aquel que supere dito 70% da asistencia obterá un incremento de su nota de forma exponencial ata un máximo de 2 puntos. 20
Proba práctica C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá na resolución dun caso práctico. O alumno deberá de dar resposta a la problemática presentada en relación a un deporte o xogo deportivo. Teñerá un valor de 50% da nota final. 50
Lecturas A15 A17 A18 A19 A20 A22 A24 A25 A26 A27 A28 Os alumnos deberán de elixir y ler 10 artígos actualizados sobre a temática da disciplina. Para posteriormente presentar sus conclusións os mesmos antes da realización da proba práctica. 30
 
Observacións avaliación

Para poder optar a la suma de las diferentes partes de la evaluación, el alumno deberá superar en su 50% la prueba práctica. De no ser así, se considerará suspenso.

NORMAS ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA:

Alumnado con recoñecemento de dispensa
académica

 

Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):

1.  
Deberá poñelo en
coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora
posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o
recoñecemento.

2.  
Terán que realizar,
individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e
entregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega na data sinalada, considerarase coma non
presentado e deberá realizar unha actividade sustitutoria na data establecida
para a avaliación final.

3.   A cualificación será a media ponderada das notas das
actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba realizada
na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes
un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia. No caso de non superar
algunha das partes na segunda oportunidade, deberán repetir todas as partes non
aprobadas (actividades/traballos e/ou proba).


Fontes de información
Bibliografía básica

Consultar ao docente

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías