Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Función titorial e orientación académica Código 652606002
Titulación
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Ríos de Deus, María Paula
Correo electrónico
paula.rios.dedeus@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 7. (CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional
A9 9. (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional AP7
CM1
CM3
CM4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM1
CM3
CM4
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia AP9
CM1
CM4
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. AP26
CM1
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Titoría e orientación Aproximación conceptual e relacións
O modelo institucional galego de orientación Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación
Funcións e actividades titoriais * Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros
Planificación da acción titorial O Plan de Acción Titorial (PAT)
A titoría en situacións específicas * No módulo de formación en centros de traballo.
* Na Formación Profesional Básica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A26 2 6 8
Portafolios do alumno A7 A9 C1 C3 C4 4 8 12
Proba obxectiva A7 A9 2 0 2
Presentación oral A7 A9 A26 C1 C3 C4 4 6 10
Discusión dirixida C4 2 0 2
Aprendizaxe colaborativa A7 C1 C3 C4 4 0 4
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos.
Portafolios do alumno Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado.
Proba obxectiva Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia.
Presentación oral Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
Discusión dirixida Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns.
Aprendizaxe colaborativa Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Portafolios do alumno
Descrición
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos.

O alumnado con matrícula a tiempo parcial recibirá una atención personalizada vinculada a la modalidad de avaliación específica que se describe en el apartado de evaluación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A7 A9 Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. 30
Presentación oral A7 A9 A26 C1 C3 C4 Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal 10
Aprendizaxe colaborativa A7 C1 C3 C4 Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. 8
Discusión dirixida C4 Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. 2
Portafolios do alumno A7 A9 C1 C3 C4 No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. 50
 
Observacións avaliación
A TOTALIDADE DOS ESTUDANTES subirán unha foto á plataforma moodle, na primeira semana de clases do módulo

Os estudantes que non poidan asistir, polo menos ao 80% das clases, deberán poñerse en contacto coa profesora para unha titoría na primeira quincena de docencia, para informar da devandita situación.

O ALUMNADO QUE ASISTA A MENOS DUN 80% DAS CLASES SÓ TERÁ DEREITO A UN EXAME. O exame divídese en dous partes: unha  tipo test (que puntuará sobre 10) e outra  sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Para aprobar o exame hai que ter aprobadas as dúas partes.

O alumnado asistente realizará unha proba tipo test que representa o 40% da cualificación global. O resto da cualificación obterase coa realización dos traballos de clase e o seguimento da metodoloxía establecida.

Para o alumnado con matrícula a tempo parcial establecerase unha modalidade de avaliación específica que se concretará ao comezo da materia. Esta modalidade  incopora atención personalizada e seguimento das actividades propostas e unha proba tipo test que terá un peso na cualificación do  40%. Na segunda oportunidade realizarase un exame  con preguntas de carácter teórico e práctico.

Como consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias ortográficas de puntuación e acentuación, así como  unha redacción inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, excesivo número de riscadas, etc. Todo elo suporá redución de puntos sobre a nota obtida.

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifBlanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la E.S.O.. Madrid. Narcea
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifComellas, M.J. (2002). Las competencias del profesorado para la acción tutorial. Barcelona. Praxis
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodríguez Gallego, M (2004). Represente el papel de tutor. Madrid. MaGrawHill
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMonge Crespo, C. ( 2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias . Madrid. Wolters kluwer
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifAnaya Nieto, D. y Suárez Riveiro (2010). Evaluación de la satisfacción del profesorado. REOP, Vol. 21, nº 2, 2º cuat. pp.283-294
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa. Atención a la diversidad y educación I. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín, Elena y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación Educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva

 

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSantana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa. Revista de Educación, 340, Madrid
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifGrañeras, M. e Parras,. A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. . Madrid: CIDE

Repetto Talavera, E. (2001): Tu futuro Profesional.(Una planificación de la Tutoría para cada etapa educativa de 10-18 años.) Ed CEPE. Libro del Profesor y Libro dek alumno.

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodicio García, M.L. (2009). La función tutorial y la formación profesional en las instituciones laborales. Madrid: Biblioteca Nueva
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva

 

Bibliografía complementaria (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías