Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A18 |
(CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na evaliación das materias correspondentes á especialización. |
A19 |
(CE-P2) Acreditar un bon uso da expresión oral e escrita na práctica docente. |
A20 |
(CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
A21 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
AJ18 AJ19 AJ20 AJ21
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Coñecemento do Centro Educativo, alumnado, contexto
sociocultural, cultura pedagóxica, organizativa e de xestión (niveis e cursos, Departamentos, Comisións, Grupos, Equipo directivo, Consello Escolar, Claustro) e relacións coas familias e a contorna. |
Coñecemento do Centro Educativo, alumnado, contexto
sociocultural, cultura pedagóxica, organizativa e de xestión (niveis e cursos, Departamentos, Comisións, Grupos, Equipo directivo, Consello Escolar, Claustro) e relacións coas familias e a contorna. |
A planificación Educativa no Centro. Os documentos de
planificación: Proxecto Educativo (Proxecto Curricular e plan
Lingüístico) Proxecto de Xestión, Plan Xeneral Anual,
Programacións didácticas, Plan de Acción Titorial , etc. |
A planificación Educativa no Centro. Os documentos de
planificación: Proxecto Educativo (Proxecto Curricular e plan
Lingüístico) Proxecto de Xestión, Plan Xeneral Anual,
Programacións didácticas, Plan de Acción Titorial , etc. |
Coñecemento e valoración dos programas educativos existentes
no Centro: Plan de Convivencia, Plan Tic, Plan Lector e outros
programas de apoio aos centros. |
Coñecemento e valoración dos programas educativos existentes
no Centro: Plan de Convivencia, Plan Tic, Plan Lector e outros
programas de apoio aos centros. |
Coñecemento e valoración dos recursos didácticos dispoñibles no Centro e no Departamento. |
Coñecemento e valoración dos recursos didácticos dispoñibles no Centro e no Departamento. |
Deseño e programación de unidades didácticas e procesos de
intervención en diferentes materias e niveis educativos, no marco
do Departamento Didáctico da especialidade. |
Deseño e programación de unidades didácticas e procesos de
intervención en diferentes materias e niveis educativos, no marco
do Departamento Didáctico da especialidade. |
Modelos e estilos de ensino máis axeitados ás materias da
especialización. |
Modelos e estilos de ensino máis axeitados ás materias da
especialización. |
Procesos de innovación e mellora no ensino das materias da
Área. |
Procesos de innovación e mellora no ensino das materias da
Área. |
Análise dos procesos de comunicación na aula e de actuación
docente. Medios para a súa valoración e mellora. O asesoramento e a
colaboración profesional. |
Análise dos procesos de comunicación na aula e de actuación
docente. Medios para a súa valoración e mellora. O asesoramento e a
colaboración profesional. |
A intervención e a atención á diversidade na aula. O exercicio da titoría. |
- A intervención e a atención á diversidade na aula.
- O exercicio da titoría. |
Modelos e prácticas de avaliación no Centro e no
Departamento. |
Modelos e prácticas de avaliación no Centro e no
Departamento. |
Deseño e valoración dos instrumentos de avaliación do alumnado e do ensino. |
Deseño e valoración dos instrumentos de avaliación do alumnado e do ensino. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Field trip |
A18 A19 A20 A21 |
46 |
104 |
150 |
Supervised projects |
A18 A19 A20 A21 |
38 |
103 |
141 |
|
Personalized attention |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Field trip |
Achegar ao alumnado á realidade do ensino para ir configurando unha visión propia, fundamentada e vivida do centro e da aula.
Observación e intervencións puntuais co apoio e supervisión do titor do centro.
Deseño de polo menos unha proposta didáctica da etapa.
|
Supervised projects |
Realización da memoria. Elaboración dun informe por escrito para ser valorado polo titor da Universidade. A extensión é de 40 páxinas máximo e 25 páxinas mínimo en DIN A4, en arial 11 a dobre espazo, e sen considerar os posibles anexos (agás no itinerario de artes). É obrigado entregar un exemplar encadernado e/ou unha copia en soporte informático. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Field trip |
|
Description |
Os titores/as deberán dar a coñecer os días, as horas e as formas de contacto, tanto para o alumnado como para o profesorado titor dos centros. O profesorado titor, tanto da Universidade como dos centros, pode dirixirse á coordinación do practicum nos momentos e formas de contacto que lles serán comunicados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A18 A19 A20 A21 |
O/a titor/a da Facultade realizará a avaliación do contido do traballo cos seguintes criterios: - Capacidade de relación teoría-práctica - Dominio conceptual e capacidade analítica - Capacidade para relacionar ideas e accións - Capacidade de argumentar e fundamentar - Expresión escrita propia e claridade expositiva - Capacidade de descrición de escenarios, situacións e accións - Capacidade de autoavaliación e autocrítica - Orixinalidade da proposta |
50 |
Field trip |
A18 A19 A20 A21 |
O/a titor/a da institución colaboradora realizará a avaliación da implicación e actuación do alumnado no centro/aula. |
50 |
|
Assessment comments |
Para superar as prácticas hai que conseguir o aprobado nas dúas
cualificacións. No caso de non aprobar algunha das partes da materia, a
nota final será a nota da parte non superada.
Na segunda oportunidade de avaliación: A memoria pode recuperarse, polo
que o alumnado que non supere esta parte na primeira oportunidades terá a
ocasión de mellorala para a segunda.
As practicas non poden recuperarse, polo que a cualificación obtida nas
mesmas na primeira oportunidade, mantense para a segunda.
A revisión, que se fará diante do profesorado titor da UDC, servirá para
reconsiderar, de ser o caso, a cualificación da memoria. En canto á
nota posta polo/a titor/a do centro soamente se poderá coñecer a
pormenorización da aplicación dos criterios de avaliación. A cualificación das prácticas poderá ser
non presentado, suspenso (1 a 4.9), aprobado (5 a 6.9), notable (7 a
8.9) e sobresaliente (9 a 10).
A cualificación final será
o resultado da media entre a cualificación outorgada polo/a titor/a do
centroe polo/a titor/a da Universidade. Para superar as
prácticas hai que conseguir o aprobado nas dúas cualificacións. No caso
de non aprobar algunha das partes da materia, a nota final será a nota
da parte non superada. Na segunda oportunidade de avaliación: -
A memoria pode recuperarse, polo que o alumnado que non supere esta
parte na primeira oportunidade terá a ocasión de mellorala para a
segunda. - As practicas non poden recuperarse, polo que a
cualificación obtida nas mesmas na primeira oportunidade, mantense para a
segunda. A revisión, que se fará diante do profesorado titor da
UDC, servirá para reconsiderar, de ser o caso, a cualificación da
memoria. En canto á nota posta polo/a titor/a do centro soamente se
poderá coñecer a pormenorización da aplicación dos criterios de
avaliación
|
Sources of information |
Basic
|
|
AGUADO ODINA, T. (coord.) (2010) Diversidad e igualdad en educación. Madrid, UNED. CARBONELL SEBARROJA, J. (2008) Una educación para mañana. Barcelona, Octaedro. CARBONELL SEBARROJA, J. (2009) La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican. Barcelona, Graó. CASADO
ROMERO, A. (2010) Aprender a ser maestro: creencias de los estudiantes
de Magisterio sobre la interacción en el aula. Cuenca, Universidade de
Castela-A Mancha. CAMPS, V. (2008) Creer en la educación. La asignatura pendiente. Barcelona, Península. |
Complementary
|
|
AGUADO ODINA, T. (coord.) (2010) Diversidad e igualdad en educación. Madrid, UNED. CARBONELL SEBARROJA, J. (2008) Una educación para mañana. Barcelona, Octaedro. CARBONELL SEBARROJA, J. (2009) La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican. Barcelona, Graó. CASADO
ROMERO, A. (2010) Aprender a ser maestro: creencias de los estudiantes
de Magisterio sobre la interacción en el aula. Cuenca, Universidade de
Castela-A Mancha. CAMPS, V. (2008) Creer en la educación. La asignatura pendiente. Barcelona, Península. CASTELLS
CUIXART, P. (2011) Tenemos que educar: ideas para acabar con la crisis
de autoridad y la mala educación. Barcelona, Península. DOMENECH, J. e GUERRERO, J. (2005) Miradas a la educación que queremos. Barcelona, Graó. ESCUDERO
PÉREZ, J. e MARTÍNEZ TEN, L. (coords.) (2011) Ochenta actividades para
educar lúdicamente en valores y ciudadanía. Madrid, Los Libros de la
Catarata. ESTEVE, O.; MELLEF, K. e ANSINA, A. (coords.) (2010)
Creando mi profesión. Una propuesta para el desarrollo profesional del
profesorado. Barcelona, Octaedro. GARCÍA ARETIO, L. (2009) Claves para la educación: actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. Madrid, UNED. GIMENO SACRISTÁN, J. (comp.)(2006) La reforma necesaria. Entre la política educativa y la práctica escolar . Madrid, Morata. MAÑU NOAIN, J. (2010) Docentes competentes. Por una educación de calidad. Madrid, Narcea. ORTEGA, R. (coord.) (2010) Agresividad injustificada, bullying y violencia escolar. Madrid, Alianza. PÉREZ SERRANO, G. (2010) Aprender a convivir: el conflicto como oportunidad de crecimiento. Madrid, Narcea. RODICIO-GARCÍA, M. L. e IGLESIAS-CORTIZAS, M. J. (2011) El acoso escolar. Diagnóstico y prevención. Madrid, Biblioteca Nueva. RODRÍGUEZ JARES, X. (2006) Aprender a convivir. Vigo, Xerais. SANCHO
GARGALLO, M. et al. (2007) Nuevos retos para convivir en las aulas:
construyendo la escuela cívica. Madrid, Fundación Europea Sociedade e
Educación. SEGOVIA GARCÍA, N. (2006) Aplicación de las TIC a la docencia. Usos prácticos de las nuevas tecnologías. Vigo, Ideas Propias. SUBIRATS,
M. e TOMÉ, A. (2007). Balones fuera: reconstruir los espacios desde la
coeducación . Barcelona, Octaedro. Bibliografía complementaria CANTÓN MAYO, I. (coord.) (2009) Narraciones de la escuela. Barcelona, Editorial Davinci. CANTÓN MAYO, I. (coord.) (2010) Narraciones de maestros. Barcelona, Editorial Davinci. DÍEZ NAVARRO, C. (2003) El piso de abajo de la escuela. Barcelona, Graó. McCOURT, F. (2005) El profesor. Madrid, Maeva. PENNAC, C. (2008) Mal de escuela. Barcelona, Mondadori. SOBRADO, L.; FERNÁNDEZ, E. y RODICIO, M.L. (2012). Orientación Educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva. TONUCCI, F. (1988) Niño se nace. Barcelona, Barcanova. TONUCCI, F. (1989) Cómo ser niño. Barcelona, Barcanova. TONUCCI, F. (1993) La soledad de los niños. Barcelona, Barcanova. TONUCCI, F. (1994) Con ojos de niño. Barcelona, Barcanova. TONUCCI, F. (2003) Cuando los niños dicen ¡Basta! Madrid, Fundación Germán Sánchez Ruipérez. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|