Identifying Data 2022/23
Subject (*) Final Year Dissertation Code 652604407
Study programme
10 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Ciencias Sociais (Geografía e Historia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Diéguez Cequiel, Uxío-Breogán
García Morís, Roberto
Pérez Guilarte, Yamilé
E-mail
uxio.breogan.dieguez.cequiel@udc.es
roberto.garcia.moris@udc.es
yamile.perez@udc.es
Web http://https://pdi.udc.es/es/File/Pdi/F57DK e https://pdi.udc.es/es/File/Pdi/UD45L
General description O TFM consistirá na realización dunha actividade académica na que desenvolver o conxunto de competencias abordadas neste Mestrado. Debe ser realizado individualmente por cada alumno/a baixo a dirección dun/ha profesor/a (director/a) e, como norma xeral, estará concibido para que o tempo total de dedicación do/a alumno/a sexa de 150 horas (6 ECTS). Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de realización do Mestrado, e en concreto: a capacidade para a búsqueda, xestión, organización e interpretación de datos relevantes- da súa área de estudo- co obxecto de emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica, tecnolóxica ou ética, e facilitar o desenvolvemento dun pensamento e xuizo crítico, lóxico e creativo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A18 (CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na evaliación das materias correspondentes á especialización.
A19 (CE-P2) Acreditar un bon uso da expresión oral e escrita na práctica docente.
A20 (CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia.
A21 (CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica.
A22 (CE-P5) Conocer la tipología empresarial correspondiente a los sectores productivos y comprender los sistemas organizativos más comunes en las empresas (FP).
B8 (CE-G8) Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá.
B14 (CE-G14) Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecimento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
C7 N.7. Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dominar destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar a aprendizaxe e a convivencia na aula, e tratar problemas de disciplina e resolución de conflitos. AJ18
AJ19
AJ20
AJ21
AJ22
BJ8
CJ7
Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á equidade, á educación emocional e en valores, á igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres, á formación cidadá e o respecto aos dereitos humanos. AJ18
Vivenciar, contrastar e valorar, nun escenario real, as contribucións dos diferentes módulos teóricos, e tomar conciencia das funcións da profesión docente e dos coñecementos, actitudes e destrezas que se requiren para o seu exercicio AJ18
AJ22
Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á equidade, á educación emocional e en valores, á igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres, á formación cidadá e o respecto aos dereitos humanos e actuar sostiblemente a favor do medio ambiente AJ18
BJ14
Coñecer as dinámicas organizativas e de funcionamento dun centro de secundaria ou formación profesional, así como levar a cabo unha primeira aproximación tutelada ao funcionamento dunha aula de ensino secundario e familiarizarse coa cultura organizativa dun centro escolar. AJ20
Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e adquirir estratexias para estimular o esforzo do alumnado e promover a súa capacidade por si mesmo e con outros, e desenvolver habilidades de pensamento e decisións que promovan a súa capacidade docente. AJ20
AJ21
Planificar, desenvolver e avaliar o proceso de ensino e aprendizaxe potenciando procesos educativos que faciliten a adquisición das competencias propias das respectivas ensinanzas, atendendo ao nivel de formación dos estudantes. AJ20
AJ21
BJ8
BJ14

Contents
Topic Sub-topic
Coñecemento do Centro Educativo, alumnado, contexto
sociocultural, cultura pedagóxica, organizativa e de xestión (niveis e cursos, Departamentos, Comisións, Grupos, Equipo directivo, Consello Escolar, Claustro) e relacións coas familias e a contorna.
Coñecemento do Centro Educativo, alumnado, contexto
sociocultural, cultura pedagóxica, organizativa e de xestión (niveis e cursos, Departamentos, Comisións, Grupos, Equipo directivo, Consello Escolar, Claustro) e relacións coas familias e a contorna.
A planificación Educativa no Centro. Os documentos de
planificación: Proxecto Educativo (Proxecto Curricular e plan
Lingüístico) Proxecto de Xestión, Plan Xeneral Anual,
Programacións didácticas, Plan de Acción Titorial , etc.
A planificación Educativa no Centro. Os documentos de
planificación: Proxecto Educativo (Proxecto Curricular e plan
Lingüístico) Proxecto de Xestión, Plan Xeneral Anual,
Programacións didácticas, Plan de Acción Titorial , etc.
Coñecemento e valoración dos programas educativos existentes
no Centro: Plan de Convivencia, Plan Tic, Plan Lector e outros
programas de apoio aos centros.
Coñecemento e valoración dos programas educativos existentes
no Centro: Plan de Convivencia, Plan Tic, Plan Lector e outros
programas de apoio aos centros.
Coñecemento e valoración dos recursos didácticos dispoñibles no Centro e no Departamento. Coñecemento e valoración dos recursos didácticos dispoñibles no Centro e no Departamento.
Deseño e programación de unidades didácticas e procesos de
intervención en diferentes materias e niveis educativos, no marco
do Departamento Didáctico da especialidade.
Deseño e programación de unidades didácticas e procesos de
intervención en diferentes materias e niveis educativos, no marco
do Departamento Didáctico da especialidade.
Modelos e estilos de ensino máis axeitados ás materias da
especialización.
Modelos e estilos de ensino máis axeitados ás materias da
especialización.
Procesos de innovación e mellora no ensino das materias da
Área.
Procesos de innovación e mellora no ensino das materias da
Área.
Análise dos procesos de comunicación na aula e de actuación
docente. Medios para a súa valoración e mellora. O asesoramento e a colaboración profesional.
Análise dos procesos de comunicación na aula e de actuación
docente. Medios para a súa valoración e mellora. O asesoramento e a colaboración profesional.
A intervención e a atención á diversidade na aula. O exercicio da titoría. - A intervención e a atención á diversidade na aula.
- O exercicio da titoría.
Modelos e prácticas de avaliación no Centro e no Departamento. Modelos e prácticas de avaliación no Centro e no Departamento.
Deseño e valoración dos instrumentos de avaliación do alumnado e do ensino. Deseño e valoración dos instrumentos de avaliación do alumnado e do ensino.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A19 A20 A21 B8 B14 C7 20 57 77
Supervised projects A18 A19 A20 A21 A22 19 50 69
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip Achegar ao alumnado á realidade do ensino para ir configurando unha visión propia, fundamentada e vivida do centro e da aula. Observación e intervencións puntuais co apoio e supervisión do titor do centro. Deseño de polo menos unha proposta didáctica da etapa.
Supervised projects Realización da memoria. Elaboración dun informe por escrito para ser valorado polo titor ou titora da Universidade. A extensión será de 40 páxinas máximo e 25 páxinas mínimo en DIN A4, en arial 11 a duplo espazo, e sen considerar os posibles anexos. É obrigado entregar o traballo definitivo mediante a Secretaría Virtual e a App, en formato PDF, nos prazos establecidos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Field trip
Description
Os titores/as deberán dar a coñecer os días, as horas e as formas de contacto, tanto para o alumnado como para o profesorado titor dos centros. O profesorado titor, tanto da Universidade como dos centros, pode dirixirse á coordinación do practicum nos momentos e formas de contacto que lles serán comunicados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A18 A19 A20 A21 A22 O/a titor/a da Facultade realizará a avaliación do contido do traballo cos seguintes criterios: - Capacidade de relación teoría-práctica - Dominio conceptual e capacidade analítica - Capacidade para relacionar ideas e accións - Capacidade de argumentar e fundamentar - Expresión escrita propia e claridade expositiva - Capacidade de descrición de escenarios, situacións e accións - Capacidade de autoavaliación e autocrítica - Orixinalidade da proposta. 50
Field trip A19 A20 A21 B8 B14 C7 O/a titor/a da institución colaboradora realizará a avaliación da implicación e actuación do alumnado no centro/aula. 50
 
Assessment comments

O alumnado exporá/defenderá o TFM, presencialmente, ante un tribunal
conformado por tres docentes (se o contexto non permite a
presencialidade, a defensa do traballo se realizará telematicamente). Esta defensa significará un 15% sobre a cualificación total (o 85% restante derivará da avaliación dos contidos e aspectos formais do traballo).

Na realización do Traballo de Fin de Mestrado (TFM), o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

A entrega dos traballos realizarase telemáticamente, na plataforma correspondente, se non é posible, non deben empregarse plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural e ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos personais e profesionais.

Na materia incorporarase a perspectiva de xénero e se traballará para fomentar e, no seu caso, modificar prexuizos e actitudes sexistas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.